قدس آنلاین-حمیدرضا بی تقصیر:در بسته خبری متنوع امروز می توانید مطالبی چون فاسقی که وصیت کرد در نجف دفن شود! بدترین نوشیدنی برای سلامت کلیه ها،خوش‏قلبترین آرایشگر جهان،راهکار باورنکردنی برای فرار از ازدواج،سبک‏ترین خانه متحرک دنیاو... را مطالعه فرمایید

جنایتکارترین همسران تاریخ/عجیب‏ترین لباس دنیا/4 حادثه باورنکردنی که توسط حیوانات خلق شدند

فاسقی که وصیت کرد در نجف دفن شود!

ﺩﺭ ﺑﻐﺪﺍﺩ ﻣﺮﺩ ﻓﺎﺳﻘﻰ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺍﺣﺘﻀﺎﺭ ﻭﺻﯿّﺖ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﻣﺮﺍ ﺑﺒﺮﯾﺪ ﻧﺠﻒ ﺍﺷﺮﻑ ﺩﻓﻦ ﮐﻨﯿﺪ ﺷﺎﯾﺪﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺮﺍ ﺑﯿﺎﻣﺮﺯﺩ ﻭ ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﯿﺮ ﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺑﺒﺨﺸﺪ.ﭼﻮﻥ ﻭﻓﺎﺕ ﮐﺮﺩ ﻗﻮﻡ ﻭ ﺧﻮﯾﺸﺎﻥ ﺍﻭ ﺣﺴﺐ ﺍﻟﻮﺻﯿّﻪ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻏﺴﻞ ﺩﺍﺩﻩ ﻭ ﮐﻔﻦ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺗﺎﺑﻮﺗﻰ ﮔﺬﺍﺭﺩﻧﺪﻭ ﺑﺴﻮﻯ ﻧﺠﻒ ﺣﻤﻞ ﮐﺮﺩﻧﺪ .ﺷﺐ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﯿﺮ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﺧﺪّﺍﻡ ﺣﺮﻡ ﺧﻮﺩ ﺁﻣﺪﻧﺪ، ﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﻓﺮﺩﺍ ﺻﺒﺢ ﻧﻌﺶ ﯾﮏ ﻓﺎﺳﻖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺑﻐﺪﺍﺩ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﯿﻦ ﻧﺠﻒ ﺩﻓﻦ ﮐﻨﻨﺪ، ﺑﺮﻭﯾﺪ ﻭ ﻣﺎﻧﻊ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺷﻮﯾﺪ ! ﻭ ﻧﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﺍﻭ رﺍ ﺩﺭ ﺟﻮﺍﺭ ﻣﻦ ﺩﻓﻦ ﮐﻨﻨﺪ .ﻓﺮﺩﺍ ﮐﻪ ﺷﺪ ﺧﺪّﺍﻡ ﺣﺮﻡ ﻣﻄﻬّﺮ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺭﺍ ﺧﺒﺮ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﺭﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺑﯿﺮﻭﻥ ﺩﺭﻭﺍﺯﻩ ﻧﺠﻒ ﺍﯾﺴﺘﺎﺩﻧﺪ، ﮐﻪ ﻧﮕﺬﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﻌﺶ ﺁﻥ ﻓﺎﺳﻖ ﺭﺍ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﻨﻨﺪ، ﻫﺮ ﻗﺪﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﮐﺸﯿﺪﻧﺪ ﮐﺴﻰ ﺭﺍ ﻧﯿﺎﻭﺭﺩﻧﺪ .ﺷﺐ ﺑﻌﺪ ﺑﺎﺯ ﺩﺭ ﺧﻮﺍﺏ ﺩﯾﺪﻧﺪ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﯿﺮ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺭﺍ ﮐﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺁﻥ ﻣﺮﺩ ﻓﺎﺳﻖ ﺭﺍ ﮐﻪ ﺷﺐ ﮔﺬﺷﺘﻪﮔﻔﺘﻢ ﻧﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻮﻧﺪ ،ﻓﺮﺩﺍ ﻣﯿﺂﯾﻨﺪ، ﺑﺮﻭﯾﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻘﺒﺎﻝ ﺍﻭ، ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻋﺰّﺕ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺗﻤﺎﻡ ﺑﯿﺎﻭﺭﯾﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺟﺎﻫﺎ ﺩﻓﻦ ﮐﻨﯿﺪ !!!ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺁﻗﺎ ﺷﺐ ﻗﺒﻞ ﻓﺮﻣﻮﺩﯾﺪ ﻧﮕﺬﺍﺭﯾﺪ ﻭ ﺣﺎﻻ ﻣﯿﻔﺮﻣﺎﺋﯿﺪ ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺟﺎ ﺩﻓﻦ ﺷﻮﺩ!؟ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ : ﺁﻧﻬﺎﯾﻰ ﮐﻪ ﻧﻌﺶ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ، ﺷﺐ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺭﺍﻩ ﺭﺍ ﮔﻢ ﮐﺮﺩﻧﺪ، ﻭ ﻋﺒﻮﺭﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﮐﺮﺑﻼ ﺍﻓﺘﺎﺩ، ﺑﺎﺩ ﻭﺯﯾﺪ ﺧﺎﮎ ﻭ ﻏﺒﺎﺭ ﺯﻣﯿﻦ ﮐﺮﺑﻼ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺗﺎﺑﻮﺕ ﺍﻭ ﺭﯾﺨﺘﻪ ﺍﺯ ﺑﺮﮐﺖ ﺧﺎﮎ ﮐﺮﺑﻼ ﻭ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡﻓﺮﺯﻧﺪﻡ ﺣﺴﯿﻦ ﻋﻠﯿﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﺟﻤﯿﻊ ﺗﻘﺼﯿﺮﺍﺕ ﺍﻭ ﮔﺬﺷﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺁﻣﺮﺯﯾﺪ ﻭ ﺭﺣﻤﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺷﺎﻣﻞ ﺣﺎﻟﺶ ‍ ﮔﺮﺩﺍﻧﯿﺪﻩ ﺍﺳﺖ!

