تارنمای خبری 'نشنال ریویو آن لاین' آمریکا روزپنجشنبه در گزارشی به نقل از یک تحلیلگر آمریکایی، حمله هوایی ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا تحت فرمان رییس جمهور این کشور به مواضع این گروه تروریستی را به لحاظ نظامی بی ارزش و کم اهمیت خواند.

حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش درسوریه بی ارزش بود 
 
براساس این گزارش، 'چارلز کراوثامر' در یک تحلیل خبری و نظامی در شبکه فاکس نیوز وابسته به وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) گفت: حمله هوایی روز سه شنبه ائتلاف بین المللی ضد داعش به رهبری آمریکا به مواضع این گروه تروریستی درسوریه بدان سبب فاقد ارزش نظامی است که ایران و سوریه پیشتر از زمان و نحوه برگزاری آن خبر داشتند.
 
وی افزود: صرف نظر از اینکه ایران از صحنه جنگ دور است، اما آگاهی دولت بشار اسد ازاین عملیات بزرگترین ایراد و نقطه ضعف یک عملیات نظامی سری است که دولت آمریکا غیر واقع بینانه به آن اهمیت می دهد، زیرا مقابله با عملیاتی که از قبل افشاء شده است برای سوریه بسیار راحت بود.
 
به گفته این مفسر و روزنامه نگار معروف آمریکایی که پیشتر برنده جایزه پولیتزر در روزنامه نگاری نیز شده بود، اشکال کار در آنجاست که آمریکا می بایست با علم به کاملا سری بودن عملیات، پیشتر مطمئن می شد که دولت سوریه اطلاعی از این حمله هوایی نداشته و احتمال حمله پدافند ضد هوایی سوریه هنگام بمباران مواضع داعش را نیز به صفر می رساند.
 
کراوثامر در این خصوص افزود: دولت آمریکا ناخواسته به نفع ارتش بشار اسد عمل کرد چرا که برای نیروی هوایی این رژیم امکان آنرا فراهم ساخت تا راحتر بتواند به مواضع مخالفان میانه روی خود یورش ببرد.
 
وی افزود: گرچه ائتلاف با علم به توانایی های داعش به آن هشدار داده و حمله کرده بود، اما همین ائتلاف قبلا هیچ اطلاع و دانشی ازتوان نظامی گروه تروریستی دیگربه نام'خوراسان' در آن کشور نداشت تا بتواند توان تدافعی آنها را پیش بینی و پس از آن اقدام به انجام آن عملیات آفندی کند. 
 
'گروه تروریستی خوراسان از جمله گروه های تروریستی نزدیک به القاعده است که پیش از این از حمایت های نظامی و سیاسی امریکا و متحدان غربی اش برخوردار بود اما اکنون رهبران واشنگتن ژست مقابله با این گروه تروریستی خودساخته را گرفته اند. اکثر اعضای آن افغان و پاکستانی هستند و فرمانده آن نیز محسن الفضلی عضو کویتی القاعده می باشد.' 
 
این گزارش ضمن برشمردن برخی دیگر از نقاط ضعف حمله ائتلاف بین المللی ضد داعش، این ائتلاف را ائتلافی بسیار ضعیف توصیف کرد و افزود: بزرگترین ضعف این ائتلاف آنجاست که فاقد یک راهبرد عملی زمینی برای شکست تروریست های داعشی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.