دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران جنوب گفت: جامعه ما دیگر توان و حوصله رفتارهای افراط‌گونه را ندارد و جلوی آن را خواهد گرفت. نمونه‌اش جلوگیری از اجرا شدن طرح انصار حزب‌الله توسط مسئولین و مردم بود.

جامعه ما جلوی هر گونه افراط‌گری را خواهد گرفت

  آرین غفاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کسانی که بر طبل افراط‌گرایی می‌کوبند منافع و ادامه حیاتشان وابسته به این رفتار است. اگر جامعه چه داخل کشور و چه در سطح بین‌المللی آرام بماند ثبات این گروه‌ها به خطر خواهد افتاد.

وی با بیان این‌که رمز ماندگاری گروه‌های خودخوانده به ادامه افراط‌گرایی وابسته است، گفت: منافع افراط‌گراها از این راه تأمین می‌شود و اولین رمز ماندگاریشان نیز افراط‌گری است. هر جایی که افراط‌گراها ظهور کرده‌اند منابع مالی و قدرت نیز به سمتشان سرازیر شد.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: گروه داعش را در نظر بگیرید، اگر آنها می‌خواستند از روش قانونی به قدرت برسند دیگر هیچ منبع مالی نداشتند. در کشورهای دیگر هم همین‌طور است.

وی همچنین گفت: دهه 70 میلادی در سطح بین‌الملل و اوایل انقلاب در داخل کشور با رواج بی‌رویه افراط‌گرایی مواجه بوده‌ایم اما هرچه زمان گذشته و از ‌آن دوران فاصله گرفته‌ایم آرامش بر جامعه حاکم شده و مردم نارضایتی خود را از ادامه روند افراط‌گونه اعلام کرده‌اند.

غفاری در ادامه گفت: نمونه‌اش بیانیه انصار حزب‌الله در داخل کشور بود. چه مسئولین و چه مردم مخالفت خود را با این رفتارها نشان دادند و جلوی این عملکرد گرفته شد. در دوران پس از اصلاحات نیز هشت سال شاهد بروز رفتارهای افراط‌گونه بودیم که سال گذشته مردم در انتخابات جلوی ادامه آن را گرفتند.

 
 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.