پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین- سعید کوشافر:این هفته نیز خدمت شما رسیدیم درحالیکه قرار است از این پس درسایت جدید و با نمایی تازه درخدمت شما باشیم . به همین بهانه با بسته ای مملو از خبرهای خواندنی و گوناگون از سراسر جهان خدمت شما رسیدیم درحالیکه ائتلاف علیه داعش در صدر خبرهای جهانی و جراحی موفقیت امیز مقام معظم رهبری درصدر اخبارداخلی قرار داشت. با هم بخوانیم خبرهای این هفته را...

از صدور فتوای قرآن سوزی توسط داعش و به قدرت رسیدن حامی احمدی نژاد در اوکراین تاهجوم پرسپولیسیها به صفحه روحانی و ازادی جنجالی ترین متهم اسید پاشی

 

***حمله موش های آدمخوار به تهران!
"پرویز قاضی سعید" مجری و مفسر سیاسی شبکه ماهواه ای ضدانقلاب "پارس" در راستای سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی این بار دست به دامن "موش ها" شد.
وی با ادعای اینکه پایتخت ایران را موش فرا گرفته است گفت: «موش پایتخت جمهوری اسلامی ایران را فرا گرفته است! موش یکی از مشکلات مهم اجتماعی ایران است!»
قاضی سعید افزود: «موش های بسیار پروار و بسیار بزرگ در همه جای تهران رخنه کرده اند و حتی به خوردن بچه های شیر خواره می پردازند!»
این فعال ضدانقلاب برای اینکه قدرت دفاعی- نظامی ایران را تضعیف کند تصریح کرد: «کشوری که نمی تواند موش های پایتخت را از بین ببرد چگونه می تواند در منطقه خاورمیانه و جهان حرفی برای گفتن داشته باشد.»

***فهم وارونه بی‌بی‌سی از «کودتای سیاسی» در پرسپولیس!
بخش فارسی شبکه بی بی سی در بخش خبری خود به موضوع تغییر در مدیریت و کادر فنی تیم فوتبال باشگاه پرسپولیس پرداخت.
پس از برکناری مدیرعامل و سرمربی باشگاه پرسپولیس با تصمیم "حمیدرضا سیاسی" رئیس هیئت مدیره این باشگاه، و مخالفت "علی دایی" و برخی هواداران این تیم با تصمیم هیئت مدیره، رسانه های داخلی با تیترهایی نظیر "انقلاب سیاسی در پرسپولیس"، کودتای سیاسی پرسپولیس" و " بمب سیاسی پرسپولیس را ترکاند" به استقبال این خبر داغ ورزشی رفتند.
اما در این بین شبکه بی بی سی که مدعی است رسانه‌ای حرفه‌ای در تراز جهانی می باشد، با فهمی وارونه و غلط از تیترهای جراید و رسانه‌های داخلی، به تحلیل و بررسی عبارت کنایه‌آمیز "کودتای سیاسی"(!) در فوتبال ایران پرداخت.
بخش فارسی شبکه بی بی سی در اخبار این اقدام مسئولان باشگاه پرسپولیس را کودتای سیاسی خواند و "محمد تقوی" بازیکن پیشین تیم استقلال که به عنوان کارشناس مهمان در این برنامه حضور داشت، این اقدام را کودتای سیاسی در فوتبال و ورزش ایران(!) دانست.
این در حالی است که مطبوعات و رسانه‌های ورزشی با الهام‌گیری از نام رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس (حمیدرضا سیاسی) اقدام وی در برکناری علی دایی را کودتا و یا انقلابی از سوی حمیدرضا سیاسی دانسته اند.
اما بی بی سی در اقدامی غیرحرفه‌ای و توأم با کج فهمی، این اقدام را کودتایی سیاسی -به معنای اقدامی سیاسی از سوی صاحبان قدرت- دانست و سعی داشت تا این موضوع را به عنوان مسئله نخست در فضای سیاسی ایران قلمداد کند!
***توصیه مهاجرانی به امریکا و اعراب درباره داعش
وب سایت "جرس" وابسته به جریان فتنه در خارج از کشور، در گفتگو با "عطاءالله مهاجرانی" وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات، به بررسی نقش "داعش" در منطقه و چگونگی مقابله با این گروه و نقش جمهوری اسلامی ایران، پرداخته است.
مهاجرانی درباره شکل گیری، ماهیت و هسته اولیه داعش می‌گوید: «شکل گیری داعش از سه بعد قابل بررسی است: نخست، سازماندهی، دوم ماهیت اعتقادی و سوم بسیج نیرو.»
وی در تشریح شکل گیری تشکیلات تروریستی داعش می‌گوید: «ابو مصعب زرقاوی در واقع بنیانگذار حرکت تروریستی در عراق است. وی پس از اشغال عراق توسط امریکا، گروهی را با عنوان "سازمان التوحید و الجهاد" تاسیس کرد. زرقاوی تنها به خلافت اسلامی باور داشت و با اسامه بن لادن بیعت کرد و پس از بیعت، نام گروه خود را به القاعده عراق تغییر داد.»


مهاجرانی می‌افزاید: «پس از کشته شدن زرقاوی، جانشینان او از عنوان "دولت اسلامی عراق" استفاده کردند. در این مرحله "ابوعمر بغدادی" و "ابو حمزه مصری" رهبران حرکت بودند. هر دو در سال 2010 در بمبارانی که توسط امریکا انجام شد کشته شدند. ابوبکر بغدادی پس از آنها رهبری حرکت را بر عهده گرفت.»
وی درباره نقاط قوت داعش پس از شکل گیری می گوید: «اشغال مناطقی از سوریه، به ویژه مسلط شدن بر پایگاه های نظامی و مناطق نفت خیز، موجب تقویت حرکت و اعلام داعش-دولت اسلامی عراق و شام- شد.»
وزیر کابینه اصلاحات درباره تثبیت جریان تکفیری داعش در عراق می‌افزاید: «عراق به دلایل متعددی زمینه مناسب برای رشد داعش را داشت. ماجرا از تظاهرات "فلوجه" آغاز شد و نهایتا به اشغال موصل انجامید. پس از اشغال "موصل" و پیشروی برق اسای داعش به سوی بغداد، به دلایلی که توضیح خواهم داد این حرکت متوقف شد. اما نام خود را به عنوان "خلافت اسلامی" یا "دولت اسلامی" اعلام کرد.»
عطاءالله مهاجرانی آبشخور ماهیت اعتقادی وشعار اصلی داعش را کتاب "یهدی و سیف ینصر" می داند و می‌گوید: «این تئوری تاکید بر کتاب، یعنی قرآن به عنوان راهنما و تاکید بر سلاح به عنوان وسیله تحقق کتاب و تشکیل خلافت اسلامی و تحقق شریعت است. شاید بتوان خطبه‌های کوتاه ابوبکر بغدادی در مسجد جامع موصل و استناد به آیات مشهور قران مجید در باب جهاد و قتال را به عنوان سندی بر مبانی اعتقادی این گروه تلقی کرد.»
وی بر این باور است: «تمام تاکید داعش هم بر اجرای شریعت است و قیام دین. از نظر این تفکر، دموکراسی هم بُتی است که بایست شکسته شود. ابوبکر بغدادی که از وی با عنوان خلیفه "ابراهیم ابوبکر الحسینی القرشی البغدادی" نام برده می‌شود در شیوه ادای خطبه و گفتگوی با مردم موصل، کاملا از خطبه خلیفه دوم تبعیت و تقلید کرد.»
***بازتاب اقدام وزارت ارشاد در دو سایت فارسی زبان آمریکا
فیلتر کردن برخی سایت های خبری، با واکنش های تند مخالفان و منتقدان مواجه شد. وزارت فرهنگ و ارشاد هشدار داد که بقیه سایت های فاقد مجوز نیز فیلتر خواهند شد. منتقدان می گویند دولتی که از آزادی فضای گفتمان خبر می دهد و رئیس جمهور از مخالفت با فیلتر شدن سخن می گوید، چرا برخی سایت ها در آن فیلتر شده اند؟
بازتاب این اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد را در سایت وابسته به دولت آمریکا مرور می کنیم:
سایت رادیو فردا نوشته است:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن دسته از وبسایت‌های خبری که فاقد مجوز نهادهای حکومتی هستند، هشدار داد که از فعالیت آنها جلوگیری می‌کند.
این هشدار با فیلتر چهار وبسایت خبری «دانا»، «شریان»، «روحانی‌نیوز» و «لحظه آنلاین» همراه شده، و این در حالی است که یک مقام قضایی ایران می‌گوید وزارت ارشاد اجازه فیلتر وبسایت‌ها را ندارد.‌
رسانه‌های داخل ایران از جمله خبرگزاری مهر روز چهارشنبه، 19 شهریور، بیانیه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد را منتشر کرده‌اند که می‌گوید این وزارتخانه «با هدف جلوگیری از رفتار غیرقانونی، غیراخلاقی، غیر حرفه‌ای... و محدود کردن شب‌نامه‌های الکترونیک از انتشار رسانه‌های فاقد مجوز جلوگیری خواهد کرد»
این بیانیه پایه و اساس تصمیم وزارت ارشاد در این باره را «ماده 7 قانون مطبوعات» دانسته است، ماده‌ای قانونی که عنوان می‌کند چاپ و انتشار نشریه‌ای که پروانه برای آن صادر نشده است جرم محسوب می‌شود.
در بیانیه وزارت ارشاد حتی از شهروندان درخواست شده که «برای شناسایی صدها سایت خبری فاقد مجوز» به این وزارتخانه کمک کنند.
***گزارش رسانه‌های بیگانه از ممنوع الخروج شدن خاتمی
رسانه های بیگانه مصاحبه "محمدرضا خاتمی" و خبر دادن وی از ممنوع الخروج شدنش را مورد توجه قرار دادند.


