پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: هفته گذشته خبرها حول محور هفته دفاع مقدس و ناگفته های 8سال مقاومت وحماسه می گشت و از دیگر سو نیز سفر رییس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل ومذاکرات هسته ای درسرفصل اخبار قرار داشت ، برغم اینها این هفته نیز با دستی پر از خبرهای خواندنی سراغ شما امدیم .

از پیشنهاد جدید امریکا به ایران ومقایسه سخنرانی روحانی با خاتمی واحمدی نژادتا ابروریزی مردان تهرانی با ارایش وبازگشت علی کریمی درشهراورد

***هدیه ای که رهبر انقلاب آن را نپذیرفتند

حجه الاسلام والمسلمین آقا تهرانی نقل می کنند روزی در مجلس شورای اسلامی نمایشگاهی از فعالیت های ساخت عتبات عالیات برپا بود. وقتی بازدید این نمایشگاه رفتم، یکی از خادمان اهل بیت دربازسازی عتبات یک سجاده خیلی کوچک به اندازه یک کف دست به من دادند و خواهش کردند که آن را خدمت مقام معظم رهبری به عنوان هدیه تقدیم کنم وتاکید کردندکه پارچه این سجاده از مجموع پارچه های قبرامام حسین درکربلا است.

بعد از مدتی که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم خواستم این هدیه راخدمت ایشان تقدیم کنم.

که حضرت آیت الله خامنه ای نپذیرفتند و از من سوال کردند آیا این حلال است؟ و بعد فرمودند در مورد هدایایی که از عتبات و قبور ائمه برای من می آورند حتی به عنوان تبرک احتیاطا قبول نمی کنم  چون احتمال می دهم اینها وقف حرم شده باشد که در این صورت استفاده ازآنها شبهه ناک است. و ایشان این هدیه را به احتمال اینکه حرام باشد نپذیرفتند.

 

*** پیشنهاد جدید هسته ای توسط آمریکا

پایگاه خبری "النشره" به نقل از یک رسانه غربی از ارائه پیشنهاد جدید توسط آمریکا در مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 برای حل این موضوع و رسیدن به توافق جامع خبر داد.

در حالی که همچنان بحث و گمانه زنی ها درباره پیشنهاد قبلی آمریکا به ایران مبنی بر قطع ارتباط میان سانتریفیوژها به جای کم کردن تعداد آنها ادامه دارد، آسوشیتدپرس از ارائه یک پیشنهاد دیگر توسط نمایندگان واشنگتن در مذاکرات هسته ای خبر می دهد.

هنوز جرئیات این پیشنهاد جدید مشخص نیست اما گویا به موجب آن ایران می تواند نیمی از سانتریفیوژهای فعلی خود را همچنان حفظ کند.

یکی از مشکلات اصلی میان ایران و کشورهای 1+5، تعداد سانتریفیوژهای فعال در جمهوری اسلامی است و گفتگوهای دو طرف در این رابطه تا کنون بی نتیجه مانده است.

در هفته گذشته اعلام شد که آمریکا برای حل این مشکل پیشنهاد داده که به جای کاهش تعداد سانتریفیوژها ارتباط میان آنها قطع شود؛ در حالیکه هنوز وضعیت این پیشنهاد و اینکه ایران چه واکنشی را نسبت به آن نشان داده مشخص نیست واشنگتن یک پیشنهاد دیگر را به ایران ارائه کرده است.

***ضد انقلاب: آمریکا باید به ایران حمله کند

"پرویز قاضی سعید" مجری و مفسر سیاسی شبکه ماهواره ای "پارس" با انتقاد از عملکرد کشورهای غربی و اروپایی در قبال داعش، بار دیگر مدعی شد مردم ایران خواهان براندازی جمهوری اسلامی هستند.

وی در ابتدای برنامه با اشاره به اوضاع نابسامان منطقه خاورمیانه گفت: «هم اکنون خاورمیانه دوران بسیار حساس و سرنوشت سازی را سپری می کند و ماه های آینده بسیار پرماجرا خواهد بود.»

قاضی سعید افزود: «ظهور داعش و حمایت های غربی و دیگر کشورها همانند ترکیه در این میان بسیار تعجب برانگیز است. چرا که ترکیه از یک سو عضو سازمان نظامی ناتواست و از سوی دیگر مخالف حکومت بشار اسد و از جانب دیگر دروازه هایش را به سوی داعش باز کرده است و حتی زخمی های داعش در بیمارستان های این کشور معالجه می شوند. به همین خاطر داعش گروگان های ترکیه بدون ذره ای اذیت و آزار آزاد کرد»

مجری شبکه پارس در ادامه خاطر نشان ساخت: «به نفع جوامع غربی است که منطقه خاورمیانه را در وضعیت آشوب زده و جنگی نگه دارند تا بتوانند از این طریق سلاح های جنگی خودر ا به فروش برسانند. هم اکنون عربستان سعودی میلیاردها دلار اسلحه از آمریکا و دیگر کشورها خریداری کرده است. هدف غربی ها غارت و چپاول ثروت خاورمیانه است.»

این فعال ضد انقلاب در خاتمه که می خواست  وطن فروشی و خیانت خود را مخفی نگه دارد به صورت کنایه وار خطاب به آمریکا و دیگر کشور های غربی تصریح کرد: «اگرغربی ها و آمریکا می خواهند به خاورمیانه کمک کنند باید با ملت ها همراه شوند و سران حکومتی را از ریاست ساقط کنند. مثلا در همین کشور ایران، 95 درصد مردم مخالف جمهوری اسلامی هستند به همین خاطر باید آمریکا همانگونه که می خواهد به مردم سوریه کمک کند به مردم ایران نیز کمک کند.»

نکته جالب توجه درگفته های این وطن فروش این است که وی صراحتا آمریکا و دیگر کشورهای غربی را به حمله نظامی به خاک ایران توصیه می کند و به صورت کنایه می گوید آمریکا باید همانگونه به مردم سوریه کمک می کند باید به مردم ایران کمک نماید!

 

*** نصیحت اوباما برای جوانان مسلمان

باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که در سخنان سال گذشته خود در سازمان ملل متحد به صورت مفصل درباره برنامه هسته ای ایران سخن گفته بود، در نطق امسالش به دو جمله کوتاه، البته با لحنی هشدارآمیز اکتفا کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه، ۲۴ سپتامبر، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت که با رویکرد کشورش در مذاکرات هسته‌ای با ایران، می‌توان به راه‌حلی رسید که مطلوب هر دو طرف گفت‌وگو باشد.

