قدس آنلاین،الف.زمینی؛ حمله آمریکا به سوریه، دیدار سران ایران و انگلیس پس از 36 سال و منتفی شدن دیدار اوباما و روحانی؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "دیدار تاریخی روحانی و کامرون" و"حضور مستقیم روحانی در مذاکرات" تا "حذف نام همسر اول در سه سوت"

تجاوز آمریکا به خاک سوریه

روزنامه قدس در تیتر یک شماره امروز خود از قول روحانی در نیویورک می نویسد: "بمباران بدون پشتوانه حقوقی، تجاوز تلقی می شود"

روزنامه "کیهان" نیز در تیتر یک خود با بیان اینکه "تجاوز آمریکا به خاک سوریه کلید خورد" می نویسد: "حمله به داعش یا مقابله با دولت دمشق؟!"

"سیاست روز" هم از قول رئیس جمهور می نویسد: "حمله آمریکا به سوریه غیرقانونی است"

"رسالت" نیز از قول رئیس جمهور در جمع مدیران رسانه های آمریکا، در تیتر یک خود نوشت: "بمباران یک کشور بدون پشتوانه قانونی، تجاوز است"

روزنامه "جوان" هم در تیتر یک خود از "کشتار غیرنظامیان در شبیخون امریکا به ردپای داعش" نوشت.

تیتر "همشهری" و "پیام زمان" نیز در این خصوص به این شرح است:

همشهری: "آوارگی دوباره مردم سوریه با حمله هوایی آمریکا"

پیام زمان: "رئیس جمهور: باید ریشه های تروریسم را خشکاند"

گفتنی است در حمله جنگنده های امریکایی به مراکز از پیش تخلیه شده داعش در شهر رقه سوریه 8 غیرنظامی از جمله 3 کودک کشته شدند.

***

دیدار تاریخی روحانی و کامرون

امروز اولین دیدار سران ایران و انگلیس پس از 36 سال رخ می دهد. در این خصوص روزنامه "شرق" در تیتر یک خود نوشت: "دیدار تاریخی روحانی و کامرون"

روزنامه "مردم سالاری" در یکی از تیترهای خود به اولین دیدار سران ایران و بریتانیا پس از 36 سال اشاره دارد. این روزنامه هم در مورد این خبر تیتر زده است: "دیدار تاریخی روحانی و کامرون"

"آفتاب یزد" هم گزارشی در خصوص اولین دیدار قریب الوقوع رئیس جمهور ایران و نخست وزیر انگلیس پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد. این روزنامه نیز در این خصوص نوشته است: "دیدار تاریخی در المپیک سیاسی"

***                          

منتفی شدن دیدار اوباما و روحانی

پیش از سفر دکتر روحانی به نیویورک برخی شنیده ها حاکی از احتمال دیدار روحانی و اوباما داشت؛ در همین خصوص روزنامه های "راه مردم" و "همبستگی" در تیتر یک های خود به نقل از روحانی نوشتند: "برنامه ای برای دیدار با اوباما ندارم"

و روزنامه "اعتماد" هم تیتر زد: "مقدمات دیدار با اوباما فراهم نیست"

"اسرار" نیز به نقل از رئیس جمهور در تیتر یک خود نوشت: "دیداری با اوباما نخواهم داشت"

و "کار و کارگر" هم تیتر یکی به این شرح داشت: "روحانی: دیدار با اوباما در شرایط کنونی منتفی است"

***

حضور مستقیم روحانی در مذاکرات؟

روزنامه "آرمان" خبر از "احتمال حضور مستقیم روحانی در مذاکرات" داد و در تیتر یک خود از قول "آیت الله هاشمی" نوشت: "احتمال توافق بسیار جدی است"

"ابتکار" هم در تیتر یک خود می نویسد: "احتمال حضور سران در مذاکرات هسته ای"

تیتر یک روزنامه "ایران" هم به نقل از روحانی در دیدار با مدیران رسانه ای امریکا است: "مذاکرات نیویورک تعیین کننده خواهد بود"

"جمهوری اسلامی" نیز در تیتر یک خود می نویسد: "نتایج مثبت مذاکرات ایران و 1+5 قیمت دلار را باز هم کاهش داد"

گفتنی است کارشناسان از احتمال کاهش بیشتر قیمت دلار طی روزهای آینده خبر می دهند.

از سوی منابع غربی شنیده می شود احتمال برگزاری مذاکره وزرای خارجه ایران و 1+5 در روزهای پنجشنبه و جمعه وجود دارد.

البته روزنامه های دیگر همچون "وطن امروز" از زاویه دیگری به مذاکرات پرداخته اند. روزنامه "وطن امروز" از پیام ظریف به هاله اسفندیاری نوشته است: "توافق نشود انتخابات مجلس را می بازیم!" و در تیتر خود به طرح این سئوال پرداخته است: "این دیپلماسی ملی است؟!"

***

مهر آمد «پالم» نرفت

روزنامه قدس در ستون "رخداد روز" خود می نویسد: "با وجود جنجال های رسانه ای مدیرعامل اتحادیه تولید مواد لبنی می گوید: ممنوعیت استفاده از «پالم» ابلاغ نشده است"

روزنامه "شهروند" هم در تیتر یک خود می نویسد: "مهر آمد «پالم» نرفت"؛ گفتنی است وعده تعیین زمان حذف روغن پالم از محصولات لبنی محقق نشده است. تولیدکنندگان می گویند "وزارت بهداشت ابلاغیه نداد پس استفاده از پالم قانونی است"

همشهری: "صنایع لبنی از پالم دل نمی کنند"

***

مدارا با بانک ها، بی مهری با مردم

طرح بانک مرکزی درباره اخذ کارمزد از دستگاه های کارتخوان همچنان واکنش برانگیز است. روزنامه "همشهری" در تیتر یک خود می نویسد: "مدارا با بانک ها، بی مهری با مردم"

روزنامه "ایران" هم گزارشی در خصوص آثار دریافت کارمزد از دستگاه های کارتخوان فروشگاه ها دارد. این روزنامه در تیتر خود نوشته است: "مخالفت کارشناسان با اخذ کارمزد از کارتخوان ها"

***

حذف نام همسر اول در سه سوت

روزنامه "نسل فردا" در تیتر یک خود نوشت: "شرایط حذف نام همسر از شناسنامه"

"هفت صبح" هم درباره این ماده جنجال برانگیز ثبت احوال تیتر زده است: "حذف نام همسر اول در سه سوت"

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.