داستان عجیب اصفهانی

در عصر امام هادی (علیه السلام) شخصی بنام عبدالرحمن ساکن اصفهان و پیرو مذهب تشیع بود (با توجه به اینکه در آن زمان ، شیعه در اصفهان کم بود) از عبدالرحمن پرسیدند چرا تو امامت امام هادی (علیه السلام) را پذیرفتی نه غیر او را. در پاسخ گفت : من فقیر بودم ولی در جرات و سخن گفتن قوی بودم ، در سالی همراه جمعی از اصفهانیها به عنوان اینکه به ما ظلم می شود برای شکایت به شهر سامره نزد متوکل (دهمین خلیفه مقتدر عباسی) رفتیم ، کنار در قلعه متوکل منتظر اجازه ورود بودیم ، ناگهان شنیدم که متوکل دستور احضار امام هادی (علیه السلام) را داده تا او را به قتل برساند. من به بعضی از حاضران گفتم : این کیست که فرمان به احضار او و سپس ‍ اعدام او داده شده است ؟ در جواب گفت : این کسی است که رافضی ها (شیعه ها) او را امام خود می دانند، من تصمیم گرفتم در آنجا بمانم تا ببینم کار به کجا می کشد. بعد از ساعتی دیدم امام هادی سوار بر اسب آمدند، مردم تا او را دیدند در طرف راست و چپ اسب او براه افتادند، همین که چشمم به امام هادی خورد محبتش بر دلم جای گرفت ، دعا کردم که خداوند وجود نازنین امام هادی (علیه السلام) را از شر متوکل حفظ کند، همچنان ناراحت و نگران بودم و دعا می کردم که امام در میان جمعیت به من رسید و فرمود: خداوند دعایت را مستجاب می کند، و مال و فرزند و عمرت زیاد خواهد شد. من از اینکه امام چنین از نهان خبر داد متحیر شدم بطوری که رنگم تغیر کرد حاضران گفتند چه شده ؟ چرا چنین حیرت زده ای ؟ گفتم : خیر اسعت ولی اصل ، ماجرا را به کسی نگفتم . بعدا که به اصفهان برگشتم کم کم بر مال و فرزندم افزوده شد و غنی شدم ، و اکنون بیش از هفتاد سال دارم این بود علت تشیع من که این گونه به حقیقت رسیدم.

