۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 229156

قدس آنلاین - زهره صداقت: تحقیقات جدیدی که توسط کره یی ها انجام شده است نشان می دهد که فیلترهای سیگار می توانند ذخیره کننده های کاراتر ولتاژ در یارانه ها و تلفن های هوشمند باشند.

تولید برق از ته سیگارهای استفاده شده

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، هرسال چیزی معادل 5/6 تریلیون ته سیگار استفاده شده به زباله دان فرستاده می شود.

گروهی از محققان در کره جنوبی تصمیم گرفتند تا با اعمال حرارت به فیلترهای سیگار، از آن ها ماده یی بسازند که عملکرد سوپرخازن ها را، که قطعاتی هستند که بارهای الکتریکی را در خود نگه داشته و قادرند این بارها را در موقع مناسب آزاد کنند، بهبود دهند.

سوپر خازن ها در حال حاضر در رایانه های رومیزی یافت می شود، اما همزمان که کوچک تر و بهتر ساخته می شوند، احتمالا در آینده در تمام دستگاه های الکترونیکی به کار خواهند رفت و درست است، روزی فرا خواهد رسید که در گوشی هوشمند شما ته سیگار بازیافت شده به کار رفته باشد.

پروفسور Jongheon Yi از دانشگاه ملی سئول و تیمش، ته سیگارهایی از انواع برندها جمع آوری کردند، سپس آن ها را طی فرایند تجزیه در اثر حرارت، که در یک محیط عاری از اکسیژن و دمای بالا انجام می گیرد، گرما دادند.

حاصل، تبدیل شدن الیاف سلولز استات موجود در ته سیگار به ماده یی کربنی که بهتر از دیگر مواد کربنی، گرافن و نانولوله های کربنی می توانند در سوپر خازن ها، انرژی را در خود ذخیره کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.