نخست وزیر عراق ضمن اعلام برخورداری گروه تروریستی داعش از حمایت بعضی کشورهای منطقه ای و طرف های بین المللی تاکید کرد حمله داعش به عراق برنامه ریزی شده بود و طرف هایی در خارج مرزهای کشور این طرح همه جانبه را برنامه ریزی کرده بودند.

داعش ازحمايت‌های منطقه‌ای و بين المللی برخوردار بود/ حمله داعش به عراق در خارج مرزها برنامه ریزی شده بود
 به گزارش باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه تلویزیونی العراقیه، " حیدر العبادی" نخست وزیر جدید عراق تاکید کرد گروه تروریستی داعش از حمایت بعضی کشورهای منطقه ای و طرف های بین المللی برخوردار بود. 
 العبادی در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود پس از نخست وزیری فاش کرد بعضی کشورهای خارجی سه میلیارد دلار برای فعالیت گروه های تروریستی در عراق هزینه کرده اند. 
العبادی گفت: نیروهای شیطانی از خارج مرزها سه میلیارد دلار برای فعالیت گروه های تروریستی در عراق هزینه کردند. 
العبادی افزود: کسانی که از داعش حمایت می کردند، امروز احساس خطر می کنند. 
وی با اعلام اینکه، دولت قطر موضع خود را در برابر عراق تغییر داده است، تاکید کرد بغداد خواهان روابط خوب با کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس است. 
نخست وزیر جدید عراق گفت: "روشن است که حمله داعش به عراق تصادفی و خودجوش نیست. عده ای دیدگاه ساده انگارانه ای دارند و تصور می کنند بعضی در داخل ارتش عراق در زمان حمله به موصل تبانی کردند و این شهر و پس از بخش زیادی از استان های الانبار و صلاح الدین سقوط کرد. واقعیت آن است که حمله داعش به عراق برنامه ریزی شده بود و طرف هایی در خارج مرزهای کشور این طرح همه جانبه را برنامه ریزی کرده بودند. "
حیدر العبادی افزود: هر کارشناس اطلاعاتی به شما خواهد گفت که قدرت گرفتن یک گروه تا این اندازه، به خودی خود غیرممکن است. این گروه ها از حمایت گسترده منطقه ای برخوردارند. البته کسانی که در گذشته از داعش حمایت می کردند، اکنون احساس خطر می کنند. من با صراحت باید بگویم که این گروه ها از حمایت بین المللی هم برخوردارند که بخشی از این حمایت سکوت در برابر این پدیده است. جامعه جهانی فعالیت این گروه ها را جنگ منطقه ای معرفی می کرد که دو طرف در حال کشمکش با یکدیگر هستند. 
العبادی خاطر نشان کرد: جامعه جهانی با مشکل عراق روبروست، زیرا دخالت در سال 2003 مشکلی را برای جهان به وجود آورد و پیامدهای خطرناکی به همراه داشت. اروپاییها و آمریکاییها نمی خواستند دیگر با عراق کاری داشته باشند، اما اکنون قانع شدند که اوضاع عراق برای آنها هم مهم است و این خطر می تواند آنها را هم تهدید کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.