مراقب باکتری‌های داخل هواپیما باشید

میکروب می‌تواند برای زمان بسیار طولانی در داخل کابین هواپیما زندگی کند و این برای مسافران خطرناک است.دلیلی برای نگرانی بیش از اندازه نیست؛ در واقع باکتری‌های داخل هواپیما با دیگر باکتری‌ها هیچ تفاوتی ندارند؛ این باکتری‌ها در داخل هواپیما یا هر مکان و فضای عمومی هم می‌تواند باشد.یک تیم آمریکایی از دانشگاه Auburn در نتیجه یک مطالعه به دو نوع باکتری (استافیلوکوک اورئوس یا طلایی) و (ای.کولی) بر روی سطوحی که در هواپیما مدام در تماس هستند، اشاره کردند؛ از این دست سطوح می‌توان به دسته‌های صندلی مسافر، سینی غذا، جیب صندلی که دستورالعمل‌های ایمنی در آن قرار دارد، پنجره‌ها یا دستگیره در سرویس‌های بهداشتی که هر روز در تماس با دست مسافران است، اشاره کرد.برای اولین بار این تجزیه و تحلیل نشان داد که میکروارگانیسم‌ها می‌توانند به مدت طولانی در این محیط زنده بمانند و این مطالعه ادعا می‌کند ظرفیت انتقال آن بالاست اما خطر عفونی برای مسافران ندارد.محققان به این مطالعات ادامه می‌دهند تا مواد ضد میکروب برای از بین بردن این باکتری‌ها را پیدا کنند؛ محققان گفتند در هر حال در هواپیما یا هر مکان عمومی و غیر عمومی باید نظافت و بهداشت را رعایت کرد.

بدترین نوشیدنی برای سلامت کلیه ها

به رغم انتقادات و بیان نظرات مختلف در مورد مضرات نوشابه بر سلامتی، هنوز هم این نوشیدنی شیرین طرفداران بسیار زیادی دارد. مهم ترین آسیب آن مقدار بسیار زیاد شکر است که اگر به طور منظم و زیاد مصرف شود زمینه ساز افزایش وزن و دیابت می شود. این نکته در مورد دیگر نوشیدنی های شیرین نیز صدق می کند.اما دیگر ضرر نوشابه به اسید فسفریک برمی گردد. این ماده که تنها در نوشابه وجود دارد باعث طعم زننده آن می شود. این در حالی است که اسید فسفریک در عملکرد کلیه ها اختلال ایجاد کرده و زمینه ابتلا به سنگ های کلیه را تسهیل می کند.برای اثبات بهتر این نکته،‌ محققان آمریکایی شرایط 500 نفر که به تازگی دچار نارسایی کلیه شده بودن را بررسی کردند. عادات غذایی و به خصوص مصرف نوشدنی ها بسیار کمک کننده بود. در نتیجه این تحقیق مشخص شد که نوشیدن دو لیوان نوشابه در روز خطر ابتلا به نارسایی کلیه را دو برابر می کند.این نکته در مورد نوشابه های رژیمی نیز صدق می کند زیرا باز هم دارای اسید فسفریک هستند.نارسایی کلیه؛ بسیار رایج است و به سختی می توان زود آن را تشخیص دارد زیرا بسیار خاموش و موذی است. نارسایی کلیه طی چند سال به طور خاموش پیشرفت می کند تا اینکه به شکل بیماری غیر قابل بازگشتی بروز می کند. ازهمین رو بسیار مهم است تا هراز گاهی با انجام آزمایش خون یا ادرار به فکر تشخیص افتاد. این نکته در مورد افراد در معرض شرایط خطر از جمله دیابت، پرفشاری خون، سن بالای سن 60 سال، سابقه خانوادگی و درمان دارویی سمی برای کلیه ها اهمیت بیشتری پیدا می کند.گرچه در حال حاضر به بیماران مبتلا به نارسایی کلیه توصیه می شود که مصرف نوشابه ها و دیگر مواد غذایی حاوی اسید فسفریک مانند گوشت اجتناب کنند، اما در واقع این توصیه در مورد همه افراد جامعه بسط پیدا کند.همه افرادی که هر روز نوشابه مصرف می کنند لازم است تا به پزشک مراجعه کرده و آزمایشی در جهت سلامت کلیه ها انجام دهند.

