عضو کمیسیون عمران مجلس ،گفت: دریافت مالیات بر عایدی مسکن باعث افزایش قیمتها و گرانی مسکن می شود چراکه با اجرای این قانون بسازبفروشها از عرصه ساخت و ساز فاصله می گیرند و کمبود عرضه گرانی را در پی دارد.

گرانی خانه با دریافت مالیات بر عایدی مسکن/کاهش اشتیاق بساز بفروش ها برای ساخت و ساز

یوناتن بت کلیا در گفت وگو با  خانه ملت با یادآوری رد قانون مالیات بر عایدی مسکن از سوی نمایندگان مجلس، گفت: در صورت دریافت مالیات بر عایدی مسکن به علت کمبود عرضه،  مسکن گران می شود و این موضوع صاحب خانه شدن اقشار نیازمند را با مشکل مواجه می کند.
 
نماینده مسیحیان، آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی،افزود:  با این اقدام کسانی که ساخت و ساز می کنند از فعالیت در این عرصه دور می شوند بنابراین تناسب بین عرضه و تقاضا از بین رفته و به علت کمبود مسکن قیمت ها افزایش می یابد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ضرورت ساماندهی  وضعیت مالیات ها، تصریح کرد: برای این کار درکوتاه مدت نمی توان به نتیجه رسید  و مدت زمان بیشتری مورد نیاز است.
 
وی یادآور شد: قانون دریافت عایدی بر مسکن به علت فشار زیادی که بر مردم وارد می کند از سوی نمایندگان مجلس رد شد اما کمیسیون عمران بر این مسئله اصرار دارد و  بررسی های دیگری را انجام خواهد داد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب به وضعیت حوزه عمرانی به خصوص بخش مسکن سامان داد و آسایش و امنیت مردم را تامین کرد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: حل مشکلات و معضلات بخش مسکن نیاز به یک عزم راسخ دارد و دولت جدید نیز در این خصوص باید اقدام جدی به عمل آورد.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.