او گفت که آمریکا پیگیر راه‌حلی دیپلماتیک برای حل اختلافات هسته‌ای با ایران است.

باراک اوباما اضافه کرد که رویکرد آمریکا در یافتن این راه‌حل دیپلماتیک، بخشی از تعهد آن کشور برای توقف گسترش تسلیحات هسته‌ای و پیگیری صلح و امنیت جهانی بدون چنین تسلیحاتی است، اما این، "تنها در صورتی قابل تحقق است که ایران از این فرصت تاریخی استفاده کند."

او گفت: «پیام من به مردم و رهبران ایران ساده است، نگذارید این فرصت از دست برود. ما می‌توانیم به راه‌حلی برسیم که نیازهای شما به انرژی را تامین کند و همزمان، دنیا را مطمئن سازد که برنامه شما صلح‌آمیز است.»

باراک اوباما در بخش دیگری از سخنانش بدون آنکه از سیاست های حمایتی آمریکا از تروریست ها در سوریه چیزی بگوید و به عوامل پیدایش تروریست هایی مانند داعش اشاره ای کند، به نصیحت مسلمانان پرداخت و گفت:

ایالات متحده در جنگ با اسلام نیست. تقابلی بین آمریکا و اسلام نیست و آینده بشریت وابسته به همکاری همگان علیه افراط‌گرایان مذهبی و قومی است.

به گفته او، جهان باید با این چالش با چهار روش رو به‌ رو شود: «نخست اینکه داعش باید سرانجام به طور کامل نابود شود. داعشی‌ها تنها زبان زور را می‌فهمند و آمریکا از توان خود برای کمک به نابودی این گروه استفاده می‌کند»

او تهدید کرد هر کس که به داعش پیوسته، بهتر است صحنه نبرد را ترک کند.

آقای اوباما افزود: «چالش دوم این است که جهان اسلام باید از تفکر داعشی برائت بجوید. افکار نوجوانان را نباید با کینه آلوده کرد»

وی تصریح کرد: «ایدئولوژی داعش و القاعده و بوکوحرام خواهد مرد اگر مسلمانان کارزارهای تبلیغاتی بر روی اینترنت و در مساجد و غیره برای مقابله با آن به راه بیندازند»

رییس جمهوری آمریکا گفت که تسامح را باید از مدارس شروع کرد. ادیان باید به سوی هم پل بزنند.

آقای اوباما در مورد چالش سوم گفت: «مسیحیت در قدیم با جنگ‌های داخلی و خارجی همراه بود و امروزه اسلام. خشونت شیعه-سنی خاورمیانه را از هم گسیخته است. این جنگی است که برنده ندارد. به ‌ویژه سوریه نیازمند دولتی عادل و با ثبات است»

وی در مورد چالش چهارم گفت: «بهتر است جوانان مسلمان راه سازندگی را پیش بگیرند و نه راه پیوستن به گروه‌های افراطی. هیچ خدایی این کشتار‌ها را تایید نمی‌کند»

***همکاری پنهان ایران و امریکا

پایگاه اینترنتی "دویچه وله" (DW) در گزارشی به بررسی وضعیت آمریکا در جنگ با داعش و نیاز مقامات واشنگتن به جلب کمک ایران برای حل این بحران پرداخته است.

این گزارش با عنوان "ایران و آمریکا: همکاری بیش از آنچه به چشم می آید" در قالب پرسش و پاسخی میان رسانه دولتی آلمان و آقای "رهام الوندی" (به عنوان کارشناس و تحلیلگر سیاسی) منتشر شده است.

الوندی درباره انگیزه های ایران و آمریکا برای جنگ با داعش مدعی شده است: «آن ها (ایران و آمریکا) دلایل یکسانی ندارند و هرکدام منافع خود را دنبال می کنند. آمریکایی ها به دنبال شکست داعش هستند تا دولتی فراگیر در عراق تشکیل شود که هم شیعیان و هم اهل سنت و هم کردها در آن حضوری متناسب داشته باشند. این درحالی است که ایرانی ها دیدگاهی دیگر داشته و فقط از متحدان خود در عراق حمایت می کنند.»[!]

وی در ادامه با طرح مجدد شایعه همکاری ایران و آمریکا اظهار می‌دارد: «در مجموع به نظر می رسد همکاری ایران و آمریکا در این مورد بیشتر از آن چیزی باشد که به چشم می آید. من فکر می کنم که همکاری وسیعی در پشت صحنه تشکیل دولت عراق (بین ایران و آمریکا) وجود داشته و همچنین معتقدم که نوعی همکاری نظامی نیز در حال حاضر در جریان است.»

رسانه دولتی آلمان از الوندی پرسیده است: "آیت الله خامنه ای  اعلام کرد که ایران پیشنهاد آمریکا برای همکاری علیه داعش را رد کرد. چرا ایران می بایست مخالف همکاری با واشنگتن بر ضد یک دشمن مشترک باشد؟"

وی در پاسخ می گوید: «ایران در جریان افغانستان با آمریکا همکاری کرد. آن ها در شکست طالبان کمک کردند و نقش مؤثری در بازسازی ساختار سیاسی افغانستان داشتند و به تشکیل دولت کرزای کمک نمودند. اما در عوض آمریکا آن ها را "محور شرارت" خواند و تحریم های بیشتری علیه آن ها وضع نمود. آقای خاتمی ریسک بزرگی کرد تا رهبری را قانع کند که همکاری با آمریکا در افغانستان درست است، ولی این همکاری هیچ نتیجه ای در پی نداشت. بنابراین واقعا نمی توانیم ایرانی ها را برای مشکوک بودن به انگیزه های آمریکایی ها ملامت کنیم.»

دویچه وله در ادامه می پرسد: "بنابراین حکومت ایران هیچ نفعی از سیاست حمایت از آمریکا و یا پیوستن علنی به ائتلاف به رهبری آمریکا نمی بیند؟"

الوندی در جواب مدعی می شود: «ایران در جستجوی کسب امتیاز هسته ای در مقابل همکاری با آمریکا علیه داعش است. هزینه های داخلی رابطه علنی ایران و آمریکا در داخل این کشورها نیز می بایست در نظر گرفته شوند. بنابراین یک همکاری پنهانی میان آنها قابل تصور است... در واقع مذاکرات هسته ای مذاکراتی سیاسی هستند. من فکر می کنم آقای روحانی و ظریف تلاش می کنند این دو موضوع را به هم ربط دهند تا در جبهه هسته ای امتیاز کسب کنند، اما فکر نمی کنم که این راه به نتیجه برسد.»