بی بی سی فارسی گزارش داد: «این فعال سیاسی اصلاح طلب، چهارشنبه 19 شهریور (10 سپتامبر) به خبرگزاری ایلنا گفت نمی داند که مرجع و دلیل صدور این حکم چیست.»
رسانه دولتی انگلیس افزود: «آقای خاتمی ابراز تعجب کرده است که "عده‌ای بدون توجه به قوانین و مقررات، کسانی را از حقوق شهروندی‌شان محروم می‌کنند و حتی آنها را از این محرومیت مطلع نمی‌کنند... این در حالی است که ممکن است این افراد برای آن مسأله [سفر] هزینه‌هایی نیز کرده باشند.»
رادیوفردا نیز در همین زمینه از قول محمدرضا خاتمی تأکید کرد که نامبرده در فرودگاه از ممنوع‌الخروج شدن خود مطلع شده و مأموران فرودگاه نیز از اینکه وی باید از چه مرجعی این مسأله را پیگیری کند، ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.
این رسانه امریکایی اضافه کرد: «نائب رئیس مجلس ششم شورای اسلامی همچنین خبر داده که پیش‌تر نیز حکم ممنوع‌الخروجی داشته، اما این حکم لغو شده است.»
دویچه وله هم اینگونه خبر فوق را روی خروجی فرستاد: «محمدرضا خاتمی دبیرکل جبهه مشارکت ایران اسلامی، نایب‌رئیس مجلس ششم و برادر محمد خاتمی رئیس‌جمهور اسبق، روز 19 شهریور (10 سپتامبر) در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، با ممانعت از خروج روبرو شد.»
رسانه دولتی آلمان ادامه داد: «خاتمی گفته که خود او هم خبر از ممنوعیت خروجش نداشته است... وی که همسر زهرا اشراقی (نوه آیت‌الله خمینی) است، تأکید کرده که به عنوان شهروندی که از یکی از حقوق شهروندی خود محروم شده، می‌بایست از این مسأله اطلاع می‌داشت و دلیل آن را می‌دانست.»
گفتنی است همه رسانه های بیگانه بعد از ذکر خبر ممنوع الخروجی محمدرضا خاتمی، یادآور ممنوع الخروج شدن برادر او یعنی «سیدمحمدخاتمی» رئیس دولت اصلاحات نیز شده اند.
***سفارت انگلیس به زودی بازگشایی می‌شود
"مجید تخت روانچی" معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از بازگشایی قریب الوقوع مجدد سفارت انگلیس در تهران خبر داد.
تخت روانچی گفته است که «سفارت ایران در لندن در بخش کنسولی فعال است اما سفارت انگلیس در تهران در حال انجام اقدامات اولیه برای بازگشایی است.»
معاون امور اروپا و امریکای وزارت خارجه کشورمان گفت: «زمان دقیقی را نمی توانیم برای بازگشایی تعیین کنیم اما به زودی این کار انجام خواهد شد.»
وب سایت "بی بی سی فارسی" ضمن اعلام این خبر، نوشت: «به دنبال حمله گروهی از "دانشجویان بسیجی" به اماکن دیپلماتیک انگلیس در تهران در آذر 1390، "ویلیام هیگ" وزیر خارجه وقت انگلیس از تعطیلی سفارت کشورش در تهران خبر داد و تصمیم به اخراج دیپلمات های ایرانی را اعلام کرد.»
وب سایت شبکه دولتی انگلیس افزود: «شورای امنیت سازمان ملل، اتحادیه اروپا و شماری از کشورها، حمله به سفارت انگلیس در تهران را محکوم کرده بودند. آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران هم نزدیک به یک سال پس از این واقعه در مرداد 1391 گفت: در قضیه اخیر اشغال آن سفارت خبیث [بریتانیا]، احساسات جوانان درست بود ولی رفتنشان [به داخل سفارت] درست نبود.»
***گفتگوی امریکا و ایران درباره «داعش» در ژنو
به رغم تاکید چندین باره مقامات ایرانی و امریکایی که دو کشور علیه گروه داعش همکاری نمی‌کنند، سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا گفت: «دیپلمات‌های دو کشور در این باره هفته گذشته صحبت کردند.»

 روزنامه امریکایی "لس‌آنجلس تایمز" نوشت: "ماری هارف" روز سه شنبه گفت «ویلیام برنز، معاون وزیر امورخارجه امریکا این موضوع را "به طور خلاصه و در حاشیه" گفتگوهای اتمی با ایران که پنجشنبه و جمعه گذشته در ژنو صورت گرفت، با مذاکره کنندگان ایرانی در میان گذاشت.» برنز هفته گذشته با عباس عراقچی، معاون وزیر امورخارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
بر اساس گزارش این روزنامه امریکایی، برنز و عراقچی پیشتر نیز در ملاقاتی در ماه ژوئن در وین در این باره گفتگو کردند. ماری هارف گفت: «صحبت درباره چنین تهدیداتی هر از چند گاهی در حاشیه نشست های این چنینی انجام می‌شود و در آخرین دور مذاکرات اتمی نیز صورت گرفت.»
مسوولان امریکایی و ایرانی همچنان تاکید می کنند که در عراق علیه داعش همکاری نمی کنند، اما هر کدام به صورت "جداگانه" سعی می کنند به نیروهای عراقی در جنگ علیه این گروه کمک کنند.
امریکا و ایران همچنین به نیروهای مناطق کردی سلاح فرستاده اند و به آنها در مبارزه با داعش مشاوره می دهند. از ماه گذشته میلادی، امریکا بیش از 150 حمله هوایی علیه داعش انجام داده است.
لس‌ آنجلس تایمز می نویسد: «همکاری ایران و امریکا در عراق امری حساس است چرا که بازیگران مهم منطقه از جمله عراقی‌ها، حکام عرب سنی و اسرائیل نگران می‌شوند که همکاری ایران و امریکا به زیان آنها تمام شود.»
این روزنامه می‌گوید: «نیروهای امریکایی و پرسنل نظامی ایرانی در مناطق کردی شمال عراق تنها چند کیلومتر با یکدیگر فاصله دارند.»
در پایان این گزارش آمده است: «مقامات امریکایی نمی‌گویند که درباره داعش چه مطالبی به ایرانی‌ها گفته‌اند. اما کارشناسان می گویند که آنها احتمالا درباره طرح‌های کلی برای عراق و اقداماتی که از بروز درگیری خطرناک و ناخواسته میان ایران و امریکا در عراق جلوگیری کند، صحبت کرده اند.»
***داعش مانع صادرات گاز ایران شد
وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که به خاطر جنگ در عراق، صادرات گاز به این کشور به تاخیر افتاده است.
بیژن نامدار زنگنه از به تاخیر افتادن مجدد صادرات گاز ایران به عراق خبر داد و گفت که «هم اکنون آن منطقه دست نیروهای گروه تروریستی داعش است».
آغاز صادرات گاز ایران به عراق قرار بود که از طریق احداث خط لوله 100 کیلومتری که چارمله استان ایلام را به نفت‌شهر در مرز ایران و عراق متصل می‌کند، انجام شود، اما تا اول خردادماه بنا به گفته مقامات ایران، 75 درصد این خط لوله تکمیل شده بود و بخش عراق خط لوله نیز در حال توسعه بود.
به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا این برای چندمین بار است که ایران می‌گوید صادرات گاز به عراق را به تاخیر می‌اندازد.
مذاکرات پیرامون صادرات گاز به عراق در اواخر دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به نتیجه رسید و تفاهمنامه آن در سال 91 به امضا رسید و عملیات احداث خطوط لوله آغاز شد. سپس مقامات دو کشور اولین قرارداد صادرات گاز طبیعی ایران به عراق را 30 تیر 1392 امضا کردند و اعلام شد که فروردین 93 گاز ایران تحویل عراق خواهد شد.
بعد از این ماجرا، علی ماجدی معاون بین‌الملل وزیر نفت در 29 اردیبهشت ماه اعلام کرد که «هم اکنون امکان صادرات گاز به عراق وجود ندارد».
وی گفت که خط لوله انتقال گاز هنوز تکمیل نشده است و صادرات گاز به عراق از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.
اکنون آقای زنگنه در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در جمع خبرنگاران اعلام کرده است که «نابسامانی‌های عراق، صادرات گاز طبیعی ایران به این کشور را به تاخیر می‌اندازد».
اشاره زنگنه به منطقه‌ای که در اختیار گروه خودخوانده گروه خلافت اسلامی [تروریست های داعش] است، در استان دیاله عراق واقع شده است. بخش عراقی این خط لوله از مرز نفت شهر در مسیر استان دیاله کشیده می‌شود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با پوشش گفته‌های زنگنه گزارش داد کارگران احداث خط لوله بخش عراقی این پروژه که اکثرا ایرانی بودند، تاکنون چندین بار توسط ستیزه جویان افراطی هدف حمله قرار گرفته‌اند، موضوعی که باعث اختلال در توسعه این پروژه شده است.
اولین حمله به کارگران ایرانی که حتی قبل از تصرف بخش‌هایی از عراق توسط ستیزه جویان خلافت اسلامی (داعش سابق) انجام شد، آذرماه پارسال اتفاق افتاد.
با این حال‌‌ همان زمان آقای دانایی فر تاکید کرد که «فعالیت شرکت ایرانی برای ساخت خط لوله گاز در عراق ادامه می‌یابد».
ایران و عراق همچنین به موازات خط لوله اول، مذاکراتی را برای صادرات گاز از طریق خط لوله دوم آغاز کرده بودند که قرار است از اهواز تا بصره ادامه داشته باشد.
****دستگیری دخترانی که قصد پیوستن به داعش را داشتند
الکساندر ماراکوویتس سخنگوی وزارت کشور اتریش اعلام کرد: این دو دختر نوجوان در شهر گراز (Graz) در جنوب اتریش بازداشت شدند و قصد عزیمت به سوریه را داشتند.
روزنامه کرونن زایتونگ در این باره نوشت: این دو دختر از طریق اینترنت با هم آشنا شدند و یکی از آنها پس از بازداشت گفته است که می خواهد از "داعش" حمایت کند.
مادر یکی از این دو دختر، پس از ناپدید شدن دخترش به پلیس وین مراجعه کرده بود و آن دو در منزل دختر دوم در شهر گراز بازداشت شدند.
سخنگوی وزارت کشور اتریش اعلام کرد: این دو دختر مرتکب جرمی نشده اند و با آنها به عنوان "قربانیان فریب خورده" برخورد خواهد شد.

 الکساندر افزود: پلیس درباره چگونگی اغفال این دختران از طریق اینترنت یا افرادی خاص، تحقیق می کند.
دو دختر بوسنی تبار هم در ماه می 2014 برای پیوستن به گروه های تروریستی، اتریش را به مقصد سوریه ترک کرده بودند.
الکساندر افزود: تاکنون صد و چهل و دو تبعه اتریشی از جمله 12 زن و دختر احتمالاً به گروه های مسلح فعال در سوریه پیوسته اند.
پلیس اتریش از اوت 2014 تاکنون، 10 نفر را پیش از سفر به سوریه بازداشت کرده است.
***ائتلاف غم انگیز آمریکا بدون حضور ایران
روزنامه دیلی نیوز در مطلبی با عنوان " از ایران هم برای نابودی داعش کمک بگیرید" نوشت: باید اجازه داد ایران در شکست دادن داعش، کمک کند.
این روزنامه در مقاله ای ضمن اذعان به نقش مهم ایران در دهه های گذشته، به ائتلاف بزرگ آمریکا علیه داعش اشاره می کند و می نویسد:
«منزوی کردن ایران در جنگ با داعش می تواند نتیجه عکس داشته باشد و بهتر است ایران را وارد این ائتلاف کنیم.
در حالیکه رئیس جمهور اوباما در حال تشکیل ائتلافی جدی برای مقابله با داعش است این امر بسیار مهم است که آنها از ایران غافل نشوند.
این کاملا مشخص است که تهران و واشنگتن دو بازیگر اصلی در منطقه هستند که مستقل عمل می کنند و می خواهند داعش را از عراق بیرون کنند.
اما برخلاف واشنگتن، تهران اکنون حتی سربازانی را به عراق فرستاده است که به طور فعال در حال آموزش عراقی ها هستند و این خود واشنگتن است که حضور خود را در عراق محدود کرده است.
باید گفت در حال حاضر داعش، دشمن مشترک ایران و آمریکاست و اکنون فرصت مناسبی برای همکاری در این زمینه است.
از دو دهه قبل تاکنون درس ها و عبرت های تاریخ خاورمیانه نشان داده است که کنار رفتن و حاشیه نشینی ایران باعث افزایش تنش و بی ثباتی در منطقه می باشد.
در سال 1990 در جنگ خلیج فارس، ایران بدون دخالت در این جنگ، بدون پرداخت هزینه ای به کنار نشست و این آمریکا بود که برای دفاع از کویت و عربستان وارد جنگ با عراق شد.
ایران در آن زمان در حال بازسازی و سازندگی پس از جنگ عراق بود و امید داشت بتواند نفوذ خود را در منطقه و حتی جوامع بین المللی افزایش دهد.
این موضع حتی باز هم تکرار شد و می توان به حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد که ایران حاضر بود با آمریکا برای مقابله با القاعده همکاری کند ولی برنامه آنطور که باید پیش نرفت و ایران خود برای انتقام کشته شدن دیپلمات های ایرانی اقدام کرد که این امر حضور ایران در افغانستان را افزایش داد و موجب تضعیف آمریکا شد.
باید گفت ایران دارای شبکه بزرگ و قدرتمند اطلاعاتی و متخصصان ورزیده است و از همه مهمتر دارای نفوذ خوبی در عراق است. باید گفت این امر بسیار حیاتی است که ایران را وارد این ائتلاف علیه داعش کنیم و گرنه امکان تکرار تاریخ غم انگیز، زیاد است.»
***محاکمه پیروان پیامبر دروغین در عربستان!
دادگاه ویژه کیفری عربستان، پنج شهروند سعودی را به جرم ایمان آوردن به فرد مدعی پیامبری به نام "رسول الله المهدی السفاح" و تبلیغ برای افکار و اعتقادات کفرآمیز او، به زندان محکوم کرد.