عضوسازی مارمولک ها برای انسان!

یافته‌های جدید نشان می‌دهند انسان‌ها می‌توانند از ژن‌های موجود در بدن مارمولک برای رشد مجدد اعضای بدنشان استفاده کنند.گفتنی است، کارشناسان امیدوار هستند از ژن‌های مارمولک برای ساخت اعضای جدید به عنوان جایگزین اعضای آسیب دیده استفاده کنند.بررسی‌ها نشان می‌دهند کارشناسان در حدود 326 ژن در بدن مارمولک‌ها شناسایی کرده‌اند که در ساخت مجدد دم مارمولک موثر است.مارمولک یکی از معدود جانواران در دنیا است که در اثر قطع دم، بدنش دوباره قادر به تولید یک دم جایگزین است.

پیرزن 127ساله

خانم لندرا بکرا لومبرا در 31 آگوست سال 1887 متولد شده است.به عبارت دیگر او در آغاز جنگ جهانی اول 27 سال سن داشته است.انطور که می گوید راز طول عمرش خوردن شکلات بوده است.خانم میریام الویر 43 ساله نوه اش به خبرگزاری El Horizonte می گوید وی تا دو سال قبل مانند قدیم به کار دوخت و دوز و بافندگی می پرداخته است.وی می افزاید مادربزرگش هیچ وقت از کار و تلاش دست نکشیده است و راز سلامتی و طول عمر او همین است.خانم لومبراس بین سالهای 1910 تا 1917 به اتفاق شوهرش به عنوان رهبر ادلایتس در شکل گیری انقلاب مکزیک نقش سازنده داشته است.در انزمان عده زیادی از زنان به اتفاق شوهرانشان وارد میدان مبارزه شده بودند.از تراژدیهای غمبار پیرزن 127 ساله این است که تا کنون شاهد مرگ 5 تن از فرزندان و تعداد 20 تن از نوه های خود بوده است که اخرینشان در سال 2013 در سن 90 سالگی فوت نموده است.او در کل دارای 73 نوه و 55 نتیجه می باشد.

خوش‏قلبترین آرایشگر جهان

مارک باستوس یک آرایشگر خوش قلب فیلیپینی است که در نیویورک زندگی می کند. او این روزها با توجه به کارهای خیری که انجام می دهد به عنوان یک آرایشگر خوش قلب و مهربان شناخته می شود و افراد بسیاری او را تحسین کرده اند.این آرایشگر هر یکشنبه که تنها روز تعطیلی کاری اش است، به محله های فقیرنشین نیویورک می رود و افراد بی خانمانی که نیاز به اصلاح دارند پیدا می کند سپس از او درخواست می کند که موهایش را کوتاه و ریشش را مرتب کند. مارک" اینکار را برای 7 نفر انجام می دهد و سپس به خانه می رود. او که از سال 2012 اینکار خود را آغاز کرده است حالا در محله های فقیرنشین کاملا شناخته شده است و دوستداران زیادی پیدا کرده است.این آرایشگر 30 ساله می گوید: " سال 2012 برای دیدن خانواده ام به فیلیپین رفتم و در آنجا به درخواست مادرم سر بچه های فقیر را اصلاح کردم و این کار حس خوبی به من داد و تصمیم گرفتم تا هر آخرهفته در نیویورک این کار را انجام دهم.