***كتك زدن زن جایز است

«محمد العریفی» مفتی سرشناس و جنجالی وهابیت در عربستان سعودی که هر از چند گاهی با اظهار نظرهای عجیب و غریب خود جنجالی جدید می آفریند، در یکی از جدید ترین اظهارات خود کتک زدن زن توسط شوهر را جایز دانسته است.

اما دلیلی که این مفتی وهابی برای جایز دانستن کتک زدن زنان آورده بسیار عجیب است. او در این باره می گوید: زنان مانند چارپایان هستند، چیزی نمی فهمند یعنی نفهم هستند لذا زدن آنها جایز است.

وی که در یک برنامه اجتماعی در شبکه ماهواره ای LBC لبنان سخن می گفت، در ادامه می افزاید: خداوند به ما اجازه داده که چارپایان را بزنیم زیرا آنها زبان نفهم هستد و چیزی جز زبان کتک نمی فهمند. وقتی آنها را می زنیم، آنها اطلاعت می کنند. با زن نیز باید چنین رفتاری کرد!

****اسرائیل: ایران بمب اتمی خود را آزمایش کرد!

شبکه "راشا تودی" در گزارشی از ادعای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر "آزمایش هسته ای ایران" خبر داد.

بر اساس این گزارش، روز پیش از سخنرانی رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، رژیم اسرائیل بیانیه ای صادر و در آن ادعا کرده جمهوری اسلامی ایران تکنولوژی خاصی را به معرض آزمایش گذاشته که تنها در بمب های هسته ای کاربرد دارد!

تل آویو بر اساس "اطلاعات بسیار موثق" وزیر دفاع رژیم صهیونیستی (یووال اشتاینیتز) تهران را به استفاده از منابع نوترونی داخلی مانند اورانیوم در آزمایش های انفجار هسته ای در مجتمع نظامی پارچین متهم کرده است.

در بیانیه رژیم صهیونیستی ادعا شده که این آزمایشات در سال 2001-2000 در خلال ساخت آنچه اسرائیل "سایت تسلیحاتی هسته ای در پارچین" قلمداد می کند، صورت گرفته است.

این بیانیه با اشاره به موادی که هم در تحقیقات غیرنظامی و هم در موارد هسته ای کاربرد دارند، اضافه کرده: «مهم است که بر این نکته تأکید کنیم که این انواع آزمایش ها هیچ استفاده دوگانه‌ای ندارند چرا که تنها هدف ممکن (ز کاربرد چنین منابع نوترونی، شروع واکنش زنجیره ای هسته ای در سلاح های اتمی است.»

رژیم اسرائیل که در نحوه برخورد آمریکا با ایران نقشی حیاتی بازی می کند، مجددا هشدار داده که "نگران" است. بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه اعلام کرد: «نشانه هایی وجود دارد که قدرت های جهانی موافقت خواهند کرد که ایران را به عنوان کشوری که در آستانه هسته ای شدن است بپذیرند.»

***مقایسه سخنان روحانی با خاتمی و احمدی نژاد

پس از سخنان دکتر روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل، شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی  با پخش گزارش ها و تحلیل هایی به بررسی این سخنان پرداخت.

به گفته گزارشگر بی بی سی، بخشی از سخنان آقای روحانی شبیه نطق رئیس جمهور آمریکا بود و هر دو از لزوم رسیدن هرچه سریعتر به توافق هسته ای سخن گفتند.

روحانی همچنین به سخنرانی 16 سال پیش سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور پیشین ایران و پیشنهاد گفت و گوی تمدن ها اشاره کرد.

گوینده شبکه دولتی انگلیس می گوید: «سخنان آقای روحانی چندان فلسفی و انتزاعی نبود. خیلی به طور ملموس او از مشکلات در خاورمیانه صحبت کرد و انتظاراتی که ایران از غرب دارد.» وی سپس با این مقدمه می پرسد: «سخنان او در کشورهای غربی چطور برداشت می شود؟» و «هدفش چه بود؟»

"علیرضا نامور حقیقی" در جواب این پرسش می گوید: «برای اولین بار سخنان آقای روحانی سیاست های مشخص، روشن و معضلات و راه حل ها را بیان کرد.»

وی افزود: «ایشان چند معضل اساسی را مطرح کرد: یکی، انترناسیونالیزم تروریسم. تروریستی که فراملیتی است و در خاورمیانه جمع شده اند. نکته دوم مسأله ساختارشکننده دولت ها. نکته سوم، دولت های ضعیف یا دولت های بی دولت مثل لیبی است. طبق گفته آقای روحانی این ها محصول دموکراسی وارداتی است. مداخله نظامی دولت های غربی به ویژه در مورد لیبی که آن ها می آیند دولتی را سرنگون می کنند و بعد می روند. تبعاتش برای کشورهایی که آنجا زندگی می کنند باقی می ماند. نکته چهارم، مسأله هسته ای ایران بود...»

نامور حقیقی معتقد است "تئوری آقای روحانی، مصالحه است." که مبنای این تئوری "یک چارچوب و همکاری مشترک میان کشورهای اسلامی و غرب است." و "در این همکاری مشترک  نخبگان باید نقش داشته باشند و فضایی است که در آن  نخبگانی که نه غرب گرا هستند و نه غرب ستیز حضور دارند."

"رضا حقیقت نژاد" کارشناس دیگر بی بی سی فارسی بود که به مقایسه سخنان سه رئیس جمهور ایران پرداخت: «آقای خاتمی سعی می کرد یک گفت و گوی فرهنگی صورت بدهد. آقای احمدی نژاد بر عناصر ایدئولوژیک در صحبت هایش تکیه داشت؛ ولی آقای روحانی به عناصر واقعی که در زمین دو طرف است تأکید کرد و این واقعا گامی به جلو بود.»

وی ادامه داد: «آقای روحانی از یک طرف سعی کرد نشان دهد که ایران قدرت برتر منطقه است و از سویی دیگر سعی کرد بگوید تمایل ایران به مذاکره به دلیل مشکلات اقتصاد داخلی نیست. سعی کرد پدیده داعش و افراطی گری در منطقه را تبدیل به نقطه قوت کند و از یک موقعیت برتر و مقتدرانه نسبت به سال قبل سخن بگوید. آقای روحانی در طول یک سال گذشته بارها در داخل ایران متهم شده است که از موضع سازش یا به تعبیر تندروها، ذلیلانه با غرب صحبت می کند، امروز سعی کرد مقتدرانه صحبت کند.»

