نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گروهک داعش ساخته دست آمریکاست، گفت: هم اکنون متهمان تروریسم، مدعی مبارزه با تروریسم شده‌اند!

متهمان تروریسم، مدعی مبارزه با تروریسم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، غلامعلی حدادعادل در کنگره “تبریز پیشرو در توسعه فرهنگ تشیع” که به مناسبت هفته نکوداشت تبریز برگزار شد، بیان کرد: نکوداشت تبریز، نکوداشت خطه آذربایجان و ایران اسلامی است.

 

 

وی با اعلام اینکه آشنایی با دیروز تبریز، به مردم امروز این امکان را می دهد تا راه فردای خود را بشناسند، گفت: تبریز یکی از شهرهای کهن و بزرگ تاریخ جهان است و در تمدن اسلامی در جایگاه مهمی قرار دارد.

 

 

حدادعادل با اعلام اینکه ریشه های تمدن در تبریز به زمان آغاز اسلام برمی گردد، افزود: وجود عارفان و علمای بزرگ دینی قبل از دوران صفوی گواه این ادعا است.

 

 

وی با اشاره به وجود مشایخ بزرگ در تبریز، اظهار کرد: در گذشته از اکثر نقاط ایران برای دیدار با مشایخ تبریز به این شهر سفر می کردند و این موضوع افتخار تبریز است.

 

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی با یادآوری اینکه حکومت مرکزی ایران در زمان صفویان فراگیر شد، تأکید کرد: صفویان با تشکیل حکومت مرکزی با محوریت تشیع، بر دشمنان آن زمان ایران که عثمانی ها بودند، فایق آمدند.

 

 

وی با اعلام اینکه تبریز کانون پرورش علمای شیعه بوده است، گفت: بزرگان زیادی از تبریز و آذربایجان برخواسته اند که علامه طبابایی، جعفری و امینی از علمای عصر ما بوده‌اند که در اثبات حقانیت شیعه تلاش وافری کرده‌اند.

 

 

حداد عادل گفت: آذربایجانی‌ها با قیام 29 بهمن سال 56 جرقه لازم برای شعله ور شدن انقلاب اسلامی را زدند و در ادامه در دفاع مقدس نیز با حضور در میدان های جنگ، پشتیبان نظام بودند و مردم آذربایجان با حمایتشان از نظام جمهوری اسلامی ایران، نقشه های دشمن را خنثی کرده اند.

 

 

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای ایجاد وحدت اسلامی و حمایت از مظلوم با عدالت برگرفته از عدالت حضرت علی (ع) تلاش می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.