 "فهد بن عبدالله" سخنگوی وزارت دادگستری عربستان درباره زندانیان که 15 تا 25 سال سن دارند، اعلام کرد: اتهام های متعددی از جمله ایمان آوردن به شخصی به نام المهدی السفاح ، به این افراد وارد شده است.
افراد دستگیر شده با سفر به کویت، حضور در جلسات سخنرانی، شنیدن مطالب و خواندن نوشته های المهدی السفاح ، پیامبری اش را باور کرده و در پایگاه های اینترنتی به تبلیغ او پرداختند.
این افراد همچنین با حمایت مالی از السفاح از طریق شبکه اینترنت با مدعی دروغین تماس داشتند و کتاب ها و مقاله های او را در اینترنت به اشتراک می گذاشتند.
به گزارش العالم، سخنگوی وزارت دادگستری عربستان در ادامه گفت: یکی از اتهام های افراد دستگیر شده ، تکفیر همگان است، به این صورت که آن ها حکومت، حاکمان، قضات، مردم و هر کسی که ندای نبوت رسول الله المهدی را شنیده اند و ایمان نیاورده اند را کافر می دانند.
وی گفت که احکام متفاوت قابل استیناف برای متهمان صادر شده است.
***آمریکا باید با سپاه همکاری کند
داگلاس اولیوانت، مدیر پیشین شورای امنیت ملی برای امور عراق در دولت‌های باراک اوباما و جرج بوش، در مقاله‌ای در بخش نظرات وبسایت شبکه خبری الجزیره، که روز سه‌شنبه منتشر شد، نوشته است که آمریکا باید از پیوستن سپاه پاسداران به ائتلاف علیه داعش استقبال کند؛ به باور او این اقدام می‌تواند فراهم آوردن اطلاعات، پشتیبانی هوایی و دیگر کمک‌های نظامی برای ایران، که نیروهای کمکی به عراق فرستاده است، را شامل شود.
به گزارش صدای آمریکا(VOA)، اولیوانت در ادامه مقاله خود می‌گوید ایالات متحده باید با نزدیک شدن به گروه‌های شیعه، مانند ایران، سوریه و حتی حزب‌الله لبنان، تلاش‌ها علیه پیکارجویان داعش را هماهنگ کند.
او استفاده از سربازان آمریکایی را منتفی می‌داند، اما می‌گوید آمریکا می‌تواند قدرت هوایی، اطلاعات، برنامه‌ریزی و هماهنگ کردن عملیات نظامی پیچیده را فراهم آورد و باید این کار را انجام دهد.
به باور مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید، آمریکا همچنین باید آمادگی فروش اسلحه و تجهیزات به قیمت بازار را به دولت عراق داشته باشد؛ درآمدهای نفتی عراق برای تأمین هزینه‌های جنگ کافی است و مهم است جنگ علیه داعش، تا حد امکان گسترده و قاطع باشد.
***استاندار اوکراینی: من حامی و طرفدار احمدی‌نژادم
پاول گوباروف استاندار خودخوانده استان دونتسک در شرق اوکراین و رییس سازمان نیروی بسیج مردمی دونتسک در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و روسیه اظهار داشت: به نظر من ایران و روسیه باید دوستی استراتژیک خود را حفظ کنند.
رهبر جنبش سیاسی “روسیه جدید” و “مردمی” در خصوص احمدی نژاد گفت: من طرفدار و حامی احمدی نژادم و احمدی نژاد را ترجیح می دهم و نگاه ضداستکباری و ضد صهیونیستی او را ارج می نهم، او شخصیت بزرگ و قابل احترامی برای من است. فعالیت های مستحکم و رگبار گونه ی او بر علیه نظام امپریالیستی آمریکا قابل تحسین است و آرزوی موفقیت و حضور دوباره او در فعالیت ها و عرصه جهانی را دارم.
گفتنی است دو استان لوگانسک و دونتسک اوکراین که همه پرسی استقلال از این کشور را برگزار کردند، به طور رسمی از سازمان ملل خواستند آنها را به عنوان کشور مستقل به رسمیت بشناسد. میزان مشارکت در دونتسک نزدیک به 75 درصد و در لوگانسک 81 درصد بود.
در این دو منطقه نزدیک به 90 درصد شرکت کنندگان به استقلال رأی دادند.
***شورای شرعی داعش فتوای «قرآن‌سوزی» صادر کرد
تروریست‌های پلید "داعش" که با نقاب اسلام‌گرایی در راستای تأمین منافع دشمنان امت اسلامی فعالیت می‌کنند، در تازه‌ترین اقدام ننگین خود به «قرآن سوزی» روی آورده‎اند.
بر اساس بیانیه منتشر شده در صفحات رسمی این گروهک افراطی، شورای شرعی دولت اسلامی [داعش] با این ادعا که جوهر مورد استفاده برای چاپ قرآن های موجود شامل الکل و اجزای حیوانات نجس می باشد، دستور امحا و سوزاندن کلیه قرآن های موجود در سرزمین های تحت تسلط خلافت اسلامی را صادر کرده است.
شورای شرعی داعش این فتوای جاهلانه را "تاریخی و انقلابی"[!] خوانده است و به هواداران این گروهک مرتجع وعده داده که «مرکب اسلامی» برای چاپ قرآن های جدید، به‌زودی از ترکیه وارد سرزمین خلافت خواهد شد.
گفتنی است پس از تخریب ابنیه تاریخی-اسلامی، مساجد، حسینیه‌ها، مشاهد مشرفه، مراقد انبیای عظام و اصحاب پیامبر(ص)، قبور مؤمنین و مؤمنات و اهانت به ساحت ائمه معصومین(ع) و علمای مبرز شیعه و سنی، همچنین بدعت‌گذاری در احکام شرعی و مناسک مذهبی و صدور هزاران فتوای احمقانه و فرصت‌طلبانه، این تازه‌ترین حرکت تنفربرانگیز تروریست‌های دین‌ستیز و منطق‌گریز سلفی است که قطع یقین با هدایت سرویس‌های جاسوسی غرب و اتاق فکر صهیونیستی انجام می‌گیرد.
بی حرمتی به کتاب الهی و کلام وحی فقط و فقط از پیروان شیطان و کافران ملحد برمی‌آید و این خود شاهدی است بر این حقیقت که جنایتکاران اسلامی‌نمای سلفی-وهابی نه تنها خاستگاه فکری‌شان با اسلام و مکتب رسول‌الله(ص) فاصله‌ای فراوان دارد، بلکه به‌صورت مستقیم از جبهه ابلیس فرماندهی و کنترل می‌شوند.
***تقاضای «بان‌کی‌مون» از «بشاراسد» برای مبارزه با داعش
دبیرکل سازمان ملل متحد از بشار اسد خواست برای یک راه‌حل سیاسی به منظور پایان دادن به جنگ در سوریه تلاش کند. او گفت این کار کمکی است به تلاش‌های بین‌المللی برای پیروزی بر "داعش".
بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با روزنامه "الحیات" (Alhayat) گفت: «چند سال جنگ رژیم اسد با مخالفانِ مسلح، سبب شده است که شبه‌نظامیانی چون گروه داعش در منطقه ریشه بگیرند.» او در پاسخ به این سوال که آیا بشار اسد نقشی در یک ائتلاف جهانی در جنگ با داعش می‌‌تواند بازی کند یا نه، گفت: «او می‌تواند در پایان دادن هرچه سریع‌تر به بحران و مشارکت در گفت‌وگوی سیاسی نقش داشته باشد».
بر این اساس، در ماه ژوئیه، زمانی که اسد برای یک دوره جدید سوگند ریاست جمهوری یاد کرد، قول داد که همه سوریه را از شر شورشیان اسلامی نجات دهد. او با خائن خواندن مخالفان خود در خارج از سوریه گفت که مایل به کار با مخالفان داخل کشور است. بشار اسد درباره چند و چون این همکاری توضیحی نداد.
روزنامه عرب زبان الحیات نوشت: «اکنون هفته‌هاست که امریکا نیروی هوایی خود را در جنگ با داعش در عراق وارد صحنه کرده است. این کار در قبال سوریه چندان ساده نیست. در حالی که عراق از دخالت نظامی امریکا استقبال کرده، بشار اسد هشدار داده است که هر دخالتی بدون اجازه او به عنوان تجاوز به حریم سوریه تلقی خواهد شد و به معنای گسترش جنگ با سوریه تحت رهبری امریکا به شمار می‌رود.»
این روزنامه متعلق به عربستان سعودی هم‌چنین از دبیرکل سازمان ملل متحد پرسید که آیا هرگونه مداخله مسلحانه از خارج نیازی به اجازه اسد دارد؟ او در پاسخ گفت: «برخی کشورهائی که نقش تعیین کننده دارند، در تلاش برای بحث در این زمینه هستند و موضع سازمان ملل هم در زمان مناسب اعلام خواهد شد.»
بان کی‌مون تاکید کرد: «مهم این است که جامعه جهانی در مبارزه با داعش متحد است و قویا از آن حمایت می‌کند».
***گردن زدن یک شهروند به اتهام جادوگری!
عناصر گروهک تروریستی داعش دو شهروند را در موصل به اتهام شرابخواری شلاق زدند، و یک نفر دیگر را نیز به اتهام سحر و جادو گردن زدند.
شبکه عراقی سومریه نیوز به نقل از منبعی در استان نینوا تأکید کرد که این دو نفر همچنین به مصرف مواد مخدر متهم هستند.
وی ادامه داد : یک ساحر نیز توسط داعش در برابر استانداری نینوی در موصل با شمشیر گردن زده شد.
چندی پیش نیز تروریست های داعش چهار جوان عراقی را در ناحیه السعدیه (60 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) به دلیل وجود ترانه و موسیقی در تلفن همراه شان، شلاق زدند.
***مسوولیت جهانگیری در انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور
یک روزنامه خبر از مسوولیت و دخالت معاون اول رییس جمهور در انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور داده است.
این روزنامه می‌نویسد: الان دو جناح در موضع نقد وزارت کشور هستند و با یک انتخاب سریع‌تر احتمال حمایت یکی از این دو جناح از وزارت کشور شدیدا تقویت خواهد شد. ظواهر امر هم حکایت از آن دارد که گزینه‌های اصلاح‌طلبی چون حق شناس یا میرلوحی به این سمت نزدیک‌تر هستند.
مخصوصا اینکه روایت‌هایی از نقش اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور در انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور هم شنیده شده است. برخی منابع خبری گفته‌اند که روحانی اعلام کرده گزینه معاونت سیاسی وزارت کشور با تاییدیه اسحاق جهانگیری، معاون اول وی برایش ارسال شود و از طرفی جهانگیری تاکنون با گزینه رحمانی فضلی موافقت نکرده است.
وزارت کشور سال گذشته نیز در چنین روزهایی وارد آغاز دوره‌یی از فشار چند ماهه برای انتخاب استانداران و فرمانداران ‌شد؛ دوره‌یی که هم طولانی شد و هم نهایتا نتوانست رضایت یکی از دو جریان اصلاح‌طلب یا اصولگرا را در پی داشته باشد.
بعد از آن هر یک از این دو جریان معتقد بودند که دولت برای انتخاب استانداران و فرمانداران به سمت جریان رقیب چرخیده است. این موضوع هنوز با گذشت یک سال از عمر دولت حل و فصل نشده و همچنان چالش بر سر آن ادامه دارد.
همین موضوع هفته گذشته بهانه‌یی شد تا محمدرضا باهنر در برنامه «امروز، دیروز، فردا» لب به انتقاد از دولت بگشاید و بگوید: «آیا در بین همه استانداران دولت سابق حتی یک نیروی مناسب وجود نداشت که دولت آن را نگه دارد؟» در این میان هم رییس جمهوری و هم وزیر کشور معتقدند که دولت در انتخاب خود حد تعادل را نگه داشته است. حد اعتدالی که معلوم نیست در جریان انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور قرار است چگونه حفظ شود.
به نظر می رسد حفظ این حد اعتدال در این انتخاب چندان کار ساده‌یی نیست که باعث معلق ماندن فرآیند انتخاب برای چهار ماه شده است.
****پاسخ مشاور روحانی به اظهارات عضو حزب منحله مشارکت
مشاور رئیس‌ جمهور در امور روحانیت به موضع فمنیستی یک عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت واکنش نشان داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در واکنش به اظهارات الهه کولایی نوشت: خواندم «متاسفانه در سالهای اخیر شاهد هستیم که جریان فکری خاص قصد محدود کردن دایره اشتغال زنان را دارند تا آنان را به سوی خانه نشینی هدایت کنند. این سخن در هنگامی گفته می‌شود که گویا زنان از اشتغال در کافی شاپ‌ها و سفره خانه‌های سنتی منع شده‌اند.»
خدمت سرکار خانم کولایی معروض می‌دارم؛ همسرداری و مادری و خانه داری که کانون خانه و خانواده، کانون سازندگی و برازندگی و آموزش و پرورش است و خانه و خانواده، دانشگاهند و نمایشگاه و پژوهشگاه، که سخت‌ترین کار است در برابر سد سازی، نیروگاه‌سازی و انرژی اتمی و بیمارستان‌سازی و کار مداوم است برای پدر و مادر تا آخرین لحظات زیست و زندگی، که اگر بانوی تحصیل کرده‌ای، هیچ شغلی بیرون خانه نداشته باشد و فقط همسرداری نماید و مادری کند، بی‌خاصیت و یا کم خاصیت خواهد بود.
چرا کار درون خانه را با همه پیچیدگی، شغل و اشتغال نمی‌دانید، این اندیشه با فرهنگ اسلامی محمدی، نمی‌خواند.
در فرهنگ اسلام بهشت در مرتبه شان و جایگاه مادر، پایین‌تر است و رسول خدا فرمودند: «الجنه تحت اقدام امهاتکم» بهشت زیر پای مادران است. حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در نخستین روز زندگی مشترک از وظایف خود پرسیدند که پیامبر فرمود، کارهای بیرون خانه برعهده علی و کارهای درون خانه برعهده فاطمه، آری زن مدیر داخلی خانه و خانواده است. در حدیث شریفی، رسول اکرم(ص) همسرداری و اولادداری زن را معادل «حج و جهاد و جماعت» مردانه معرفی نمود.
این نگاه شما است که کار زن را در درون خانه ساده و سبک و حقیر می‌داند و تصور می‌کند، اگر خواهر و خانمی به اداره و کارخانه و کارگاه برود و حقوق اندکی بگیرد، این اشتغال است و کار خانه اشتغال نیست.
اکرمی تصریح کرد: شما گفته‌اید 12 درصد از زنان که نیمی از جمعیت کشورند به کار مشغول‌اند. این آمار منهای کار دختران و زنان در داخل خانه است، یعنی کار خانه را شغل نمی‌دانید که این نگاه منصفانه نیست. بنابراین دختران و زنان هیچگاه بیکار نیستند. بفرمایید، فرصت اشتغال برای پسران و جوانان مذکر، چگونه است که می‌فرمایید برای دختران و زنان 12 درصد است.
در فرهنگ اسلام این مرد است که باید هزینه خانه و خانواده را عهده‌دار «الرجال قوامون علی‌النساء بما فضل‌الله بعضهم علی بغض و بما انفقوا من اموالهم، نساء 34» شود و زن در درون خانه و خانواده، عهده‌دار کارهای خانه گردد. این موضوع خانه‌نشینی نیست، بلکه انجام کار و شغل واشتغال در محیطی امن و آزاد و راحت و آموزش و پرورش انسان است که به قول کارل فرانسوی «موجود ناشناخته» می‌باشد. بسیاری از دختران و زنان در درون خانه به تدریس و تعلیم و کار، اشتغال دارند.
مشاور رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرده است: اکنون در کشور 5/3 میلیون بیکار داریم که اکثر آنها مردان و پسران می‌باشند. بیکاری مردان و پسران ما، ناهنجارتر است یا دختران و زنان... وجدانا بفرمایید دختر و بانوی ما در کافی‌شاپ و سفره‌خانه سنتی کار کند، امتیاز است و انصاف است و اشتغال است و پسران و مردان بیکار باشند حتی در شرایط مساوی.
بهترین کار برای زنان، کار آموزشی و پرستاری و طبابت است، و آن هم در مرحله دوم که در مرحله اول و اصل و اهم و اولی، همان خانه‌داری و همسرداری و مادری می‌باشد و انسان‌سازی به معنای جامع کلمه. البته پذیرش این اندیشه برای شما دشوار است، ولی حق و تکلیف و تجربه و عرف صحیح این است. شما بکوشید جایگاه و منزلت حقیقی و حقوقی را بشناسید و بر آن اهتمام ورزید.
شما مردان موفق تاریخ را شناسایی کنید که بدون همسر و مادر و کانون آرام خانواده، به توفیق نرسیده‌اند و ناهنجاری جامعه را ارزیابی نمایید که عمده مشکل از درون خانه و خانواده و عدم مسئولیت‌پذیری زن و مادر، به وجود آمده است. البته این موضوع، موضوعی ساده نیست که در چند سطر بتوان تبیین نمود و تحلیل کرد و تطبیق نمود.
***خطر خبرچینی برای افراد سیگاری!
هر ماه فیش هایی به ارزش 1500 فِلِس یا 1٫5 دینار به عنوان حقوق ماهیانه داده می شد. هر آسایشگاه یک مسئول خرید داشت که به آن "حانوتی" می گفتیم، زیرا عراقی ها دکان را حانوت می گفتند، تنها حانوتی مجاز بود قاطع را به همراه دیگر حانوتی ها با معیت ارشد قاطع و یک نگهبان عراقی ترک کند.
حانوتی هفته ای دو یا سه بار لیستی از تقاضاهای بچه ها را یادداشت می کرد و اقلام مورد نیاز آنها را متناسب با پولی که داشتند تهیه می کرد. برخی از دوستان کم خرج بودند و اندوخته خوبی جمع می کردند و می توانستند اقلام بهتر و بیشتری تهیه کنند. در این میان سیگاری ها مشکلات زیادی را تحمل می کردند، زیرا قیمت سیگار نسبتا بالا بود و مصرف شان زیاد.
عراقی ها از این نقطه ضعف بعضی ها سوء استفاده می کردند و آنها را در قبال دریافت چند نخ سیگار به خبررسانی یا به تعبیر بچه ها "ستون" پنجمی وادار می کردند. به همین دلیل برای کمک به سیگاری ها بخصوص پیرمردها صندوقی درست شد و داوطلبانه هر کس مقداری از فلس های خود را به آن اختصاص می داد.
مواد عرضه شده معمولا عبارت بودند از : بیسکویت، خرمای خشک که معمولا همراه چای مصرف می شد و بسیار مقوی و مفید بود، شیره خرما، روغن نباتی و روغن زیتون، که روغن زیتون را به آش صبح اضافه می کردند و حقا آش تکراری را بسیار خوش مزه می کرد.
البته همیشه استفاده نمی شد، زیرا مقداری گران بود. خمیر دندان و مسواک. سیگار در دو نوع پاکتی و لف که همان جعبه توتون با کاغذ مخصوص آن است، دوستان غیر سیگاری بخاطر استفاده از برگ های آن برای نوشتن مطالب مورد نیاز که کاملا بطور مخفی انجام می شد، آن را می خریدند، شربت معروف سن کوئیک، شیر عسلی و پنیر قالبی و موادی از این دست که برخی اقلام آن گران بود و دوستان معمولا پس انداز می کردند و آنها را می خریدند.
از جمله نان باگت برشته و خوش پختی عرضه می شد که غالبا خالی خالی صرف می شد و طرفداران زیادی داشت.
***خاطره ای شنیده نشده از رئیس جمهور
سردار یوسف فروتن از فعالان قبل از انقلاب و فرمانده سپاه لرستان بعد از انقلاب بود. وی جزو شورای مرکزی تاسیس سپاه پاسداران بود و مسولیت اولین روابط عمومی و سخنگویی این نهاد انقلابی را بر عهده داشت. سردار فروتن به ذکر خاطراتش از دوران انقلاب و حضورش در سپاه پرداخت. در ادامه بخشی از این گفت‌وگو را که خاطره ای است از شهید رجایی می‌خوانید
بنده آقای رجایی را خیلی دوست می‌داشتم. ایشان خیلی مرتب و منظم بود و خیلی کم حرف اما جدی و قاطع. من چند خاطره با ایشان دارم. آقای رجایی وقتی رئیس جمهور شدند از من خواستند دو مسئولیت در کابینه‌شان بگیرم، اول اینکه وزیر کشاورزی شوم و دوم اینکه مدیر بخش صنایع ملی باشم. راستش در هر دو مورد تنم لرزید چون خودم را خیلی کوچکتر از این دو مسئولیت می دانستم. اما او با صراحت گفت: نه من تو را می شناسم و مدیریت تو را می خواهم.
اما خاطره‌ای که باعث شد از شهید رجایی درس بیاموزم این بود که: بنده مدتی فرمانده سپاه لرستان بودم و همان زمان از او دعوت کردم که به لرستان بیاید. شهید رجایی گفت: اگر می خواهی بیایم باید همه چیز خیلی ساده باشد. اگر بیایم ببینم تشریفات کردی یا عده ای سرباز گذاشتی ایست بله قربان بگویند از همانجا بر می گردم. چون می‌دانستم آنقدر قاطع هست که به حرفش عمل کند گفتم: قول می دهم ساده باشد.
در جلسه ای داخل دورود گفت: فروتن غذا هم معمولی باشد، من نون و پنیر و انگور خیلی دوست دارم. گفتم: همین غذا باشد؟ گفت: بله. ما هم همین را گذاشتیم.
بچه ها که دیدند همه چیز خیلی ساده است، انگور را با همان جعبه آب گرفتند و گذاشتند سر سفره. آنجا ایشان ناراحت شد و گفت: من گفتم ساده اما نه بی سلیقه.
این خاطره هیچ وقت از ذهن من فراموش نمی‌شود چرا که ایشان در عین ساده‌گی به تمیزی و زیبایی هم بسیار اهمیت می‌دادند. شخصیت‌هایی مانند شهید رجایی واقعا کم بودند.
***رد پای "من و تو" و "رادیو جوان" در تهران
علیرغم تمام شکست هایی که به جریان غربزده و ضدانقلاب موسیقی لس آنجلسی و یا بهتر است بگوییم صهیونیستی تحمیل شده، آنها همچنان به دنبال بخت های تازه ای می گردند تا مخاطب داخلی را جذب کنند و تهاجم را از سر بگیرند. دست آنها با توجه به نداشتن نیروهای کارآمد و تاثیر گذار به شدت خالی است و به همین دلیل تلاش می کنند تا با ایجاد اختلال در موسیقی مجاز به اهداف خود برسند. این بخت فعلاً در چند شبکه ماهواره ای ضدانقلاب و همین طور یک سایت موسیقی دنبال می شود. هدف آنها علاوه بر ترغیب هنرمندان مجاز به حضور در عرصه غیر مجاز و به هم زدن تعادل در جریان موسیقی رسمی کشور، امداد رسانی به خواننده های تمام شده لس آنجلسی و دیده شدن آنها در کنار خواننده های خوشفکر داخلی هم هست. به همین دلیل این رسانه ها با ظرافت خاصی تلاش می کنند تا تولیدات، تفکرات و اخبار موسیقی های مجاز و غیر مجاز را بصورت ظریفی با هم بیامیزند تا در این فرایند از یکسو موسیقی مجاز تضعیف شود و از سوی دیگر موسیقی عقب مانده لس آنجلسی از زیر آوار بیرون بیفتد و دیده و شنیده شود.
شاخص ترین شبکه ماهواره ای که این روزها به صورت عجیب و زیر پوستی کمر به قتل موسیقی مجاز داخلی بسته، شبکه "من و تو" ست که ابتدا با راه اندازی یک مسابقه تلویزیونی و صرف هزینه فراوان به دنبال ایجاد این آمیزش بود و حالا با بهره گیری از اتاق فکرش راهکارهای دیگری را دنبال می کند.
در این اتاق فکر علاوه بر "ب_س" نوازنده درجه دو ارکستر ناصر عبداللهی که در جریان یکی از سفرهای خارجی این گروه از انگلیس پناهندگی گرفت و به ایران بازنگشت، ترانه سرایی با نام جعلی "ر_الف" نیز حضور دارد که در آثارش به کپی برداری از ترانه سرایان دیگر معروف است و علاوه بر تولید و اجرای چند برنامه، نویسندگی برنامه های موسیقی این شبکه را هم برعهده دارد! اگر می خواهید از توانایی های دیگر آقای همه فن حریف " من و تو " اطلاعاتی داشته باشید باید پای صحبت شرکت کنندگان در آکادمی موسیقی این شبکه و خصوصاً خانم های شرکت کننده بنشینید! جالب اینکه آقایان در این شبکه آثار و کنسرت های داخل کشور را از نظر فنی نقد هم می کنند و هر هفته آخرین اخبار موسیقی داخل کشور را به بیننده ها انتقال می دهند!
نفوذ شبکه "من و تو" در موسیقی داخل کشور با حمایت تعدادی از دوست نمایان در تهران فراهم شده است که با بی شرمی، عملیات لابی را انجام می دهند و در محافل موسیقی داخل کشور هراسی از بیان ارتباط خود با این شبکه هم ندارند و همکاری با "من و تو" را جزو مشاغل خود می دانند! این جور واسطه گری به حرفه پردرآمدی تبدیل شده و البته تمام درآمدهای یک واسطه باید در داخل کشور تامین شود! چند خواننده و آهنگساز داخلی که آثارشان به شدت مورد حمایت "من تو" قرار دارد با این واسطه ها در ارتباط هستند و عملیات شارژ مالی را انجام می دهند. یکی از این واسطه ها شخصی است به نام "ب_ب" که به گفته خودش نبض موسیقی ایران را با "من و تو" به دست گرفته و هنرمندان را در این شبکه بالا می برد و در صورت لزوم پایین می آورد! واسطه های دیگری نیز دقیقاً همین ادعا را مطرح می کنند و به تلکه کردن جوان های مشتاق به خوانندگی اشتغال و شهرت دارند!
سایت "رادیو جوان" نیز که در آمریکا متولد شده، با طراحی گرافیکی چشم نواز خود بسیاری از خواننده ها را مرعوب کرده و به طرز ماهرانه ای با کنار هم قرار دادن آثار مجاز و غیرمجاز به مخاطب خود چنین القا می کند که تفاوت گذاری بین تولیدات مجاز و غیرمجاز معنایی ندارد و همه هنرمندان چه خواننده ای که برای فاجعه غزه می خواند و چه خواننده ای که در اثرش اندام معشوقه خود را توصیف می کند همه و همه ایرانی هستند!
"رادیو جوان" نیز در داخل کشور واسطه هایی دارد که آزادانه در شبکه های اجتماعی و استودیوها پرسه می زنند و خودشان را "ادمین" این سایت می دانند و آثار جدید تولید شده را روی این سایت قرار می هند. بر اساس مقررات "رادیو جوان" دریافت هر مبلغی از خواننده ها برای معرفی و حمایت از آنها ممنوع است و این در حالی است که ادمین های این سایت حتی حاضرند برای جذب آثار خواننده های معروف موسیقی داخلی، دست به هزینه هم بزنند و البته در شناخت منبع مالی این شبکه جای تردید وجود ندارد!
هم "رادیو جوان" و هم "من و تو" به لطف واسطه های داخلی و تماس های خارجی توانسته اند در جریان تولید آثار موسیقی در کشورمان موثر باشند و متاسفانه تعداد آهنگسازان و تنظیم کننده هایی که در تهران به سفارش گردانندگان این شبکه ها قطعات جدیدی تولید می کنند، رو به افزایش است. داد و ستد مالی با چنین رسانه هایی برای هنرمندان داخل کشور زیان آور خواهد بود. ضمن آنکه سلیقه سازی برای مخاطب آنهم توسط نیروهای ضدانقلاب هزینه زیادی روی دست نظام فرهنگی و هنری کشورمان خواهد گذاشت.
***حرف روحانی با احمدی‌نژاد درباره حجاب یکسان است
علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور کشورمان درباره برخورد با مظاهر بدحجابی اظهار داشت: سخنان اخیر آقای روحانی مرا به یاد صحبت‌های آقای احمدی‌نژاد درباره مسائل فرهنگی انداخت. رئیس جمهور سابق می‌گفت که مبارزه با ناهنجاری‌های فرهنگی مثل بدحجابی وظیفه روحانیت، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی است و دولت وظیفه‌ای در این خصوص ندارد و فقط باید کار فرهنگی کرد.
وی ادامه داد: به همین دلیل یکی از سؤالات ماجرای سؤال از رئیس جمهور همین اظهار نظرها و رویکرد عملی وی در سامان دادن به امور فرهنگی بود که سبب انحطاط در این حوزه شده بود.
این نماینده مجلس بر همین اساس تصریح کرد: متأسفانه آقای روحانی نیز همان حرف‌ها را می‌زند و می‌خواهد بگوید که دولت در این زمینه وظیفه‌ای ندارد. در حالی که این‌طور نیست بلکه اجماع فقهاست که آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که نیازمند اعمال قانون است، وظیفه دولت اسلامی است لذا وظیفه مردم نیست و این غیر از کار فرهنگی است.
مطهری با تأکید بر اینکه هیچ‌کس منکر کار فرهنگی نیست، تصریح کرد: به‌عبارت دیگر این حرف‌هایی که متأسفانه اکثر دولت‌ها می‌گویند در واقع مغالطه‌ای است برای شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خود. به‌قول طلاب، محل نزاع و محل بحث این نیست که آیا برای مبارزه با ناهنجاری‌های فرهنگی و اخلاقی باید کار فرهنگی کرد یا اقدام عملی و آیا امر دایر است میان یکی از این دو؟ بلکه موضوع بحث این است که با وجود این‌همه کار فرهنگی که انجام شده و می‌شود و با توجه به روشن بودن و پیچیده نبودن مسئله برای عموم مردم و پس از اتمام حجت بر همه مردم در این سال‌های پس از انقلاب، اگر کسانی هنجارهای مورد قبول جامعه اسلامی را به تمسخر گرفتند و نیاز به اعمال قانون بود نه صرفاً تذکر، آیا در اینجا دولت اسلامی وظیفه‌ای دارد یا ندارد؟
"متأسفانه آقای روحانی اخیراً به‌گونه‌ای صحبت کرد که گویی این وظیفه دولت را قبول ندارند و قبلاً از وزیر کشور ایشان نیز این رفتار مشاهده شده است. ایشان می‌گویند که با ون و سرباز، فرهنگ درست نمی‌شود. ارتقای فرهنگ به‌عهده علما، بزرگان، حوزه‌ها و اساتید است، یعنی به‌عهده دولت نیست! چه‌کسی گفته است فرهنگ را باید با ون و سرباز درست کرد؟ اگر کسانی معتقد باشند که دولت موظف است مثلاً بر ورود افرادی با پوشش زننده به ادارات دولتی و دانشگاه‌ها و فرودگاه‌ها و سایر اماکن دولتی نظارت داشته باشد تا این نوع رفتار اجتماعی رسمیت پیدا نکند،‌ این به‌معنی استفاده از سرباز است؟ قطعاً کسی طرفدار سخت‌گیری در این امور نیست ولی با مواردی که حداقل نود درصد مردم مخالف آن هستند دولت وظیفه دارد که برخورد مناسب داشته باشد".
نماینده مردم تهران در مجلس با یادآوری سخنان حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: آقای رئیس جمهور می‌گوید که عده‌ای می‌گویند باید دختر و پسر را جدا کنیم. ایشان حتماً می‌دانند که این‌طور نیست که «عده‌ای» می‌گویند؛ بلکه اسلام می‌گوید که حتی‌المقدور و تا آنجا که امکانات اجازه می‌دهد و عسر و حرج پیدا نمی‌شود، بهتر است محیط کار مردان و زنان و محیط تحصیل پسران و دختران جدا باشد.
مطهری افزود: اگر اختلاط از نظر اسلام بهتر است، چرا حوزه‌های علمیه ما مختلط نیستند؟ علاوه بر این اکنون در دنیای غرب خصوصاً آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که محیط‌های جداگانه تحصیلی باعث افزایش بازدهی و رشد علمی می‌شود و از دانشگاه‌های دخترانه استقبال خوبی شده است. استاد شهید مطهری که آقای رئیس‌جمهور ارادت ویژه‌ای به ایشان دارند، راه درست را چنین بیان کرده‌اند که نه پرده‌نشینی و نه اختلاط، بلکه حریم.
وی در پایان اضافه کرد: آقای رئیس جمهور گفته‌اند که در عصر ما راهی جز اقناع وجود ندارد. اولاً این موضوع ربطی به عصر ما و سایر اعصار ندارد، همیشه اقناع گام اول و مقدم بر سایر اقدامات است و ثانیاً اقناع به‌تنهایی کافی نیست. بسیاری از کسانی که مثلاً از پوشش بسیار نامناسب استفاده می‌کنند، از نظر عقلی اقناع شده‌اند و فلسفه حجاب را می‌دانند اما از روی هوا و هوس رعایت نمی‌کنند، مانند پزشکی که درباره مضرات سیگار صحبت می‌کند و بعد خودش یک سیگار روشن می‌کند. به هرحال دولت نباید از وظیفه نظارت خود بر امور فرهنگی شانه خالی کند.
***سرودهای اسلامی بدعت است!
یک مبلّغ عربستانی با بدعت و فتنه خواندن سرودهای اسلامی ، موجی از اظهار نظر های مختلف در سایت های ارتباط اجتماعی خصوصاً تویتر به راه انداخت.
روزنامه المرصد نوشت؛ شیخ صالح الفوزان عضو مجمع علمای عظام عربستان معتقد است که سرودهای اسلامی دسته جمعی حتی اگر بدون ادوات موسیقی باشد ، باز هم جایز نیست و می گوید " سرودهای اسلامی دسته جمعی در گذشته وجود نداشت، در عصر معاصر به وجود آمده است و در تاریخ اسلام چیزی به نام سرودهای دسته جمعی وجود نداشته است.
یکی از کاربران عربستانی به نام طلال الشریف در واکنش به اظهارات شیخ الفوزان گفت : با وجود همه احترامی که برای شما قائل هستم باید بگویم که سرودهای اسلامی چگونه بدعت محسوب می شود در حالی که مردم یثرب (مدینه) هنگام استقبال از پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) سرود می خواندند.