زندگی فقیرانه یک میلیونر

وقتی"کلاس زاف" در گذشت بسیاری از شهروندان آلمانی ناراحت شده و برای او طلب آمرزش کردند. او کسی بود که در دل بسیاری از مردم این کشور جای خود را باز کرده بود و از او به عنوان یک شهروند بشردوست یاد می کردند.کلاس زاف" یک میلیونر آلمانی بود اما اعتقادی به ثروت و پول نداشت و تمام دارایی خود را در راه کمک به افراد نیازمند خرج می کرد. او اعتقاد داشت که از میان میلیون ها دلار درآمد ماهانه تنها به 500 دلار آن نیاز داردا.ین مرد 62 ساله صاحب یکی از بهترین شرکت های حمل و نقل در غرب برلین بود و از او به عنوان بهترین شرکت یاد می کردند به طوری که خودروهای حمل و نقل این شرکت در خیابان ها کاملا مشخص بودند و همه آن ها را می شناختند. این محبوبیت باعث شده بود تا درآمد شرکت بسیار بالا باشد و ماهانه چندین میلیون دلار سودرسانی کند. و با توجه به ثروتی که داشت تصمیم گرفت تا در یکی از خانه های کوچک وسط شهر زندگی کند و تنها حقوقی را دریافت می کرد که برای هزینه روزانه و خرج خوراکش هم کم بود اما این زندگی را شرافتمندانه می دانست.او حتی گواهینامه رانندگی نداشت چرا که نمیخواست هیچ زمان خودرویی برای خود بخرد. زاف اعتقاد داشت زندگی کردن به سبک اشراف می تواند باعث فاصله طبقاتی شود و شاید کارگران را از داشتن زندگی خوش محروم کند.

چرک‏ترین کلکسیون جهان

ریچارد گیبسون مرد 58 ساله انگلیسی است که یکی از کثیف ترین کلکسیون های دنیا را در اختیار دارد. او نزدیک به 36 سال است که در حال جمع کردن ناخن های که گرفته است و از سال 1978 ناخن هایی که گرفته است را درون یک شیشه جمع نموده و قصد دارد آن را تا 4 سال دیگر ادامه بدهد. پس از این مدت او یکی از منحصر به فردترین کلکسیون های دنیا را در اختیار خواهد داشت و می تواند آن را با قیمت بالا به فروش برساند. او می گوید جمع کردن این کلکسیون بسیار سخت بوده است زیرا همسرش مانع اینکار بود و او باید همیشه شیشه ناخن هایش را در مکان های متفاوت پنهان می کرد. او حالا لقب چرک ترین کلکسیون دنیا را در اختیار دارد.

عجیب‏ترین مکان برای زندگی

فعالان محیط زیست و ماجراجویان برای آشنا کردن مردم با شرایط روز دست به کارهای مختلفی می زنند. برخی از آن ها حاضرند سختی های مختلفی را به جان بخرند تا به دیگر مردم از شرایط بد محیط زیست هشدار بدهند. الکس بلینی برای نشان دادن اهمیت موضوع مشکلات آب و هوایی و گرمایش زمین قصد دارد روی یک قطعه یخ قطبی زندگی کند و تا زمانی که این قطعه یخ به طور کامل آب نشود از روی آن پایین نمی آید. او این سفر را از بهار سال 2015 آغاز خواهد کرد و طبق پیش بینی محققان باید هشت تا 12 ماه روی این یخ زندگی کند. الکس در حال حاضر در انگلستان کار می کند و به گفته خودش تصمیمش برای این سفر بسیار جدی است.او در طول مدت حضور روی این تکه یخ درون کپسول های نجات زندگی می کند که فضای 4 متر مربعی را در اختیارش می گذارد. پس از آب شدن یخ با استفاده از کپسول از اقیانوس گذشته و خود را به ساحل خواهد رساند. او برای زنده ماندن در این تکه یخ 300 کیلو از انواع غذاهای خاص که فاسد نمی شوند را به همراه خواهد داشت. او که از سال 2000 ماجراجویی خود را آغاز کرده است کار خود را کمی دیوانگی می داند اما اعتقاد دارد که با این کار می تواند اوج خطر وضعیت گرمایش زمین را به همگان نشان دهد.

راهکار باورنکردنی برای فرار از ازدواج

"تاکر بلانفورد" جوان 23 ساله آمریکایی است که یک راهکار عجیب را برای فرار از داماد شدن به کار بست. او که توانایی گفتن حقیقت را برای جدایی به نامزدش نداشت تصمیم گرفت خودش را به مردن بزند. این جوان خیال می کرد خیلی زود برای ازدواج اقدام کرده است و توانایی جمع کردن زندگی را ندارد به همین خاطر با یک صحنه سازی حرفه ای خودش را به مردن زد و از این طریق توانست مراسم عروسی را بهم بزند.این نقشه اما چند ماهی بیشتر دوام نیاورد و همه چیز برای نامزدش فاش شد. این حرکت که باعث عصبانیت خانواده عروس شده است می تواند وی را حتی به زندان بکشاند چرا که نامزد سابق تاکر قصد دارد از او به خاطر این رفتار ناشایست شکایت کند. الکساندرا 23 ساله کهاهل بریتانیاست در جواب خبرنگاران گفته است که برای ادامه زندگی از انگلستان به آمریکا خواهد رفت تا شاید بتواند روزی تاکر را پیدا کند و انتقام این دلشکستگی را از او بگیرد.

