نخست وزیر اوکراین در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از تمامی کشورها خواست تا تحریم‌های خود علیه روسیه را تا زمانی که اوکراین کنترل کامل خاک این کشور از جمله کریمه را به دست نیاورده، لغو نکنند.

درخواست اوکراین از کشور‌ها برای عدم لغو تحریم‌ها علیه روسیه

1411630907850_ap2.jpg

 

به گزارش(ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آرسنی یاتسنیوک، نخست وزیر اوکراین در پایان یک روز مذاکرات شدید اللحن در خصوص تهدید جهانی رو به رشد گروه‌های افراطی گفت: ما می‌دانیم که تروریسم به چه معناست.

وی درخواست کرد که روسیه نیروهای خود را از شرق اوکراین عقب کشیده، تامین تسلیحاتی از تروریست‌های تحت رهبری روسیه را متوقف کرده و مذاکرات واقعی و صلح آمیز را آغاز کند.

درگیری چندین ماهه میان جدایی طلبان حامی روسیه و نیروهای اوکراین یکی دیگر از موضوعات سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل بود.

اظهارات یاتسنیوک در مورد تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه نگرانی‌ها از سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را افشا کرد.

اوباما گفته بود: اگر روسیه با اوکراین در ماه جاری توافق آتش بسی را امضا کند واشنگتن تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را لغو خواهد گرفت. این توافقنامه دری برای صلح است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و پترو پوروشنکو همتای اوکراینی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت ندارند. یاتسنیوک متعهد شد که کریمه بخشی از اوکراین است و بخشی از این کشور خواهد ماند.

وی سخنرانی خود را با این جمله به پایان رساند: خدایا ما را کمک کن. متشکرم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.