 شیخ الفوزان گفته بود : سرودها اگر غیراسلامی باشد ، تضییع وقت است و اگر اسلامی باشد ، بدعت است زیرا چیزی به نام سرودهای اسلامی در تاریخ اسلام وجود ندارد.
***اصلاح طلبان 50 تشکل دارند، ندا هم پنجاه و یکمی
صادق خرازی از فعالان اصلاح‌ طلب در حاشیه ختم همشیره محمدعلی نجفی سرپرست وزارت علوم در جمع خبرنگاران در خصوص تشکل ندا و آینده این تشکل گفت: انشاءالله خبرهای مربوط به ندا به‌زودی منتشر می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند تشکل ندا مربوط به نسل دوم اصلاح‌طلبان است و آیا این تحلیل درست است؟ گفت: خیر، ندا هم مربوط به نسل اول و هم مربوط به نسل دوم اصلاح‌طلبان است؛ مگر می‌شود نسل دوم از نسل اول مجزا باشد.
خرازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تاسیس ندا موجب اختلاف بین اصلاح‌طلبان شده است، گفت: خیر، اینگونه نیست، اصلاح‌طلب‌ها 50 تشکل دارند و ندا هم پنجاه و یکمین تشکل است.
خبرنگاری از خرازی پرسید اعضای تشکل ندا اکثرا جوان هستند و بهتر بود بعدها و پس از پخته شدن دست به تاسیس یک حزب بزنند که وی در پاسخ گفت: خیر، چه کسی گفته جوان هستند؟ جوان‌ها الان پیر شده اند.
***پیشنهاد یک نماینده مجلس: به خاطر کمبود آب مهاجرت کنید
سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه شورای اداری استان اصفهان با بیان اینکه باید با مردم اصفهان برخوردی در شأن این استان شود، گفت: برخوردی که در مورد مسائلی همچون آب با مردم اصفهان می شود باید برخوردی در شأن ملت ایران باشد زیرا اصفهان صرفا متعلق به خود نیست بلکه متعلق به ایران و جهان است.
او با اشاره به مشکل آب استان اصفهان، گفت: با این وضعیت آب در استان، اصفهان جایی برای ماندن خود اصفهانی ها نیست چه برسد به اینکه توریست به این شهر بیاید. مردم با این وضعیت باید مهاجرت کنند.
موسوی لارگانی ادامه داد: مشکل آب، بیکاری بسیاری در میان جوانان تحصیل کرده و کشاورزان ایجاد کرده است. ذوب آهن و فولاد مبارکه نیز زیر 40 درصد از ظرفیت خود کار می کنند و این یعنی اینکه بیکاری هر روز زیاد می شود.
موسوی لارگانی با بیان اینکه اصفهان ستیزی در سال های گذشته رواج داشته است، گفت: متاسفانه در سال های قبل و در دولت های گذشته و فعلی و مجلس فعلی اصفهان ستیزی وجود داشته و دارد.
***پیام احساسی ترین بازیکن پرسپولیس
اگر تصاویر رختکن ورزشگاه درفشی فر در تمرین بعد از ظهر دیروز را دیده باشید، حتما موافقید که پیام صادقیان را احساسی ترین بازیکن پرسپولیس بدانیم. اشک های او در وداع با سرمربی اش دیدنی بود.
صادقیان در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویر اشک هایش در وداع با علی دایی نوشت: «افتخار می کنم که شاگردش بودم. کسی که تو دنیا فوتبال ما را با علی دایی می شناسند. برایش آرزوی بهترین ها را می کنم. خداحافظ مرد.»
***هجوم هواداران پرسپولیس به اینستاگرام روحانی
پرسپولیسی‌ها که وزارت ورزش و سیاسی رئیس هیات مدیره باشگاه را مقصر این اتفاق می‌دانند و مخالف حضور حمید درخشان در راس کادر فنی این تیم هستند، راه جالبی برای رساندن صدای اعتراض خود به گوش رئیس جمهور پیدا کردند.

