فعلا هیچ برنامه ای برای تغییر در کادر فنی تیم امید نداریم، از طرفی فدراسیون فوتبال با وبنگادا قرارداد دارد و قرار است کار با این مربی و تیم فنی او همچنان ادامه یابد لذا بهتر است به هرشایعه ای در این رابطه توجه نکنید، چون عده ای می خواهند با متشنج کردن فضا مسوولان را تحت فشار بگذارند تا تصمیمی که به سود آنها است اتخاذ شود.

هیچ برنامه‌ای برای اخراج وینگادا وجود ندارد

جواد حسینی - ماجرای ناکامی تیم امید ایران در بازی‌های آسیایی کره جنوبی،افتضاح اخلاقی مسوول تدارکات این تیم ، شایعه اخراج سرمربی پرتغالی تیم امید و اولتیماتوم شدید معاون وزیر ورزش به مدیریت فدراسیون فوتبال سبب شد فشار منتقدان به فدراسیون فوتبال در برهه کنونی افزایش یابد. با وجود این که علی کفاشیان و هادی آیت الهی هنوز درباره این اتفاقات موضع گیری نکردند و ترجیح دادند سکوت اختیار کنند، دبیرکل فدراسیون فوتبال با بیان توضیحاتی تلاش کرد نگاه منتقدان را در رابطه با اتفاقات اخیر تغییر دهد. مهدی محمد نبی عملکرد تیم امید را قانع کننده نمی‌داند اما معتقد است که نباید به قصد نابودی این تیم با تبر به ریشه فوتبال به ویژه تیم امید بکوبیم!

* هیچ کس توقع نداشت تیم امید با وجود سرمایه گذاری صورت گرفته؟، به این ترتیب از گردونه رقابت‌ها خارج شود؟

ما در فدراسیون فوتبال هم انتظار ثبت چنین نتایجی نداشتیم اما عملکرد ضعیف تیم باعث شد این نتیجه غیر قابل دفاع رقم بخورد و باعث دلسردی اهالی فوتبال شود. مطمئنا باید پس از بازگشت تیم به ایران همه اتفاقات ریز به ریز بررسی شود تا مشخص شود چرا این تیم چنین نتایجی را به دست آورد. البته هنوز اندک امیدی برای بقا در مسابقات برای ایران وجود دارد اما قبول دارم که شان فوتبال ایران با نتایج تیم امید رعایت نشد.

*گفته می‌شود اختلاف نظر برای اخراج نلو وینگادا در فدراسیون فوتبال شدت گرفته است،اما به نظر می رسد کفاشیان خیال برکناری سرمربی تیم امید را ندارد چون برکناری وینگادا برای فدراسیون هزینه سنگینی در بر دارد؟

این طور که می گوید نیست، این واقعیت قابل انکار نیست که تیم امید نتیجه نگرفته است اما با برکناری و اخراج مشکل حل نمی شود بلکه یک مشکل جدید برای این تیم به وجود می آید. نمی دانم بر اساس چه مبنایی می گویند اختلاف نظر برای برکناری وینگادا وجود دارد در صورتی که همه با اتفاق نظر معتقدند که باید به وینگادا فرصت داد تا در آینده نتایج به دست آمده را جبران کند.

*اما منتقدان معتقدند که به دلیل هزینه سنگین قرارداد وینگادا فدراسیون فوتبال قادر به برکناری او نیست؟

این حرف درستی نیست، فدراسیون فوتبال با برنامه حرکت می کند، اگر با ثبت یک ناکامی همه چیز خراب شود دیگر سنگ روی سنگ بند نخواهد شد، نظر منتقدان برای ما ارزشمند و قابل احترام است اما وینگادا قرار نیست اخراج شود.

*عملکرد فنی ضعیف تیم یکی از مشکلات موجود در بازی های آسیایی بود، آبروریزی بزرگتر به رفتار ناشایست مسوول تدارکات تیم امید برمی گشت، سرنوشت فرد خاطی چه خواهد شد؟

دوستان در کره جنوبی پیگیر این پرونده هستند، پس از بازگشت این فرد به تهران وی در اختیار کارگزینی فدراسیون فوتبال قرار خواهد گرفت، او کارمند رسمی فدراسیون نبوده بلکه یک نیروی روزمزد بوده البته فرق زیادی ندارد چون او باید پاسخگوی رفتار زشت خود باشد به همین دلیل پس از ورود به تهران کارگزینی در قبال او تصمیم خواهد گرفت. از طرفی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال نیز پرونده ای برای وی تشکیل داده که باید وی با حضور در این کمیته درباره رفتار خود توضیحات لازم را بدهد.

*سرنوشت محمدرضا خانزاده چه خواهد شد، منابع خبری می گویند به احتمال فراوان این بازیکن با محرومیتی بین المللی مواجه خواهد شد؟ آیا در این خصوص اطلاع جدیدی در دست دارید؟

متاسفانه حرکت بازیکن تیم امید درست و حرفه‌ای نبود، ما امیدواریم محرومیتی در کار نباشد اما اگر آن طور که گفته می شود ناظر و داور بازی اتفاقاتی که وی پس از اخراجش مرتکب شد و رفتار غیر ورزشی او را در گزارش خود آورده باشند کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای وی رای انضباطی صادر خواهد کرد که این مساله ممکن است برای وی محرومیتی در برداشته باشد. بازیکنان ما باید قدری حرفه‌ای تر و اصولی تر در زمین مسابقه ظاهر شوند.

گفته می شود مسوولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان از نتایج و اتفاقات به دست آمده در بازی های آسیایی به هیچ وجه راضی نیستند به همین دلیل در ادنیشه تغییرات گسترده در این تیم هستند؟

عدم رضایت از اتفاقات اخیر که کاملا طبیعی است، همانطور که ما راضی نیستیم آنها هم راضی نیستند اما بحث های بعدی مبنی بر درخواست برای تغییرات صحت ندارد، مطمئنا مسوولان کمته المپیک و وزارت ورزش و جوانان نظر مشاورتی در این باره خواهند داد اما هیچ وقت سابقه نداشته آنها فدراسیون را مجبور کنند که یک مربی را اخراج کنند تا مربی دیگری سرکار بیاید.

پس معتقدید با وجود فضای انتقادی فعلی هیچ تغییری در کادر فنی تیم امید روی نخواهد داد؟

فعلا هیچ برنامه ای برای تغییر در کادر فنی تیم امید نداریم، از طرفی فدراسیون فوتبال با وبنگادا قرارداد دارد و قرار است کار با این مربی و تیم فنی او همچنان ادامه یابد لذا بهتر است به هرشایعه ای در این رابطه توجه نکنید، چون عده ای می خواهند با متشنج کردن فضا مسوولان را تحت فشار بگذارند تا تصمیمی که به سود آنها است اتخاذ شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.