رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به راه اندازی بیمارستان مشترک سعودی- ایرانی؛ از استقرار ۶۰ پزشک زن برای نخستین بار در منا و عرفات خبر داد.

راه اندازی بیمارستان مشترک سعودی- ایرانی/استقرار ۶۰ پزشک زن در منا و عرفات

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، سیدعلی مرعشی با اشاره به مذاکرات صورت‌گرفته با آقای طلال‌قطب رئیس هیات مدیره موسسه مطوفین اظهار داشت: بررسی راه‌حل‌های ابتدایی برای ایجاد یک بیمارستان مشترک سعودی – ایرانی در دستور کار قرار دارد و امیدواریم به تفاهم اولیه در این‌باره دست‌ پیدا کنیم.

وی با اشاره به فرآیندهای مربوط به اخذ مجوز از وزارت‌خانه‌های بهداشت و حج کشور عربستان تاکید کرد: با توجه به حجم بالای زائران ایرانی و نیاز آنها به خدمات بهداشتی، امکان دسترسی آنها به پزشکان ایرانی در تمامی سال فراهم خواهد شد.

وضعیت سلامت زائران ایرانی

مرعشی در خصوص وضعیت زائران ایرانی گفت: هم‌اکنون 9 زائر ایرانی در بیمارستان‌های سعودی تحت درمان قرار دارند که چهار نفر در بیمارستان ملک فیصل، چهار نفر در بیمارستان نور و یک نفر در ملک‌عبدالعزیز بستری شده‌اند.

وی از حضور 60 پزشک زن برای نخستین بار در منا و عرفات خبر داد و افزود: با توجه به جابه‌جایی مکان استقرار درمانگاه‌های ایرانی در منا و عرفات، کار اجرایی آماده‌سازی آنها آغاز شده است و امیدواریم در 3-4 روز آینده به بهره‌برداری برسند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، در حال حاضر علاوه بر بیمارستان مرکز پزشکی حج در مکه، مطب‌ها و درمانگاه‌های این مرکز در تمامی اماکن اقامتی زائران ایرانی در این شهر، فعال هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.