آنها با هجوم به صفحه اینستاگرام حسن روحانی و زیر عکسی از مراسم استقبال رئیس جمهور تاجیکستان از رئیس جمهور، پیام‌های اعتراض آمیز خود را منتشر کرده و خواستار عزل سیاسی و گودرزی شدند و به رئیس جمهور یادآور شدند که این اتفاق باعث کاهش محبوبیت وی نزد پرسپولیسی‌ها خواهد شد.
برخی از کامنت‌های اعتراضی پرسپولیسی‌ها عبارتند از:
- آقای روحانی خواهشا شر این آقای سیاسی را از سر پرسپولیس کم کنید، پدرمونو درآورد، خسته شدیم، دولت تدبیر به فکر ما هوادارن پرسپولیس هم باشد.
- آقای روحانی متاسفم که به شما رای دادم، وزیرتون ما رو نابود کرد.
- حاج آقایی که به عشق مردم سر کار اومدید، لطف کنید وزیر بی خاصیت ورزشتون رو حالی کنید که پرسپولیس تیم محلی نیست، دارن با احساسات چهل میلیون بازی می کنن. علی دایی رو برداشتید حداقل یه مربی با دانش بیارید نه درخشان.
- آقای روحانی وزیرت خوب ماموریتش رو انجام داد و پرسپولیس رو نابود کرد.
- آقای روحانی عواقب عملکرد وزیر ورزش در مورد پرسپولیس گریبانگیر شما هم خواهد شد.
- یادتون باشه ماها چون خوب می‌فهمیدیم به شما رای دادیم و خس و خاشاک نبودیم که الان زمان شما هم بخواهیم توسط مدیراتون کارهای عهد قجری ببنیم.
***یک گزارش باورنکردنی!
در لیگ انگلیس اعلام شد که حق پخش تلویزیونی لیگ برتر عدد باورنکردنی پنج میلیارد پوند برای سه سال است! ما حق پخش تلویزیونی تعرفه آگهی های صدا و سیما را پیدا کردیم:
هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، دو‌ هزار تومان و در طبقه 35 که بالاترین طبقه آگهی‌هاست، یک‌ میلیون‌ و80 ‌ هزار‌ تومان قیمت دارد. البته برای برخی از برنامه‌های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، ‌درصدی هم اضافه می‌شود.
این روزها، گران‌ترین آگهی به برنامه ورزشی 90 تعلق دارد که هر ثانیه آن هشت‌ میلیون‌ و 143 هزار و 200 تومان قیمت دارد.
انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل "گزارش آگهی" (رپورتاژ)، "حک آرم"، "دعوت به تماشا"، "زیرنویس"، "بین برنامه" و "بعد از برنامه" است.
در هر دو نوع قرارداد یک و دو که در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین 60 تا 70 درصد نرخ طبقه آن برنامه است.
قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت‌ها در یک برنامه 50 درصد نرخ طبقه آن است. قیمت دعوت به تماشای برنامه‌ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه متفاوت است و بین 80 درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه‌هاست. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی‌های بین برنامه، بین یک و نیم تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است.
بنابراین، قیمت هر ثانیه آگهی در برنامه 90 با قرارداد نوع یک، 6 ‌میلیون‌ و 286 ‌هزار و 400 تومان است. قیمت آگهی بعد از یک برنامه هم بین 60 تا 80 درصد نرخ طبقه هر برنامه هزینه دارد.
این گزارش را خواندید؟ لطفا یک ماشین حساب از آن دست ماشین حساب ها که صفرهای زیادی دارد کنار خود بگذارید و محاسبه کنید که فوتبال برای صدا و سیما چقدر درآمد دارد.
در برنامه 90 قبل و وسط این برنامه چیزی حدود 30 دقیقه تبلیغات پخش می شود. آن هم با هر ثانیه ای شش میلیون و اندی میلیون تومان!
هر هفته استقلال و پرسپولیس به میدان می روند و شما بگو ثانیه ای چهار میلیون تومان پول آگهی آنها باشد و تقریبا 25 دقیقه پیش و در میان دو نیمه آگهی پخش کنند. در این شرایط محاسبه کن 40 بازی این دو تیم داشته باشند در طول سال!