***رویترز: ناکامی حملات هوایی و ادامه جنایات داعش

حملات هوایی امریکا و متحدانش، تاثیری بر تحرکات تروریست های داعش نداشته و به نمایشی برای حضور نظامی غرب در منطقه تبدیل شده است. این درحالی است که حمایت های مالی و تسلیحاتی برخی کشورهای عربی از تروریست ها در سوریه و عراق همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters)، تیتر یک خود را به گزارشی زیر عنوان "مبارزان داعش علیرغم حملات امریکا در سوریه پیشرفت داشته اند" اختصاص داده و تاکید می کند که جنایات این گروه طبق روال گذشته ادامه یافته است.

رویترز نوشت: هواپیماهای ایالات متحده امریکا و دیگر کشورهای عضو ائتلاف، روز چهارشنبه بار دیگر مواضع داعش در سوریه را بمباران کردند اما این حملات موجب توقف پیشروی جنگجویان داعش در مناطق کردنشین نشده است.

پناهندگان فراری می گویند، شبه نظامیان داعش در این مناطق، روستاها را به آتش می کشند و اسرا را سر می برند.

روزنامه کثیر الانتشار آیریش تایمز (Irishtimes) ایرلند نیز ضمن بیان اینکه "دومین روز از حملات هوایی علیه داعش نیز نتوانست تروریست ها را متوقف کند" به درخواست اوباما در سازمان ملل از کشورهای جهان اشاره کرده است.

آیریش تایمز نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا، طی سخنرانی در سازمان ملل از کشورهای جهان خواست برای مبارزه با شبه نظامیان به یکدیگر پیوسته و در کنار هم جمع شوند.

***خط و نشان کشیدن روسیه به آمریکا در بندر طرطوس سوریه

روزنامه النشره نوشت: یک ناو هواپیمابر و سه ناوشکن روسی وارد بندر طرطوس سوریه شدند. روسیه برای اقدامات احتمالی آمریکا علیه پدافند هوایی سوریه آماده باش به نیروی هوایی خود داده است.پیش از این نیز یک کشتی جنگی روسی در طرطوس پهلو گرفته بود.

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: این کشتی که "سموم" نام دارد مجهز به سامانه پدافند موشکی ضد هواپیما، موشک‌ کروز و موشک بین قاره ای توماهوک است. موشک توماهاک که توسط نیروی هوایی آمریکا علیه داعش به کار رفت، قادر است پدافند هوایی سوریه را از بین ببرد.

***کشته شدن صدها مانکن در حمله ائتلاف مبارزه با داعش!

روزنامه القدس العربی نوشت: کارشناسان نظامی از صرف هزینه های گزاف در مبارزه با داعش از سوی آمریکا و اعراب در سوریه سخن می گویند. هزینه کشتن هر تروریست معادل سه میلیون  دولار هزینه می برد. این در حالی است که تاکنون نتیجه قابل توجهی از این حملات حاصل نشده است.

این روزنامه در ادامه نوشت: هزینه اسلحه هوایی و مهمات در جنگ علیه داعش باعث شده است کشورهای عضو ائتلاف به خود بیایند چرا که انجام ماموریت از طرف ارتش این کشورها بیشترین هزینه با کمترین نتیجه در برخواهد داشت. موشک توماهاک که در سوریه به کار رفت بین 600 هزار دولار تا یک میلیون و 200 هزار دولار برای هر موشک هزینه صرف شده است.

در این میان رهبران داعش از شگرد بی سابقه ای در فریب دادن خلبانان استفاده می کنند. تروریست ها با استفاده از مانکن هایی که در ورودی پایگاه های نظامی و ورودی مناطق تحت سیطره خود قرار می دهند، باعث می شوند که خلبان به بمباران این مانکن ها بپردازد و به خیال اینکه بخشی از ماموریت خود را انجام داده است از آنجا دور می شود. تاکنون 150 مانکن متلاشی شده در این رابطه کشف شده است.

***رهبر جوان کره شمالی بیمار است

خبرگزاری "رویترز" گزارش داد که تلویزیون رسمی کره شمالی جمعه از بیماری "کیم جونگ اون" رهبر31 ساله این کشور، خبر داد.

این برای نخستین بار است که رسانه رسمی کره شمالی در مورد شایعاتی که در مورد وضعیت سلامتی رهبر این کشور وجود دارد خبری را منتشر می کند.

کیم جونگ اون از تاریخ سوم سپتامبر تا کنون در انظار عمومی حاضر نشده و همین امر موجب قوت گرفتن شایعاتی در مورد بیماری وی شده است.

رویترز در خبر خود احتمال می دهد که بیماری بوجود آمده برای رهبر کره شمالی بواسطه اضافه وزن وی باشد چون کیم جونگ اون از سال 2011 به بعد یعنی بعد از رسیدن به مقام رهبری کره شمالی به شدت چاق شده است.

***بمباران چاه های نفتی تحت سیطره داعش در سوریه

شبکه الجزیره گزارش داد که برای دومین روز متوالی حملات جنگنده های ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع داعش در چاههای نفت تحت سیطره این گروه تروریستی در شرق سوریه ادامه دارد.

دیده بان حقوق بشر در این خصوص با انتشار گزارشی اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف صبح امروز چاههای نفت تحت سلطه داعش در استان دیرالزور را مورد هدف قرار دادند.

همچنین خبرگزارش فرانسه گزارش داد که به دنبال حمله جنگنده های ائتلاف به چاهه های نفت تحت سیطره داعش در شرق سوریه، منابع مطلع از توقف پمپاژ نفت از این چاهها به پالایشگاه دیرالزور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، تروریستهای داعش از ترس حمله جنگنده های ائتلاف به این چاههای نفت که از روز گذشته تا ظهر امروز ادامه داشت عملیات پمپاژ نفت به پالایشگاه دیرالزور را متوقف کردند.

این چاههای نفت ، میلیون ها دلار برای داعش درآمدزایی می کند.

***داعش ژاپنی هم به میدان آمد

سایت خبری اخبارالعرب اعلام کرد: توشیو تاموگامی، یکی از فرماندهان پیشین نیروی هوایی به نقل از یک مقام بلند پایه وزارت خارجه اسرائیل خبر داد که 9 شهروند ژاپنی به داعش پیوسته‌ اند.

منابع خبری اعلام کردند که تاموگامی با بیان اینکه که در جلسه ای با مدیر کل دفتر وزارت خارجه اسرائیل جزئیات بیشتری در اختیار وی قرار نگرفته است، افزود: من تنها می توانم در این رابطه سکوت اختیار بکنم.

