قدس آنلاین:استاندار خراسان شمالی گفت: هدف برنامه ششم توسعه تمركز زدايي و تاكيد بر توازن منطقه اي است .

هدف برنامه ششم توسعه تمركز زدايي و تاكيد بر توازن منطقه اي است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، سيد علي اكبر پرويزي  در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان افزود:دولت در نظر دارد جهت محروميت زدايي از مناطق كمتر توسعه يافته ،تمركز زدايي وتعادل منطقه اي را از برنامه ششم آغاز کند.

وی با بيان اينكه امسال در حوزه برنامه ريزي سال پركاري در پيش داريم تصريح كرد: با توجه به عدم تحقق كامل برنامه هاي پيشين ،دولت در نظر دارد برنامه ششم توسعه را متفاوت تر از قبل تدوين كند و به همين منظور سرفصلها را تجميع و فقط موارد مربوط به برنامه آورده شود.

وي گفت:دولت در نظر دارد بودجه 94 را به گونه اي تنظيم و تصويب کند كه علاوه بر تمركز زدايي ،اختيارات بيشتري به استانها داده شود.

وی تاكيد كرد:مديران دستگاههاي اجرايي پيشنهادات خود را جهت تدوين برنامه ششم توسعه استان ارائه نمايند.

مهندس پرويزي  همچنين به مشكل هزينه هاي جاري و بدهي هاي ادارات به دستگاههاي خدمات رسان اشاره كرد و گفت: اين مشكل را با معاون اول رئيس جمهور مطرح و پيشنهاداتي نيز در خصوص حل آن ارائه شد.

استاندار خراسان شمالي گفت: مرحله اول اعتبارات سفر مقام معظم رهبري به استان بطور كامل تخصيص و مرحله دوم اعتبارات سفر نيزتا هفته آينده ابلاغ خواهد شد.

مهندس پرويزي اظهار داشت:در سال گذشته تنها 8 ميليارد و 500 ميليون تومان از اعتبارات عمراني استان تخصيص داده شد كه اين رقم در سال جاري به بيش از 220 ميليارد تومان رسيده است .

وي با اشاره به اينكه سرشماري عمومي كشاورزي همزمان با سراسر كشور در اين استان در حال انجام است گفت:لازم است اطلاع رساني به جامعه هدف اين سرشماري كه قشر زحمت كش كشاورزان است به خوبي انجام تا در ارائه اطلاعات درست اقدام نمايند.

وی ازبرگزاري همايش سرمايه گذاري در 29 آبان ماه در استان خبر داد و افزود: اين همايش فرصت مناسبي است تا ظرفيتها و توانمنديهاي استان در حوزه هاي مختلف  به سرمايه گذاران معرفي گردد.

مهندس پرويزي به اهميت موضوع امنيت پايدار در حوزه سرمايه گذاري اشاره كرد و گفت:مديران دستگاههاي اجرايي استان بايد شرايط سرمايه گذاري در استان را تسهيل نمايند. 

وي همچنين افزود:بر اساس ماده 194 برنامه پنجم توسعه ،ستاد توسعه روستايي در استان تشكيل و پس از تدوين سند مربوطه به شوراي برنامه ريزي جهت تصويب ارائه خواهد شد.

در اين جلسه معاون برنامه ريزي و اشتغال استانداري گفت: برنامه هاي عملياتي، براي تدوين برنامه ششم توسعه آماده و به تمامي روساي كميته ها و كارگروها ابلاغ خواهد شد.


مجيد پورعيسي سند برنامه ششم توسعه را از اسناد ميان مدن مهم استان دانست و تصريح كرد: در تدوين اين برنامه علاوه بر استفاده ازظرفيتها و پتانسيل دانشگاه بجنورد، مديران دستگاههاي اجرايي نيز بايستي پيشنهادات خود را در خصوص تنظيم اين سند با حساسيت پيگيري نمايند.

در اين جلسه همچنين معاون هماهنگي امور عمراني استانداري از تدوين برنامه راهبردي توسعه روستايي استان با رويكرد اقتصادي ،فرهنگي و اجتماعي خبر داد .

محمد حسين علي نيا گفت:ضرورت دارد تمامي ظرفيتها ، پتانسيل ها و نقاط ضعف روستا شناسايي و احصاء گردد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.