محاسبه کن که در شبکه جهانی جام جم هم این ارقام و این آگهی ها پخش می شود. محاسبه کن پخش آگهی پیش و بین دو نیمه تمام بازی هایی که از شبکه استانی روی آنتن می رود. محاسبه کن سود حاصل از پیامک های وسط بازی ها و برنامه 90 را، محاسبه کن سود حاصل از تبلیغات زیر نویس تمامی کانال های تلویزیونی را وسط فوتبال و لیگ برتر!
رقم درآمد تلویزیون از فوتبال اصلا قابل محاسبه نیست. خودتان سعی کنید تا ببینید به کجا می رسید؟ تصور کن تنها ده درصد از درآمد صدا و سیما را به عنوان حق پخش به خود فوتبال بدهند! آن وقت من و شما می مانیم و مارادونا و کلمنته روی نیمکت و آبراموویچ روی چمن!
تبلیغات تلویزیونی هم دوباره تعرفه اش بالا می رود و باز پول روی پول! راستی می‌دانید که حق پخش تلویزیونی که این روزها به فوتبال پرداخت می شود چقدر است؟ تنها 22 میلیارد تومان!
***دستگیری یکی از نزدیکان سرمربی معروف
اتفاقات رخ داده در تمرین روز چهارشنبه یکی از تیم های پرطرفدار باعث دستگیری یکی از نزدیکان سرمربی این تیم شد.
جریان از این قرار است که در تمرین روز چهارشنبه یکی از تیم های لیگ برتری عده ای هوادار در یک اقدام خودجوش شعارهایی علیه مسئولان ارشد باشگاه سر دادند و حواشی و درگیری های زیادی را به وجود آوردند.
همین مسئله باعث شد پلیس دخالت کرده و آرامش را در تمرین تیم مذکور ایجاد کنند.
در این باره با خبر شدیم یکی از نزدیکان سرمربی معروف توسط ماموران انتظامی دستگیر و تعهد داده که دیگر با خود هوادار به محل تمرین و ورزشگاه نبرد تا بدین وسیله جو را متشنج کند.
****حضور این استقلالی در اطراف تیم ممنوع شد!
رضا رجبی اخیرا در تمرین استقلال حاضر شد ولی با برخورد قابل توجه امیر قلعه نویی روبرو شد.
مصاحبه حسن روشن در چند روز گذشته علیه اطرافیان امیر قلعه نویی به خصوص رضا رجبی باعث شده تا امیر قلعه نویی نسبت به این اتفلاقات واکنش نشان دهد.
در همین راستا وقتی رضا رجبی در تمرین حاضر شد امیر قلعه نویی به وی گفت که در تمرینات حضور پیدا نکند و دیگر اطراف باشگاه استقلال نباشد.
قلعه نویی معتقد است که اختلاف رجبی با روشن ممکن است باعث شود تا بحث به استقلال کشیده شود و حاشیه به تیم وارد شود. همین مسئله باعث شده تا قلعه نویی از رجبی بخواهد دیگر در کنار آبی پوشان نباشد.