تا قبل از فاش شدن خبر ملحق شدن این افراد به داعش از سوی اسرائیل، ژاپنی ها از تهدیدات مستمر این گروهک به مسئولان استانی شکایت کرده بودند.

***آمریکایی ها یمن را ترک می کنند

آمریکا از روز پنج شنبه به سبب بالاگرفتن درگیری میان حوثی ها و نیروهای حکومتی، برخی از دیپلمات های خود را از یمن فراخوانده است.

به گزارش "المأرب" وزیر خارجه آمریکا در سخنان اخیر خود در این باره مدعی شد که اوضاع امنیتی یمن به خاطر شورش های حوثی ها و انقلاب شیعیان در صنعا، دائما در حال بدتر شدن است.

وزارت خارجه آمریکا افزود: « با این وجود هنوز درب وزراتخانه ما در یمن باز است و خروج دیپلمات های آمریکایی موقتی است.»

گفتنی است که حوثی های یمن در هفته گذشته توانستند در قیام مسلحانه خود صنعا (پایتخت یمن) را تحت تسلط کامل خود درآورند. این درگیری ها از عصر یکشنبه متوقف شده و "عبدالملک حوثی" با "جمال بن عمر" نماینده سازمان ملل در یمن به توافق رسیده اند.

***80 درصد از بمباران های سوریه کار عربستان بوده است

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که نیروهای نظامی عربستان و امارات بیشترین مشارکت را در حملات اخیر به سوریه داشته اند.

سرهنگ دوم نیروی دریایی آمریکا،"جان کربی" در نشست مطبوعاتی خود اعلام کرد که فقط در چهارشنبه گذشته ده حمله هوایی از سوی نیروهای سعودی و اماراتی به سوریه صورت گرفته و نیروهای آمریکایی تنها 6 حمله در این روز داشته اند.

"جان کربی" همچنین تصریح کرد: «تا کنون 80 درصد حملات هوایی به سوریه از سوی عربستان و امارات بوده است.»

از سوی دیگر پنتاگون اعلام کرد که به دنبال تحقیق راجع به شهروندانی است که قربانی این حملات شده اند. وی تأکید کرد که ما تلاش کرده ایم تا حملاتمان بیشترین دقت ممکن را داشته باشند.

"کربی" همچنی افزود: «هنوز اطلاعات میدانی دقیقی از تعداد قربانیان حملات هوایی خود به سوریه در دست نداریم. اما در آینده این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

***مجازات داعش برای جین پوش‌ها

گروه تروریستی داعش،با نصب اعلامیه هایی در منطقه "حمام العلیل" واقع در 35 کیلومتری جنوب "موصل" برای کسانی که سیگار بکشند، مجازات شلاق تعیین کرد.

شبکه عراقی "سومریه"  به نقل از یک منبع محلی تأکید کرد که در این اعلامیه همچنین برای زنان و مردانی که لباس هایی مشابه مسیحیان (لباس های معمولی که شبیه لباس افغان ها نباشد) بپوشند یا از زینت آلات استفاده کنند، مجازات شلاق تعیین کرد.

به گفته این منبع، داعش برای کسانی که در وقت نماز، مغازه خود را باز بگذارند نیز مجازات تعیین کرده و هشدار داده است که این گونه افراد بازداشت خواهند شد.

داعش، پیش از این نیز، مقررات عجیبی بر مردم موصل در عراق تحمیل کرده بود که از میان آن ها می توان به اجبار همه مردان عراقی این شهر به پوشیدن لباس افغانها و واداشتن زنان به پوشیدن نقاب، ممنوعیت خرید و فروش ترشی و خشکبار و تخمه در بازارها اشاره کرد.

داعش همچنین به همه شهروندان موصل اعلام کرده است که باید شناسنامه های خود را تحویل دهند و به جای آن، شناسنامه هایی جدید با نشان داعش دریافت کنند.

****نجفی: منتظر بازگشت روحانی از نیویورک هستیم

محمدعلی نجفی اظهار کرد: کمیته‌ای پنج نفره برای مشخص شدن وضعیت هر کدام از بورسیه‌ها با ضوابط تعیین شده در وزارت علوم تشکیل شده است، البته لیست 480 نفر از این بورسیه‌ها که به عنوان مربی پیمانی در برخی دانشگاه‌ها فعالیت داشتند، ابلاغ شده که باید در مورد آنها در هیئت‌ امناهای هر کدام از این دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی در ارتباط با افزایش پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد گفت: این موضوع با نظر وزارت علوم صورت گرفته و کاملا قانونی است.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: میزان پذیرش دانشجویان دکتری در  دانشگاه آزاد نسبت به سال گذشته فقط 1.7 درصد افزایش یافته و اینکه گفته می‌شود، ظرفیت پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه آزاد هشت برابر افزایش یافته، نظر منتقدین دانشگاه آزاد بوده و این موضوع درست نیست.

نجفی در ارتباط با مشخص شدن و معرفی وزیر علوم به مجلس عنوان کرد: رئس جمهور سه ماه برای معرفی کردن وزیر علوم به مجلس مطابق قانون اساسی فرصت دارد که تاکنون یک ماه آن گذشته است و در حال حاضر شخص خاصی مدنظر قرار ندارد و احتمالا پس از سفر رئیس جمهور از نیویورک، در ارتباط با این موضوع تصمیم‌گیری می‌شود.

***وزیر کشور: به هیچ عنوان وارد بازی های سیاسی نخواهیم شد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی گفت: بارها گفته‌ام که وزارت کشور مدیریت سیاسی را در عرصه تعاملات سیاست داخلی دنبال می‌کند و به هیچ عنوان وارد بازی‌های سیاسی نخواهد شد؛ سال آینده در اجرای انتخابات مجلس شورای اسلامی ظهور و بروز کامل این رویکرد را شاهد خواهیم بود.

***ماجرای جاسوسان ایرانی در دوره اسارت

خاطرات اسارت در کنار همه سختی ها و عذاب‌هایش برای آزادگان ما شیرینی خودش را هم دارد. لحظاتی که دور از خانواده و در سرزمینی غریب سپری شد اما شاهنامه ای بود که آخرش خوش درآمد. آنچه می خوانید بخشی از خاطرات آزاده محمد رضا یزدیان است:

یک روز سر و کله ی چند اسیر تازه پیدا شد. نمی دانم آنها را از کجا آورده بودند، ولی رفتارشان خیلی با ما متفاوت بود. ظاهراً با عراقی ها سر و سری داشتند و مرتب با آنها خوش و بش می کردند. از پشت میله های درب زندان با عراقی ها صحبت می کردند، از آنها سیگار می گرفتند و با ما هم به گونه ای دیگر برخورد می کردند.

