قدس آنلاین- قزوینی غرابی:  دستور روز یکشنبه نخست وزیر عراق برای توقف  بمباران مناطق تحت کنترل تروریست های تکفیری با واکنش انتقاد آمیز رسانه ها و فعالان سیاسی این کشور مواجه شد.

انتقادات از تصمیم نخست وزیر عراق برای توقف بمباران مواضع تروریست ها
به گزارش قدس آنلاین به نقل از المصدر نیوز، احمد الشریفی کارشناس مسایل امنیتی عراق با انتقاد ازدستور نخست وزیر مبنی بر توقف بمباران مناطق مسکونی تحت سیطره تروریست ها گفت این اقدام باعث نفوذ بیشتر آنهادرمناطق مسکونی خواهد شد.
الشریفی با برشمردن دلایل این اقدام نخست وزیر گفت: هزینه های بالای جنگ با تروریسم و اوضاع انسانی باعث اتخاذ این تصمیم شده است اما این مسئله می تواند به نفوذ بیشتر تروریست ها به خصوص در مناطق ضلوعیه و جرف الصخر منجر شود.
این تحلیلگر عراقی با اشاره به فشارهای وارد شده به نخست وزیر برای اتخاذ این تصمیم گفت: هزینه روزانه جنگ با تروریست ها ۱۵  میلیون دلار است که فشار زیادی بر بودجه دولت وارد کرده است لذا العبادی برای رهایی از این فشارها به سرعت این تصمیم را اتخاذ کرد.
الشریفی افزود: برای گرفتن چنین تصمیمی باید بدانیم در این مناطق چه اتفاقاتی رخ میدهد. مناطق جرف الصخر و ضلوعیه تحت محاصره تروریست ها هستند و هر گونه تساهل، ما را باعواقب سنگینی مواجه خواهد کرد.
از سوی دیگر حنان فتلاوی عضو ارشد ائتلاف دولت قانون با یادآوری تلاش های نیروی هوایی عراق در بمباران مواضع تروریست ها گفت: نخست وزیر حق ندارد تا چهره این افراد را با پذیرش ضمنی این ادعا که آنها افراد بیگناه را به قتل میرسانند تخریب کند.
این نماینده مجلس با انتقاد شدیداز تصمیم العبادی افزود: نخست وزیر باید پاسخگو باشد که آیا تصمیم او نتیجه فشارهای داخلی و خارجی است یا تعارف با برادران اهل سنت؟
ارتش عراق ازدو ماه قبل تاکنون اقدام به بمباران مواضع تکفیری هایی کرده است که در بعضی مناطق مسکونی اهل سنت نفوذ کرده بودند اما جریان های سیاسی سنی، دولت را متهم به کشتار مردم می کنند. این گروه ها همچنین خواستار توقف فعالیت بسیج مردمی شدند که با فتوای مرجعیت عالی عراق برای جهاد علیه تکفیری ها، عازم این مناطق شدند.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.