***ماجرای تکان دهنده هدیه پنهانی پسری 24 ساله به مادرش
پسر بیست و چهار ساله‌ای که تحمل رنج مادرش را به دلیل بیماری کلیه نداشت، یکی از کلیه‌های خود را پنهانی به او اهدا کرد.

وقتی از اهدای عضو سخن گفته می‌شود، همه نگاه‌ها معطوف بیماران مرگ مغزی می‌شود که خانواده‌هایشان بدون هیچ چشمداشتی، اعضای بدن عزیزان خود را به بیماران نیازمند هدیه می‌دهند. اما این بار فردی که عضوی از بدنش را اهدا کرد یک بیمار مغزی نبود، بلکه پسر بیست و چهار ساله‌ای است که پس از ده سال طاقت نداشت مادرش را که به نارسایی کلیه مبتلا بود روی تخت بیمارستان و در حال دیالیز شدن ببیند. این جوان تصمیم گرفت یکی از کلیه‌هایش را بدون آن که مادرش بداند به او هدیه دهد.
رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان آذربایجان غربی در این باره گفت: زن پنجاه و یک ساله‌ای به دلیل نارسایی کلیه‌هایش از روزهای پایانی تیر سال 1383 برای انجام دیالیز به این انجمن می‌آمد و به دلیل این که وضع مالی مناسبی نداشت، به مراکز درمانی معرفی می‌شد تا رایگان دیالیز شود.
حسن اشتری افزود: در این ده سال او تحت درمان قرار داشت و حتی نام وی در فهرست گیرندگان عضو پیوندی ثبت شده بود، اما به دلیل گروه خونی خاصی که داشت موفق به دریافت عضو نشده بود، تا این که پسر بیست و چهارساله وی یکی از کلیه‌هایش را به مادرش اهدا کرد.
این زن پنجاه و یک ساله که نمی‌خواست خود را معرفی کند، به خبرنگار ما گفت: از ده سال پیش از بیماری کلیه رنج می‌بردم. اوایل نمی‌دانستم دچار ناراحتی کلیه هستم تا این که یک روز در خانه بی‌هوش شدم. خانواده‌ام وقتی مرا به بیمارستان بردند، پزشک احتمال داد دچار ناراحتی کلیه شده باشم. بنابراین پس از چند آزمایش معلوم شد کلیه‌هایم دچار مشکل شده و باید درمان جدی را شروع کنم. از آن موقع به بعد سه بار در هفته دیالیز می‌شدم.
زن میانسال افزود: پس از مدتی هر دو کلیه‌ام را از دست دادم و شوهرم با جمع‌آوری ضایعات هزینه زندگی‌مان را تامین می‌کرد. اما او نیز به دلیل بیماری کم سو شده و بسختی می‌توانست کار کند. بنابراین با از کار افتاده شدن شوهرم، تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفتیم و دیگر پولی نداشتیم که با آن کلیه بخریم.
این گیرنده عضو پیوندی اضافه کرد: سال‌ها از پی هم می‌گذشت و حال من هر روز وخیم‌تر می‌شد چند روز پیش پسرم به ملاقاتم آمد و گفت یک اهداکننده کلیه بدون هیچ چشمداشتی می‌خواهد یکی از کلیه‌هایش را به من هدیه کند. با شنیدن این حرف گریستم و خدا را شکر کردم که هنوز انسان‌هایی هستند که برای رضای خدا کار نیک انجام می‌دهند. هزاران بار دهنده عضو و خانواده‌اش را دعا کردم که به یاری‌ام شتافتند.
وی خاطرنشان کرد: هر چه از او خواستم نام دهنده کلیه را بگوید حاضر به گفتن نام وی نشد و زمانی متوجه شدم، فرزندم کلیه خود را به من هدیه کرده که او را در ورودی اتاق عمل دیدم. لحظه‌ای که روی برانکارد بودم و به سمت واحد پیوند می‌رفتم، او را دیدم که خود را برای عمل آماده می‌کرد. پسرم با دیدن من خندید و خواست آرام باشم. فهمیدم او همان فردی است که به من کلیه هدیه کرده است.
***خط تولید یک "خودروساز معروف" خوابید!
براساس جدیدترین آمار رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودروی سواری در گروه بهمن در مردادماه امسال با کاهش صد درصدی از 19 دستگاه در مردادماه 1392 به صفر رسیده است.
سواری‌های تولیدی در گروه بهمن منحصر به خودروی مزدا 3 بود که به نظر می‌رسد به دلیل مشکلات موجود در زمینه تامین قطعه، تولید این خودروی سواری ژاپنی در این شرکت متوقف شده است.
هم‌اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود 130 میلیون تومان است. البته گروه بهمن در سال‌های اخیر سواری دیگری به غیر از مزدا که تولید آن نیز متوقف شده است را تولید نمی‌کرد.
***زنده شدن مرده ای در گورستان
او می گوید در سالهای جنگ تحمیلی تعداد آمبولانس ها کم بود و حمل جنازه بیشتر به صورت گروهی انجام می شد. من در آن زمان تلفنچی مرکز اعزام آمبولانس در پایانه بودم.
ناصر برجسته ادامه می دهد: یک روز آمبولانسی به رانندگی آقای فلاحت چیان به آدرس های مختلف فرستادم. او مجبور بود چند جنازه از بیمارستانهای مختلف را به صورت فشرده روی هم سوار کرده و به بهشت زهرا بیاورد.
وقتی به سازمان رسید در حال تخلیه جنازه ها بود که دیدیم جنازه مردی که زیر بقیه جنازه ها قرار داشت نفس می کشد. این موضوع را با بیمارستانی که جنازه را به آمبولانس تحویل داده بود اعلام کردیم و او را که به علت سکته فوت کرده بود به بیمارستان انتقال دادیم.
فردای آن روز از روی کنجکاوی حال آن فرد را پرسیدم. گفتند حالش خوب شده و در حال حاضر زنده است و حدس می زنند چون این جسد در زیر اجساد دیگر قرار داشته در دست اندازها به دلیل فشار جنازه های بالایی روی قفسه سینه اش مجددا قلبش شروع به فعالیت کرده و به زندگی برگشته است.
***آغاز نظرسنجی وزارت اقتصاد درباره میزان فساد اداری در کشور
شفافیت و عدم انحراف در ارائه خدمات و صدور مجوزها توسط دستگاههای مختلف دولتی، یکی از پیش شرط های مهم رشد اقتصادی سالم و با ثبات برای هر کشور است. پدیده فساد اداری علاوه بر تخریب محیط کسب و کار، موجب انحراف منابع از بخش های مولد اقتصادی به سوی فعالیتهای رانت جویانه اقتصادی شده و در در نهایت کندی رشد اقتصادی و بدبنیتی جامعه را نسبت به فضای اداری به همراه خواهد داشت.
بر این اساس، به منظور سنجش و ارزیابی میزان فساد اداری در ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و صدور مجوزهای کسب و کار، معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد اقدام به طراحی پرسشنامه ای با عنوان «ادراک فساد اداری در محیط کسب و کار» کرده و آنرا برای جمعی از فعالان اقتصادی، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در کشور ارسال کرده است.
این پرسشنامه که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، از دو بخش تشکیل شده که بخش اول آن سوالاتی در مورد وضعیت فساد اداری در سطح کشور و بخش دوم سوالاتی در مورد فساد اداری و شرایط صدور مجوز در یک سازمان اجرایی مرتبط با محیط کسب و کار است.
وزارت اقتصاد تاکید کرده است که در تکمیل این پرسشنامه نیازی به درج نام فرد یا بنگاه اقتصادی نبوده و اطمینان داده می شود که محرمانه ماندن پاسخ های فعالان اقتصادی حفظ خواهد شد و نتایج استخراجی از این پرسشنامه ها به صورت کلی گزارش می شود.

