مجله امریکن کانسروتیو با اشاره به تبلیغ این شعار بی پایه از سوی رژیم صهیونیستی که 'داعش و حماس یکی هستند'، نوشت: هدف نتانیاهو این است که با طعمه گذاری برای سیاستمداران آمریکایی، آنان را وادار به اجرای سیاست های مورد نظر خود کند.

امریکن کانسروتیو: نتانیاهو برای واشنگتن طعمه گذاری می کند

امریکن کانسروتیو با اشاره به مقاله اخیر 'لری درنفر' در اینترنت نوشت: 'درنفر' بدرستی به این نکته اشاره کرده است که شبیه دانستن حماس و داعش، برای پاک کردن چهره ای است که تل آویو از خود در غزه، به عنوان منطقه تحت نفوذ حماس، برجا گذاشته است.

این نشریه آمریکایی در ادامه در تشریح تفاوت های حماس و داعش نوشت: حماس مسیحیان را نمی کشد؛ بلکه برعکس، مسیحیان در غزه برای انجام نیایش هایشان آزاد هستند و در ساختار دولت نیز نمایندگانی دارند. همچنین حماس نه به دنبال حاکمیت خلیفه گری، بلکه به دنبال آزادسازی سرزمین های اشغالی است. حماس خبرنگاران غربی را گردن نمی زند، بلکه از آنان استقبال می کند تا به فلسطین بیایند و گزارش تهیه کنند. و از همه مهمتر: حماس همکاری کنندگان با طرف متخاصم را اعدام نمی کند، در حالیکه همه گروه های شبه نظامی، از جمله شبه نظامیان صهیونیست این کار را می کنند.

امریکن کانسروتیو نوشت: حماس در یک رای گیری آزاد به قدرت رسید و تل آویو نیز گاه با این گروه وارد مذاکره سیاسی شده و این چیزی نیست که نخست وزیر اسراییل از آن بی خبر باشد. در واقع، تل آویو یک بار با طعمه گذاری و مرتبط دانستن القاعده و حکومت صدام حسین، ایالات متحده را وارد جنگی ویران کننده در عراق کرد و حالا دولت نتانیاهو می کوشد از همین سیاست تکراری، دوباره برای طعمه گذاری استفاده کند.

'امریکن کانسروتیو' به طیف موسوم به 'کهنه محافظه کاران' در آمریکا نزدیک است. این طیف اگرچه به دلیل باورهای مذهبی و اعتقاد به نقش محدود دولت در اقتصاد، همراستای محافظه کاران قرار می گیرد، اما اعضای آن، به خاطر مخالفت شدید با مداخله های نظامی خارجی و کمک های آمریکا به کشورهای دیگر، از محافظه کاران جدا هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.