عجیب‏ترین لباس دنیا

پوشیدن لباسی از طلا شاید حرکتی عجیب باشد اما نمی توان این لباس را عجیب ترین لباس دنیا نامید ولی زمانی یک نفر با لباسی مانند ریشه درخت را در خیابان ببینید حتما از تعجب دهانتان باز خواهد ماند.کالن هافمن هنرمندی است که یک درخت دقیقا به مانند ریشه درختان درست کرده است. او این لباس عجیب و غریب که رنگ طبیعی و بی نظیری هم روی آن خورده شده است با استفاده از فوم های لوله ای شکل ساخته است.پوشیدن این لباس بسیار آسان است و بیشترین کاربردش به نظر ترساندن دیگران خواهد بود. این لباس تنها 100 دلار برای کالن خرج داشته است اما حالا مبغلی بیش از 3 برابر آن را از طریق تبلیغات مختلفی که بازی کرده بدست آورده است.

سبک‏ترین خانه متحرک دنیا

"تاکو تانکو" ایده جالبی است که قرار است در آینده سبک ترین خانه متحرک باشد. این خانه از یک منبع 3000 لیتری آب درست شده است و به قدری سبک است که به راحتی می توان آن را از زمین بلند کرد یا در صورت وجود سیستم چرخ ها تک نفره آن را جا به جا نمود.این خانه را می توان به تمام مناطق از کویری تا جنگل منتقل کرد و حتی قابلیت آن را دارد تا روی آب شناور شود. گنجایش این خانه 2 تا 3 نفر است و بیشتر به درد افرادی میخورد که زیاد به مسافرت می روند. سلول های خورشیدی روی این خانه می توان انرژی لازم برای یک روز را تامین کند.

جزیره گربه‏ها

"جزیره توآندا" در شمال نیویورک این روزها از مشکل بسیار بزرگی رنج می برد که درست کردن آن به راهکارهای مختلفی نیاز دارد. در این جزیره کوچک هزاران گربه بی سرپرست زندگی می کنند و به طور عجیبی در حال رشد هستند.این گربه ها زندگی را برای مردمی که در این جزیره هستند بسیار سخت کرده است و حالا تعدادشان چندین برابر انسان ها شده است. شهروندان می گویند تعدادی از این گربه ها روزها را پنهان می شوند و همگی شب ها بیرون می آیند از این رو خارج شدن از خانه آن هم پس از غروب آفتاب غیر ممکن است. این گربه ها ابتدا به خاطر سرپرستی به این جزیره وارد شدند ولی دقیقا اتفاقی برای آن ها افتاد که برای خرگوش ها در استرالیا رخ داده بود. مسئولین شهر در این مورد قصد دارند به زودی بیشتر گربه ها را در شهرهای مختلف آمریکا پخش کنند.

4 حادثه باورنکردنی که توسط حیوانات خلق شدند

آتش سوزی 250 هزار دلاری: در منطقه لینکلن شایر یک گنجشک که عاشق جمع کردن ته سیگارها بود آتش سوزی بزرگی به راه انداخت که 250 هزار دلار هزینه در برداشت. این آتش سوزی در مغازه الکتریکی مردی به نام شرایف رخ داد که خودش علاقه ای به سیگار ندارد اما به نظر گنجشکی که در شیروانی مغازه او زندگی می کرده است علاقه خاصی به مواد مخدر داشت. شرکت بیمه در شیروانی این مغازه 35 ته سیگار پیدا کرد و آتش نشانی نیز منبع این آتش سوزی را همین ته سیگار ها می داند. به نظر آخرین ته سیگاری که گنجشک به مغازه آورده بود کمی روشن بوده و همین باعث آتش سوزی شده است.