گاهی به بهانه های واهی، دعوا راه می انداختند. هر روز به بهانه هایی بچه ها را به باد کتک می دادند. هرکس را معرفی می کردند، عراقی ها به شدت شکنجه کرده و هرکه را عراقی ها بیرون می بردند خونین و مالین و دست و پا شکسته برمی گرداندند. هیچ کس جرأت نداشت با آنها بگو و مگو کند. آشکارا علیه حضرت امام(ره) و مسئولین ایرانی ناسزا می گفتند.

عراقی ها قسمت جلوی درب ورودی زندان را که جای خنک و مناسبی بود و ما قبلاً برای مریض ها در نظر گرفته بودیم به آنها دادند. آنها راحت می نشستند می خوابیدند و پاهایشان را دراز می کردند. غذای آن چند نفر، حداقل دو برابر غذای همه اسیران یک سلول پنجاه نفره بود و با آنکه آن همه می خوردند، باز هم غذایشان زیاد می آمد؛ انگار که اصلاً اسیر نبودند. شاید هم اصلاً ایرانی نبودند. البته قدر مسلم این بود که خائن و جاسوس بودند. اگر نفس می کشیدیم یا آب می خوردیم، فوراً به عراقی ها خبر می دادند.

***کلیه‌فروشی برای تأمین هزینه‌های عروسی!

مدتی پیش روزنامه انگلیسی "گاردین" (Guardian) در گزارشی نوشته بود: «مراسم عروسی در ایران، خانواده‌هایی را که تمکن مالی کمتری دارند به دام خریداران کلیه و نزول‌خورها می‌اندازد.»

این روزنامه افزوده بود: «هزینه‌های سنگین برگزاری جشن عروسی در ایران، زوج ها را به دوران طولانی عقد و نامزدی محکوم می‌کند و همچنین زمینه ساز بحران‌های اجتماعی است.»

به‌تازگی بی بی سی (BBC) رسانه دولتی انگلیس هم در گزارشی راجع به مخارج کمرشکن برگزاری مراسم عروسی در ایران، از "کاهش چشمگیر آمار ازدواج" به دلیل یادشده خبر می‌دهد.

وب‌سایت بی بی سی با استناد به نتایج تحقیق دفتر آسیب های اجتماعی دانشگاه شهید بهشتی،  می نویسد: «ملاحظات مالی باعث کاهش هفتاد درصدی در تمایل جوانان به ازدواج شده است. رسانه‌های ایران مدتی است که از عروسی‌های پرزرق‌و‌برق و تجملی خبر می دهند که بین صد میلیون تا یک میلیارد تومان هزینه دارد... به نظر می رسد در ایران تمایل به گستردگی و عظمت هرچه بیشتر مراسم عروسی روزبروز بیشتر می‌شود.»

به گزارش بی بی سی، در سال ۲۰۱۱ پروفسور "جیسون کرول" (استاد دانشگاه بریگم یانگ در ایالت یوتای امریکا) در تحقیقی به این موضوع پرداخت که آیا اختلاف یک زوج در نگاه مادی‌گرایانه، به کیفیت زناشویی لطمه می زند یا خود مادی‌گرایی به این رابطه آسیب می زند؟

نتیجه این بود که هم زن و هم شوهری که نگاه مادی به زندگی دارند -در مقایسه با آنها که ندارند- کیفیت رابطه‌شان در تمام جنبه‌های یک رابطه پایین‌تر است. آن‌ها رضایتشان از زندگی پایین است، دیگران برایشان کمتر اهمیت دارند، خودشیفته‌تر هستند، در رابطه مهارت زیادی ندارند و تعامل منفی بیشتری با هم دارند.

و نتیجه دیگر این بود که حتی اگر یکی از طرفین (فرقی نمی‌کند زن یا شوهر) نگاهی مادی به زندگی داشته باشد، کیفیت رابطه و رضایت از زندگی به نسبت زن و شوهرهای غیرمادی پایین‌تر است.

***وقتی مردان تهرانی آبروی بقیه را می‌برند

بنیان گذار آسیب شناسی اجتماعی در ایران با اشاره به استفاده ۱۲ درصد مردان ایرانی از لوازم آرایش گفت: ما آمادگی برای مقابله با ناتوی فرهنگی نداشته ایم و نداریم. بر اساس تحقیقی که در ۶ شهر تهران، رشت، مشهد، اصفهان، شیراز و زنجان بین جوانان ۱۶ تا ۳۰ سال صورت گرفته است تهران در استفاده مردان از لوازم آرایشی صدرنشین است و پس از آن به ترتیب شیراز، اصفهان، زنجان بیشترین استفاده را دارند.

مجید ابهری، آسیب شناس اجتماعی، درباره فراگیر شدن آرایش در میان برخی از پسران و مردان ایرانی با بیان اینکه در حال حاضر طبق پژوهشی که بنیاد علوم رفتاری انجام داده است ۱۲ درصد از مردان از لوازم آرایش استفاده می کنند، گفت: پژوهش انجام گرفته توسط بنیاد علوم رفتاری در ۶ شهر تهران، رشت، مشهد، اصفهان، شیراز و زنجان بین ۴۲ هزار جوان ۱۶ تا ۳۰ سال نشان می دهد تهران صدرنشین استفاده مردان از لوازم آرایشی بوده و پس از آن به ترتیب شیراز، اصفهان، زنجان رتبه های بعدی را به خود اختصاص می دهند.

بنیان گذار آسیب شناسی اجتماعی در ایران با بیان اینکه پسر جوانی که آرایش می کند، از هویت جنسی و هورمونی خود به مرور فاصله می گیرد و به هویت زنانه نزدیک می شود، افزود: موضوع سبک زندگی و باورهای فرهنگی جنس مرد و زن سامانه های ثابتی را طلب می کند؛ اما در جوامع اروپایی افرادی که انحرافات جنسی، رفتاری و ارتباطات غیر متعارف دارند از لوازم آرایشی خاصی استفاده می کنند.

این متخصص علوم رفتاری با بیان اینکه طبق تحقیق بنیاد علوم رفتاری منظور از لوازم آرایش مورد استفاده مردان از شامپو، عطر، ادکلن نیست بلکه منظور برداشتن ابروها و کاربرد کرم پودر، ریمل و پودر صورت است، خاطرنشان کرد: در کشور ما در دهه گذشته هفت درصد از مردان از لوازم آرایش استفاده می کردند؛ متاسفانه سال گذشته این عدد به ۱۲ درصد رسیده است که طیف سنی آنها بازه سنی ۱۶ تا ۳۰ سال است.

