وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عقب ماندگی ۵۶ درصد از هدف رشد اقتصادی برنامه چشم انداز در هشت سال گذشته اتفاق افتاده است.

عقب‌ماندگی ۵۶ درصدی رشد اقتصاد نسبت به برنامه چشم‌انداز
 

به گزارش فارس، علی ربیعی در نهمین جشنواره تعاونی‌های برتر با بیان اینکه اولین مشکل تعاون بحث ایدئولوژیک است، گفت: بسیاری از افراد تعاون را در کنار اقتصاد آزاد مزاحم می‌دانند و می‌گویند، این ناشی از تفکر سوسیالیستی اول انقلاب بوده است.
وی افزود: بر اساس گزارش سازمان ملل در سال 1994 میلادی سه میلیارد انسان در دنیا به واسطه تعاونی زندگی‌شان امن‌تر شده است، البته ارزش اقتصادی این بخش مهم نیست و آنچه اهمیت دارد، ارزش اجتماعی آن است. وزیر تعاون با بیان اینکه در هشت سال گذشته باید 64 درصد رشد اقتصادی می‌داشتم، اما در عمل در این هشت سال 56 درصد کاهش رشد داشتیم، بنابراین چگونه انتظار داریم که در بستر این اقتصاد بخش تعاون 25 درصد رشد کند. رئیس دفتر رئیس جمهور نیز با تأکید بر همکاری نزدیک میان بخشهای تعاونی و خصوصی گفت: بخش خصوصی نباید تعاونی را مزاحم بداند و بخش تعاون نیز گمان نکند که برای رشد او باید بخش خصوصی کوچک شود.
نهاوندیان ادامه داد: نباید به دنبال بانکها باشیم که به تعاونی‌ها خط اعتباری بدهند، زیرا قبل از اینکه فایده رشد نصیب مردم شود، ضرر تورم قدرت خرید مردم را پایین می‌آورد. بنابراین باید به فکر ظرفیتهای اقتصادی باشیم.
مشاور رئیس‌جمهور با بیان اینکه گزارشها حاکی از تحقق رشد بالای دو درصد اقتصاد در چهار ماه نخست امسال است، گفت: امیدواریم تا دو سال آینده نرخ تورم یک رقمی شده و ثبات در اقتصاد ایجاد شود.
درهمین حال حمید کلانتری، معاون وزیر تعاون، کاره و رفاه اجتماعی از تصویب 200 میلیارد تومان توسط صندوق توسعه ملی برای اختصاص به بخش تعاون خبر داد و گفت: 550 میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده منتظر اختصاص توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.