موش انتقام جو: در یک اتفاقی که نام آن را انتقام موشی گذاشته اند یک موش کوچک باعث به وجود آمدن آتش سوزی وسیعی شد که بیش از 100گربه طی آن کشته شدند. این آتش سوزی که در یک محل سرپرستی حیوانات در اوشاوای کانادا رخ داد 100 گربه، 3 سگ و چند موش را به کشتن داد. آتش نشانی اعلام کرد که جویده شدن سیم های برق توسط موش ها و اتصالی کردن آن ها باعث به وجود آمدن این آتش سوزی شده است.

خوک شکمو: جینگر نام خوکی است که خرج بزرگی را روی دست صاحبش گذاشت. این خوک یک انگشتر 1500 پوندی که از الماس درست شده بود را بلعید و دیگر دفع نکرد. آقای "کالگل" که صاحب این خوک است می گوید چندی پیش خانمی برای خرید وسایل به خانه ما آمد و چند دقیقه ای در کنار خوک ها بود به نظر در همان زمان انگشتر از دستش افتاده و خوک نیز بدون اینکه بداند آن را بلعیده است.

اورانگوتان فراری: کارتا اورانگوتان فراری است که توانست با تغییر دادن مسیر میدان الکتریکی که به فنس های محافظ می رسید از باغ وحش فرار کند. او با استفاده از یک لوله آهنی برق بخشی از فنس ها را قطع کرد و سپس با عبور از فنس به دنیای آزاد پیوست البته این آزادی تنها 30 دقیقه به طول انجامید ولی باعث شد تا محافظت از قفس او بیشتر شود تا مبادا بار دیگر قصد فرار کند.

پرخرج‏ترین اشتباهات دنیا

اشتباه در بازار بورس : در سال 2005 یک شرکت ژاپنی قصد داشت هر سهم خود را به ارزش 610 هزار ین به فروش برساند و آن را در اختیار بازار بورس قرار داد اما در یک اشتباه به نظر ساده مامور وارد کردن اعداد هر 610 هزار سهم را به ارزش یک ین قرار داد . با اینکه آن ها خیلی زود متوجه اشتباه خود شدند و سه بار معاملات را قطع کردند اما باز هم خسارتی 225 میلیون دلاری گریبان گیر شرکت مذکور شد.

اشتباه میلیونی ناسا : همانطور که می دانید واحدهای اندازه گیری مختلفی در دنیا استفاده می شود برای مثال می توان به استفاده از مایل و کیلومتر اشاره کرد. یک واحد اندازه گیری ساده چند سال پیش خسارتی عظیم را به بار آورد. شرکت طراحی کننده مریخ نورد از سیستم پوندبرای نشان دادن نیرو استفاده کردند اما ناسا اعتقاد داشت این اعداد باید به نیوتون باشند. بعد از پرتاب این مریخ نورد به خاطر اشتباهات محاسباتی علائم اخطار فراوانی به مرکز ارسال شد تا اینکه سرانجام دستگاه از بین رفت و خسارتی 125 میلیون دلاری به بار آورد.

اشتباه اندازه گیری قطار : شرکت راه آهن فرانسه به خاطر یک اشتباه اندازه گیری ساده مجبور شد 1300 ایستگاه مترو را تغییر داده و بازسازی کند. این شرکت قصد ساخت قطارهای جدید برای مترو را داشت و به همین علت سفارش چندین قطار را داد اما در نحوه اندازه گیری کمی مشکل داشت به همین علت قطارها پس از ساخته شدن، چند سانتی متر بزرگتر از ایستگاه ها بودند. این اتفاق باعث شد تا 1300 ایستگاه دستخوش تغییر شود و هزینه 68 میلیون دلاری روی دست دولت باقی بگذارد.

گم کردن لپ تاپ دولت: در سال 2006 یک تحلیل گر دولتی تصمیم گرفت تا لپ تاپ خود را برای انجام دادن کارها به خانه ببرد اما این لپ تاپ همان شب از وی دزدیده شد. پس از تحقیق معلوم شد که اطلاعات 2.2 میلیون نفر از افراد دولتی آمریکا به همراه تمام اطلاعات ارتشی و نظامی این کشور در این لپ تاپ وجود داشته است. گروهی این لپ تاپ را پیدا کرده و تقاضای 26 میلیون دلار کردند اما این عدد بسیار بالا بود و چانه زنی ها 2 سال به طول انجامید تا اینکه در سال 2009 لپ تاپ با قیمت 20 میلیون دلار پس گرفته شد.