***لجبازی با حجاب زنان مسلمان در بازیهای آسیایی

در بازی بسکتبال زنان بین تیم‌های ملی قطر و مغولستان از بازیهای آسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی، تیم داوری و مسؤولان برگزاری در کمال ناباوری به حجاب اسلامی تعدادی از بازیکنان قطری ایراد گرفته و به آنها اجازه بازی ندادند.

در واکنش به این اقدام که عصر چهارشنبه 2 مهر 1393 رخ داد، مسئولان تیم ملی بانوان قطر هم اعلام کردند که اگر بازیکنان با حجاب مجاز به شرکت در مسابقه نباشند هیچیک از بازیکنان این تیم در بازی شرکت نخواهند کرد.

اصرار تیم قطر بر حفظ حجاب و لجبازی داوران موجب گردید تا تیم این کشور مسلمان بدون انجام مسابقه میدان را ترک کند و بازی با نتیجه ۲۰ بر صفر به سود مغولستان اعلام شود!

داوران مسابقه به مقررات فدراسیون بین المللی بسکتبال(فیبا) استناد کردند که وجود هر نوع پوشش سر را قدغن کرده است.

این در حالی است که پیشتر تعدادی از دختران مسلمان بسکتبالیست آمریکایی در نامه ای به فیبا خواستار "لغو ممنوعیت حجاب" در این رشته شدند که فیبا با بررسی این درخواست در تاریخ 16 سپتامبر 2014 (26 شهریور) رای به  "لغو ممنوعیت حجاب"در این رشته داد.

این اقدام عجیب در حالی انجام شد که بانوان ورزشکار مسلمان در رشته های مختلف از حجاب اسلامی استفاده می کنند و در همین بازیها ورزشکاران با حجاب ایرانی موفق به دریافت مدالهای طلا، نقره و برنز شده اند.

***خبر خوش به فرزندان فرهنگیان

محمدباقر نوبخت ، از تصویب مصوبه استخدام فرزندان فرهنگیان خبر داد.

وی با بیان اینکه فرزندان فرهنگیان در اولویت استخدام هستند، خاطرنشان کرد: دولت توجه به فرهنگیان و خانواده‌های آنها را از وظایف خود دانسته و بر همین اساس مصوبه فوق را در راستای احقاق حقوق این قشر به تصویب رساند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تزریق ۱۰ هزار میلیارد ریال به آموزش و پرورش در آخرین روزهای سال ۹۲ برای پرداخت مطالبات فرهنگیان اشاره و بر اراده دولت برای رفع مشکلات این قشر تأکید کرد.

***ترس پاکستان از یک اقدام ایران

قرارداد میان ایران و پاکستان که بر اساس آن، اسلام آباد از سال ۲۰۰۲ برای مناطقی از ایالت بلوچستان نظیر گوادر، از ایران ۷۴ مگاوات برق وارد می کند، در دسامبر ۲۰۱۴ به پایان خواهد رسید و در صورتی که این قرارداد تمدید نشود، پاکستان احتمالا با قطع صادرات برق از ایران مواجه خواهد شد.

به نوشته این گزارش، مبلغ بدهی اسلام آباد به تهران بابت واردات برق از ایران به بیش از ۱۰۱ میلیون دلار رسیده است.

یک مقام ارشد وزارت آب و برق پاکستان در این باره گفت: پاکستان از سال ۲۰۰۲ برای برخی از مناطق بلوچستان که سیستم عرضه و انتقال برق آن توسعه نیافته است، از ایران ۷۴ مگاوات برق وارد می کند.

با این حال، مقامات پاکستانی نتوانسته‌اند، به علت تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران، صورت‌حساب این میزان واردات برق از این کشور را پرداخت کنند و این مبلغ به ۱۰۱ میلیون دلار افزایش یافته است.

این مقام پاکستانی افزود، ایران همچنان بسیار همکاری می‌کند و به تامین برق برای پاکستان ادامه می‌دهد.

وی با توضیح اینکه پاکستان برق از ایران را با نرخ کمتر از ۱۰ سنت به ازای هر واحد خریداری می کند، ادامه داد: مقامات پاکستانی در نظر دارند به زودی و احتمالا در هفته نخست ماه آینده، هیئتی از کارشناسان به ایران اعزام کنند تا در مورد توافق موجود و ادامه صادرات برق ایران به پاکستان مذاکره کنند.

این مقام پاکستانی ابراز امیدواری کرد که ایران و پاکستان، این قرارداد را تمدید کنند و تهران به صادرات برق به پاکستان با همین نرخ ادامه دهد.

***کشف جسد زوج عاشق بعد از گذشت 700 سال!

باستان شناسان زوج شادی را دست در دست، در دل زمین، در انگلستان یافتند. پیش از این نیز جسد هایی کشف شده بود که زوجی در یک قبر مشترک دفن شده باشند. اما اینبار، باستان شناسان با صحنه عاشقانه تری مواجه شدند!

***ازدواج یک فرماندار 84 ساله با دختر 32 ساله

 ادواردز در دورانی كه به خاطر رشوه خواری و اخاذی در زندان فدرال به سر می برد با وی آشنا شد.

ادواردز، فرماندار دموكرات سابق لوییزیانا 3 دهه 1970، 80 و 90 فرماندار این كشور بود."ترینا گریمز" دختر 32 ساله ای كه زمانی با ادواردز در یك زندان به سر می برد دلیل خود را برای انتخاب وی به عنوان همسرش ذكر نكرد.

 ولی ادواردز معتقد است كه در سال های اخیر آن ها از طریق نامه با هم در تماس بودند و در آخر هفته و تعطیلات به دیدن هم می رفتند و در زندان بود كه عاشق هم شدند.

 ادواردز در چهارمین دوره فرمانداری خود در دهه 1990 به خاطر رشوه خواری به زندان محكوم شد و 8 سال از عمرش را در آن سپری كرد.

 "گریمز" سومین همسر فرماندار سابق لوییزیانا به شمار می رود كه ازدواج آن ها به طور خصوصی و روز جمعه در هتلی در لوییزیانا و در جمع شمار اندكی از دوستان و خانواده آنها برپا شد.