***تجمع 5 نفری سلطنت‌طلب‌ها علیه جمهوری اسلامی!!
به گزارش «امپراتوری دروغ»، امید شریفی دانا ضدانقلاب سلطنت‌طلب مقیم استکهلم سوئد که به گفته خود در یکی از مشروب‌فروشی‌های این شهر کار می‌کند، در هفته‌های اخیر از عوامل سلطنت‌طلب و هم‌قماشان خود که مقیم سوئد و دیگر کشورهای اروپایی هستند دعوت کرده بود تا در تجمع مضحکی با عنوان «اکسیون (مقابله، درگیری) طرح غرامت جوانان از شورشیان 57» شرکت کرده و در واقع حقشان را از ملت ایران که در سال 57 پرونده رژیم فاسد پهلوی را برای همیشه بستند، بگیرند!
در شرایطی که یأس و ناامیدی عناصر سلطنت‌طلب را در راه مقابله با جمهوری اسلامی‌فرا گرفته است، امید دانا در تلاش است تا خود را به عنوان یکی از عوامل اصلی سلطنت‌طلب‌ها و پاچه‌خواران دربار پهلوی معرفی کند. این ضدانقلاب سلطنت‌طلب در این توهم است تا شاید با اینگونه نمایش‌ها، خود را به عنوان یک فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی‌نشان دهد تا بتواند مدت دوران اقامت خود در کشور سوئد را تمدید و طولانی‌تر کند.
زیرا گفتنی است، سوءاستفاده برخی افراد از عنوان «مهاجرت و دریافت اقامت سیاسی» در کشورهای غربی به ویژه سوئد حتی صدای برخی از مسئولان این کشورها نیز درآورده است. در یکی از نمونه‌ها، «جیمی‌اوکه» رهبر حزب دموکرات‌های سوئد درباره این موضوع گفته است: «کشور سوئد با قبول پناهنده زیاد مردم دوستیش را اثبات کرده، اما این پناهندگان بودند که پس از دریافت اقامت تور توریستی به همان کشوری که مدعی بودند مورد شکنجه قرار گرفتند سفر تفریحی میروند. ما احمق نیستیم و جلوی این روند را خواهیم گرفت».

امید دانا با ایجاد سناریوهای مختلف و مطرح کردن و مهم نشان دادن خود به عنوان یک مخالف جدی جمهوری اسلامی‌با نیرنگ و کلاهبرداری به دنبال کسب اقامت دائم در کشور سوئد است. وی با برگزاری برخی تجمعات هرچند کوچک سیاسی به دنبال آن است تا خود را فردی سیاسی و شکنجه‌دیده جلوه دهد تا بتواند هرچه بیشتر از مالیات مفت مردم سوئد استفاده کند.
با وجود تبلیغات چند هفته‌ای، در تجمعی که دیروز به طور عمدی در یکی از میدان‌های پرتردد شهر استکهلم توسط امید دانا و برخی عناصر سلطنت‌طلب برگزار شد، حضور بسیار کم تعداد عناصر ضدانقلاب به طور مشهودی خودنمایی کرده و بی‌توجهی اکثر ایرانیان حاضر در کشورهای غربی نسبت به عناصر ضدانقلاب را بیش از پیش هویدا کرد.
این استقبال بسیار کم و در حد صفر ایرانیان خارج از کشور از اینگونه تجمعات، بار دیگر این موضوع را ثابت کرد که بر خلاف ادعای عناصر ضدانقلاب بیش از 90 درصد ایرانی‌هایی که به کشورهای خارجی پناهنده شده‌اند، مشکل سیاسی ندارند و می‌توانند به ایران بازگردند.
***حذف و اضافه های تحصیلی داعش
داعش، آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس و دانشگاه‌های مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه را با حذف بسیاری از دروس و رشته‌ها و جایگزینی دروس جدید اعلام کرد.
سایت خبری "بوابه فیتو" مصر در این باره گزارش داد؛ این گروهک تروریستی در صفحات فیس‌بوک خود اعلام کرد، رشته‌ها و دروس هنر، موسیقی، تاریخ، فلسفه، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی را حذف می‌کند.
همچین دروس جغرافیا، ادبیات و تربیت دینی مسیحی نیز به طور کامل حذف شده و دروسی دیگر توسط این گروهک جایگزین خواهد شد.
داعش تصریح کرد نام جمهوری عراق و سوریه از تمامی مدارس، دانشگاه‌ها و کتب درسی حذف شده و نام دولت اسلامی جایگزین آن می‌شود و وزارت آموزش و پرورش نیز به دیوان آموزش تغییر نام می‌یابد.

***آزادی متهم جنجالی‌ترین پرونده اسید‌پاشی
خواهر آمنه بهرامی گفت: مجید عامل اسیدپاشی به آمنه بهرامی 17 شهریور آزاد شد و امشب آمنه برای پیگیری این موضوع و طرح شکایت مجدد به ایران بازمی‌گردد.
شیرین بهرامی، خواهر آمنه بهرامی، قربانی اسید‌پاشی در خصوص آخرین وضعیت آمنه بهرامی اظهار داشت: عمل آمنه به دلیل عدم کمک سفارت انجام نشد و با وجود اینکه سفارت ایران در اسپانیا وعده‌هایی داده‌ بود، کاری انجام ندادند.
وی بیان کرد: مجید 17 شهریور با وجود تبعید و حبسی که برایش تعیین کرده بودند، آزاد شد و آمنه امشب به ایران باز می‌گردد تا موضوع را پیگیر کند و مجدد شکایت کند چراکه در حق آمنه اجحاف شد و مجید به نظر بنده فردی خطرناک برای آمنه و خانواده‌ ما و حتی جامعه است.
بهرامی با بیان اینکه تمام نامه‌نگاری‌ها برای کمک‌هزینه سفارت به آمنه جواب نداد و هیچ کمکی برای جراحی صورت نگرفت، افزود: درخصوص کتاب " چشم در برابر چشم " آمنه باید بگویم که چاپ دوم کتاب آمنه به اتمام رسید و چاپ ترجمه آلمانی او صورت گرفت.
خواهر آمنه بهرامی، قربانی اسید‌پاشی اظهار داشت: قرار بود که بعد از گشایش در بودجه سفارت که از سوی دولت به سفارت داده می‌شود، هزینه پرداخت جراحی بینایی چشم آمنه بهرامی را تقبل کنند ولی این تنها یک وعده بود و اقدامی صورت نگرفت
***فساد شبکه‌ای و معافیت‌ها را رها کرده، به خالکوبی چسبیده‌اند
محمد منصور عظیم زاده، رئیس پیشین کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال با اشاره به مشکل کارت های معافیت برخی از بازیکنان فوتبال اظهار داشت: یکی از مسائل کلیدی که در مسئله کشف دلایل بروز چنین مشکلی کمک می‌کند این است که این بازیکنان دز زمان صدور این کارت های جعلی در کدام باشگاه‌ها‌ بازی می‌کردند و اینکه چه کسانی این فرایند غیر قانونی را درون فوتبال تسهیل کرده اند.

رئیس پیشین کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: همه این جریانات بعد از قهرمانی تیم فولاد خوزستان به وجود آمد و اینجا این سوال پیش می آید که چرا بعد از قهرمانی فولاد این مسائل مطرح شده است. بنده تصور می‌کنم، خیلی ها فکر می‌کردند که اگر این مسائل را مطرح کنند، فقط باشگاه فولاد خوزستان گرفتار خواهد شد اما در ادامه دیدیم که گستردگی این تخلف خیلی بیشتر بود. مشخص شدن مشکل کارت های معافیت از خدمت بعد از قهرمانی فولاد نشانگر این است که بدنه فوتبال از این اتفاقات مطلع بودند و افشاگری این مسئله بدون دخالت مراجع بیرون از فوتبال صورت گرفت که این یکی از مهمترین دلایلی است که که ثابت می‌کند بسیاری از اهالی فوتبال از این اتفاقات مطلع بودند اما حرفی نمی‌زدند.
وی افزود: به عقیده بنده شبکه درون فوتبال و شبکه ی بیرونی فوتبال و واسطه های مرتبط با فوتبال همچون سازمان نظام وظیفه و نیروهای مسلح موجب ایجاد چنین موضوع گسترده ای شده اند اما آیا امکان دارد بدون وجود یک شبکه سازماندهی شده این تخلفات صورت گرفته باشد، به نظر بعید می‌رسد چون مشکل کارت های معافیت از خدمت به طور گسترده وجود دارد و فقط به یک یا دو بازیکن محدود نمی‌شود.
عظیم زاده ادامه داد: مگر می‌شود بازیکنی که تا دیروز 24 ساعته در اختیار باشگاهش بوده و مدام بازی می‌کرده است به یکباره کارت معافیت پزشکی مثل کم بینایی، معلولیت و غیره برای باشگاه بیاورد و باز هم به فوتبال بازی کردن ادامه بدهد اما مسئولین باشگاه و هیئت های فوتبال از این موضوع بی اطلاع باشند.
وی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: فدراسیون فوتبال با تبرئه خودش و اظهار بی اطلاعی از این موضوع، هیئت ها و باشگاه ها را هم از هر گونه دخالتی در این موضوع مبرا می‌کند و سعی دارد مشکل معافیت های جعلی را به ضلع بیرونی فوتبال ارتباط دهد و این فرایند غیر قانونی را شخصی جلوه دهد اما با توجه به وسعت و تعدد تخلفات مربوط به معافیت سربازی، سازماندهی داشتن و شبکه ای بودن این موضوع بیشتر خود نمایی می‌کند.
عظیم زاده در ادامه گفتگو در خصوص بحث خالکوبی بازیکنان فوتبال و ورود کمیته اخلاق به این مسئله و برخورد با این بازیکنان گفت: اگر کمیته اخلاق به بحث کارت های معافیت جعلی ورود می‌کرد، پذیرفتنی تر بود چون این کار به کشف حقیقت هم کمک می‌کرد ضمن اینکه این موضوع بسیار مهم تر از خالکوبی بازیکنان است.
وی خاطر نشان کرد: فدراسیون فوتبال فساد شبکه ای را رها کرده و به خالکوبی بازیکنان چسبیده است. کمیته اخلاق هم اگر وظیفه ای داشته، باید به بحث تخلفات سربازی ورود می‌کرد اما آقایان گفتند این مسئله به ما مربوط نیست و مراجع صادر کننده کارتها مقصر هستند اما همین مسئولان به بحث خالکوبی بازیکنان ورود کرده اند و در واقع صورت مسئله را پاک می‌کنند و به موضوع بی اهمیت تر می‌پردازند.
***اختلال در اعلام نتایج سایت سازمان سنجش
نتایج نهایی داوطلبان آزمون سراسری دانشگاه ها که از روز سه شنبه در سایت سازمان سنجش منتشر شد، برخی از داوطلبان را با پاسخی غیر منتظره مواجه کرد.
برخی از داوطلبان آزمون سراسری با مراجعه به سایت سازمان سنجش با پیغام داوطلب مورد نظر یافت نشد مواجه شدند.
این در حالیست که تمامی اطلاعات این داوطلبان درست بوده و پرینت ثبت نام و انتخاب رشته محل را در اختیار دارند.
حتی در مواردی برخی از داوطلبین صبح روز سه شنبه موفق به دریافت نتیجه خود شده و با مراجعه در نوبت عصر جهت دریافت مجدد پرینت این آزمون با پیغام داوطلب مورد نظر یافت نشد مواجه شدند.
این موضوع باعث سردرگمی داوطلبان آزمون سراسری و دل نگرانی آنان شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.