گروه میهن - حسین پورحسین - بخش بین الملل دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با حضور مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین‌المللی امام رضا(ع)، ...

75 کشور میزبان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بودند
 

معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیران برنامه‌های موضوعی این جشنواره در استانها و دستگاه‌های عضو و همچنین جمعی از میهمانان خارجی شرکت کننده در جشنواره در سالن همایشهای هتل پردیسان مشهد با تقدیر و اهدای لوح یادبود به اعضای برگزار کننده استانها و مدیران کل استانها به کار خود پایان داد.
در این مراسم دکتر ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و علی اصغر کاراندیش معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره زوایای گوناگون فرهنگ رضوی در جهان اسلام سخن گفتند و پاتریک رینگنبرگ از کشور سوئیس، حجت الاسلام والمسلمین عزیز نبی اف از گرجستان، احمد آداموالصفا از نیجریه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ادگاردو روبن از آرژانتین، احمد الخرساء از لبنان، خانم مدیحه رسول از پاکستان، حجت الاسلام رضوی از ماداگاسکار، حجت الاسلام والمسلمین العوالی از اوگاندا هر کدام حدود 5 تا 10 دقیقه درباره ابعاد مختلف فرهنگ رضوی در کشورهای جهان سخنرانی کردند.
مدیرکل بنیاد فرهنگی هنری و دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار قدس گفت: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با موفقیت به پایان رسید و اهداف از پیش تعیین شده محقق گردید.
سیدجواد جعفری با اشاره به اینکه این جشنواره به لحاظ کیفی در استانهای برگزار کننده کشور به نحو مطلوب و ارزشمندی برگزار شد، افزود: استانهای برگزار کننده برنامه‌های پیش بینی شده را در سه مقطع به انجام رسانده‌اند.
وی بخش اول را برنامه‌های موضوعی عنوان کرد و افزود: با همت ارباب اندیشه وادب و اصحاب فرهنگ و هنر بیش از 980 هزار نفر در این بخش مشارکت داشته‌اند و تولیدات فاخری را به جشنواره عرضه کرده‌اند.
جعفری با تشریح برنامه‌های جشنواره گفت: در بخش دوم جشنواره برنامه‌های هفته فرهنگ رضوی برگزار شد و در این برنامه‌ها دستاوردهای جشنواره در استانهای مختلف به صورت چرخشی به نمایش درآمد تا آن بخش از جامعه که امکان دسترسی به برنامه‌ها را نداشتند، بتوانند از محصولات فرهنگی رضوی استفاده کنند.
وی افزود: در بخش سوم برگزاری جشنهای دهه کرامت طراحی شده بود که در مجموع این جشنها در بقاع امامزادگان و اماکن متبرکه و همچنین مساجد و اماکن مذهبی و قدمگاه‌های مسیر علی بن موسی الرضا(ع) برگزار شد و 350 هزار جشن حاصل جشن و سرور دهه کرامت بود که با همکاری تشکلهای مختلف به انجام رسید.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی- هنری امام رضا(ع) با اعلام اینکه 75 کشور میزبان جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بوده‌اند، گفت: برنامه‌های خارج ازکشور شامل جشنواره، همایشها و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و جشنهای ایام میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) توسط خادمان فرهنگ رضوی باشکوه و در خور شأن امام رضا(ع) برگزار شد و 8 نفر از خادمان فرهنگ رضوی که فعالیتهای برجسته‌ای در این حوزه داشتند، به ایران دعوت شده و در مراسم اختتامیه حضور یافتند.
جعفری با تقدیر از خبرنگاران گفت: با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دو برنامه جانبی برگزار شد و نشستی با خبرنگاران و نشستی با مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی از جمله برنامه‌هایی بود که در این ایام به آن توجه نشان داده شد تا اقشار جامعه بتوانند در دهه کرامت و میلاد باسعادت امام رضا(ع) شاهد بزرگداشت بزرگترین رویداد مذهبی درباره فرهنگ رضوی باشند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.