 ***تهران گران ترین خیابان در سئول!

خیابان تهران یک خیابان در بخش گنگ‌نام شهر سئول کره جنوبی است که در حال حاضر گران ترین و اعیانی ترین خیابان سئول می‌باشد. دفاتر مرکزی شرکت های سامسونگ و هینیکس در این خیابان قرار دارند. گرانترین و بلندترین سازهٔ این خیابان دولت کلان شهری سئول نام دارد که قیمت آن ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ون (۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ دلار) برآورد می شود.

پیش از انقلاب به دنبال مسافرت شهردار وقت تهران به سئول در سال ۱۳۵۴ در جهت همکاری میان دو کشور سنگ بنای دو خیابان بزرگ در پایتخت دو کشور گذاشته شد. خیابانی در تهران به نام خیابان سئول و خیابانی در سئول به نام خیابان تهران نام گذاری شد.

***حرکت بسیار زشت و ناپسند کره ای ها با والیبالیست های ایرانی!

پوریا فیاضی در خصوص پیروزی 3 بر صفر ایران مقابل هنگ‌کنگ در اولین مسابقه هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی گفت: کار چندان سختی مقابل هنگ‌کنگ نداشتیم اما بیشتر برای این بازی ریکاوری کردیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که تیم ملی والیبال در اینچئون دارد افزود: ما دیر به کره جنوبی رسیدیم و تیم بسیار خسته است. متاسفانه فدراسیون والیبال کره جنوبی هم تمام برنامه‌ریزی‌اش این است تا دیگر تیم‌ها را اذیت کند.

والیبالیست تیم ملی کشورمان خاطرنشان کرد: محل اقامتی که به ما داده‌اند خوب نیست و توپ‌هایی که با آنها بازی می‌کنیم در حد استاندارد بین‌المللی نیستند. این کارها از سوی کره‌ای‌ها بسیار زشت و ناپسند است و درست نیست که چنین کارهایی صورت بگیرد.

فیاضی درباره مشکل توپ‌ها گفت: گویا به هر تیم 30 توپ داده بودند تا با آنها تمرین شود اما چون ما در ایران نبودیم نتوانستیم با این توپ‌ها آشنا شویم.

وی با اشاره به مشکلات محل اقامت نیز اظهار داشت: 100 طبقه آپارتمان است که N نفر ورزشکار در آن اقامت دارند! این ساختمان نیز فقط یک آسانسور دارد و برای جابه‌جا شدن باید کلی معطل شویم که همین موضوع باعث می‌شود برنامه‌ریزی‌هایمان به هم بخورد.

والیبالیست تیم ملی کشورمان عنوان کرد: مشکلاتی که وجود دارد خستگی دلیل نمی‌شود که ما تلاش نکنیم و برای کسب مدال طلا بی‌انگیزه باشیم.

***بازگشت کریمی با حضور در میدان شهرآورد

حضور علی کریمی سر تمرینات پرسپولیس، به شدت شایعات مربوط به بازگشت او به میادین را پررنگ‌تر کرده است.

در این میان کمتر کسی می‌تواند انکارهای جادوگر را باور کند، به ویژه که او این روزها حسابی در تمرینات خوش می‌درخشد و در ترکیب تیم اصلی زوجی مخوف را با پیام صادقیان ساخته است.

اخیرا اما خبری به گوش‌مان رسید که می‌تواند یک بمب بزرگ رسانه‌ای برای فوتبال ایران باشد. بر این اساس شنیدیم قرار است  پرسپولیسی‌ها خبر بازگشت کریمی به میادین را درست قبل از دربی تهران اعلام کنند تا به این وسیله شوکی اساسی به اردوی حریف وارد کنند.

مسئولان این باشگاه در حال حاضر به شدت در پی متقاعد کردن کریمی هستند و اگر بتوانند ایده‌شان را به جادوگر بقبولانند، قطعا برای دقایقی در دربی تهران علی کریمی را در ترکیب پرسپولیس خواهیم دید.

***ماجرای باور نکردنی از بازیکن لیگ برتری

استیون کالکر مدافع تیم فوتبال لیگ برتری کوئینزپارک رنجرز به دلیل دزدین پنیری به ارزش 1.85 پوند توسط پلیس دستگیر شد. کالکر که یک بسته پنیر را از سوپرمارکتی دزدیده بود وقتی فهمید پلیس او را زیر نظر گرفته تلاش کرد پنیر را سر جایش برگرداند اما قبل از اینکه موفق به این کار شود توسط پلیس دستگیر شد.

یکی از شاهدان گفت: او سوپرمارکت را ترک کرده بود اما برگشت تا پنیر را سرجایش بگذارد که پلیس سر رسید و او را دستگیر کرد. تعدادی از افراد در کنار خیابان کالکر را شناختند و این ماجرا برایشان باورنکردنی بود.

این مدافع وسط 8 میلیون پوندی بعد از اینکه صاحب سوپرمارکت به پلیس اعلام کرد سوء تفاهمی پیش آمده است آزاد شد.

***واکنش علیپور به خبر برکناری اش از فدراسیون فوتبال

انتشار خبر برکناری حجت‌الاسلام علیرضا علیپور از دبیری کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال بازتاب‌های گوناگونی در برخی رسانه‌ها داشت. علیپور از زمانی که در ستاد منشوری اخلاقی قصد مقابله با برخی جریان‌های سودجو در فوتبال را داشت مورد تهاجم قرار گرفت.

علیپور در واکنش به خبر برکناری‌اش از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: «طبق قوانین ارکان قضایی فدراسیون فوتبال باید مستقل بوده و در بخش‌های دیگر فوتبال نباید سمتی داشته باشند. من هم با توجه به مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا مسئول کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی و اخیرا کمیته صیانت سازمان لیگ شده‌ام. به همین دلیل و به دلیل مشغله زیاد در این دو کمیته دیگر حاضر به ادامه همکاری به عنوان دبیر کمیته اخلاق را نداشتم.»

وی ادامه داد: «برخی جریان‌های رسانه‌ای خیلی دوست دارند که من در فوتبال نباشم من هم مشکلی بابت این مسئله ندارم و اگر فردی بیاید و مسئولیت را از روی دوش من بردارد خوشحال هم می شوم زیرا این مساله را تکلیف می‌دانم. با این حال مسئول کمیته اخلاق نمی‌تواند در انتخاب دبیر کمیته نقشی داشته باشد. من تا لحظه‌ای که حضور داشته باشم با قدرت کارم را انجام می‌دهم. پاکسازی رسانه‌ای هم همچنان به موازات انجام اصلاحات دیگر در ورزش ادامه خواهد داشت.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.