جنایتکارترین همسران تاریخ

کاترین نایت یکی از اولین جنایتکاران بسیار خطرناک استرالیا است که در طول زندگی خود سه همسرش را به قتل رسانده است اما مهمترین آن ها همسر سومش بود. او که به طور پنهانی دست به قتل دو همسر سابقش زده بود با فردی به نام "جان چارلز" زندگی خود را آغاز کرد و حتی صاحب دو فرزند شد اما بر سر اتفاقت و درگیری هایی نقشه کشتن شوهرش را کشید. او همسرش را با 37 ضربه چاقو به قتل رساند و سپس جنازه اش را در یک یخچال بزرگ پنهان کرد اما مهمترین و البته ناپسندترین اقدام او تکه تکه کردن شوهرش و پختن گوشت او بود. این خانم گوشت همسر به قتل رسیده اش را به عنوان شام به فرزندانش می داد. در سال 2000 این خانم دستگیر شد و به سزای اعمال خود رسید.

در سال 2005 "استیسی کاستور" با استفاده از چاقو همسر دوم خودش را به قتل رساند اما نقشه را طوری طراحی کرد که یان عمل به شکل یک خودکشی باشد اما شک های پلیس به سمت این خانم می رفت و همین وقت بود که نقشه کمکی به میان آمد."استیسی" در نقشه کمکی خود طوری رفتار کرد که دخترش که از همسر سابق برای اومانده بود به عنوان قاتل شناخته شود. او به قدری خوب کار خود را انجام داد که دخترش را مسئول مرگ همسر سابق و همسر جدیدش کند. در سال 2007 این دختر دست به خودکشی زد و نامه ای نوشت که در آن اعتراف به کشتن ناپدری خود کرده بود اما این خودکشی نیز نقشه مادر بی رحم او بود تا قتل را به طور کامل به گردن دخترک بی اندازد. این دختر از خودکشی جان سالم به در برد و در دادگاه کاری کرد که مادرش به عنوان قاتل شناخته شود و 25 سال راهی زندان شد.

دکتر "ریچارد باتیستا" در سال 1990 با خانمی به نام "داونل" ازدواج کرد و زندگی خوبی را شروع کردند اما در طول سال های 2000 و 2001 مشکلاتی برای کلیه همسرش رخ داد و او با تمام علاقه ای که به همسرش داشت تصمیم گرفت کلیه اش را به او اهدا کند. این اهدای عضو به نظر می رسید که زندگی آن ها را قوی تر و مستحکم تر کند ولی باعث جدایی آن ها شد و همسرش با یک کلیه سالم و مجانی از خانه او رفت. این اتفاق باعث عصبانیت دکتر باتیستا شد و سعی کرد از طریق مراجع قانونی کلیه خودش را پس بگیرد اما تنها توانست غرامت آن را دریافت کند. او همسرش را مجبور به پرداخت 1.5 میلیون دلار کرد.

یکی از جنایتکارترین همسران دنیا را می توان در شمال آمریکا پیدا کرد. "بتی نیومار" علاقه خاصی به کشتن همسرانش داشت و طرز حرفه ای این کار را انجام و هیچگاه به دام نمی افتاد. این خانم 76 ساله 4 همسر و یک فرزندش را تنها برای بدست آوردن پول بیمه عمر کشت اما زمانی که قصد داشت همسر پنجمش را برای مبلغی معادل 100 هزار دلار بکشد دستگیر شد. این خانم که خارج از خانه به عنوان مهربان ترین پیرزن محله شناخته می شد از سال 1986 شروع به کشتن همسرانش کرد و مبلغی بالای 1 میلیون دلار به جیب زد.

"ویکی لوینگ 13 سال زحمت کشید تا یک کروکودیل را بزرگ کند و پس از این مدت تصمیم گرفت تا از همسر خود به خاطر کروکودیلش جدا شود. او همه روز خود را در کنار این حیوان عجیب می گذراند و حالا آن را شوهر خود می داند. واضح است که جنایتکارتر از کروکدیل ها در این دنیا وجود ندارد، پس این خانم هم وارد لیست ما می شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.