قدس آنلاین یزد – رییس داگستری استان یزد گفت : هدف از زندانی نمودن مجرمین در نظام اسلامی ، بازسازی شخصیت زندانی با تکیه بر اقدامات فرهنگی ، مذهبی و معنوی است.


هدف زندان ، بازسازی شخصیت زندانی است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدرضا حبیبی در حاشیه بازدید از زندان مرکزی یزد اظهار داشت: در زندان مرکزی یزد به گونه ای برنامه ریزی شده است که زمان تحمل کیفر حبس ، در زندانی تغییرات مثبت اخلاقی و فکری ایجاد گردد.

وی افزود: باید زمان خروج یک زندانی خصوصیات منفی در او به حداقل رسیده و زندانی با روحی پاک و فاقد هرگونه خصوصیات منفی زندان را ترک نماید.

این مقام قضایی ، اقدامات و تلاش های مجموعه زندان یزد را خوب ارزیابی کرد و ابراز داشت : در بحث طبقه بندی زندان ، بهداشت ، حرفه آموزی و فعالیت های مذهبی تلاش گسترده ای صورت گرفته بود که امید است این تلاش ها مرضی درگاه الهی و مثمر ثمر در تحقق اهداف نظام اسلامی باشد.

وی یادآور شد : اکنون بحث استفاده از مجازات های جایگزین مطرح است و سعی می شود افراد بی سابقه و مجرمین جرائم خرد به زندان منتقل نشوند.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد : در نظام اسلامی و فقه پویای شیعه هدف از زندانی کردن مجرمین انتقام گیری از آنها نیست بلکه بخشی به واسطه آرامش بخشی به جامعه و تشفی خاطر بزه دیده است و بخش اصلی و رسالت مهم اصلاح رفتار مجرم است.

نماینده عالی قوه قضاییه دراستان خاطرنشان ساخت : هرگونه موفقیت در زمینه ارتقاء سطح امنیت و ایجاد آرامش که خود پیش شرط توسعه و رونق است در گرو تعامل و همکاری است و این تعامل و همکاری در استان یزد در سطح خوبی قرار دارد.

وی از استان یزد به عنوان یک استان آرام با پیشینه فرهنگی غنی و مردمی تلاشگر و ولایت مدار یاد کرد و ابراز داشت : با شرایط موجود این استان از شرایط بسیار خوبی برخوردار است اما این مقدار جرم و ناهنجاری نیز که به چشم می خورد شایسته استان دارالعباده و دارالعلم یزد نیست.

حبیبی  موقعیت جغرافیایی این استان را به واسطه مرکزیت کشور و قرار گرفتن در حاشیه کویر حساس دانست و تأکید کرد : به دلیل شرایط جغراقیایی خاص ، یزد در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته و این مسئله در ورود پرونده ها و بالا رفتن آمار زندانیان تأثیر زیادی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.