روشنی: قدس ویژه خراسان - کلانشهرها معمولاً مشکلات خاص خود را دارند، از ترافیک و آلودگی صوتی گرفته تا پروژه های نیمه تمامی که سبب زشت جلوه دادن نمای شهر می‌شود.

درمانگاه خیریه فرهنگیان به سامان نرسید

گاه عمر این پروژه های نیمه تمام از 3 دهه هم می‌گذرد و گاه مثل پروژه درمانگاه خیریه آموزش و پرورش در میدان دانش آموز، حتی یک دهه!درست در ضلع جنوبی میدان دانش آموز، ساختمانی نیمه تمام و بتنی وجود دارد که بیش از 10 سال از شروع ساخت آن می‌گذرد و مشخص نیست چه زمانی قرار است به سرانجام برسد.

 با کمی پرس و جو مشخص می‌شود زمین این ملک متعلق به اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بوده که مطابق رایزنی با مالک برج آلتون، قرار شده در آنجا درمانگاهی برای فرهنگیان ساخته شود. مطابق اظهارات نماینده پیمانکار این پروژه، قصد آنها ساخت بیمارستانی با تمام تجهیزات است که گویا در راه گرفتن مجوز برای این امر به مشکلاتی برخورده اند و به همین دلیل ساخت این بنا با کندی روبرو شده است.

در سوی مقابل اما نماینده آموزش و پرورش اظهار می‌دارد: از زمانی که پروژه به خیر واگذار شده جلسات متعددی با وی برگزار شده و خواسته های دو طرف مطرح شده است که نتایج مثبتی دربر داشته، با این حال به خاطر اینکه پروژه احداث درمانگاه فرهنگیان به صورت خیریه درحال ساخت و ساز است، برخی موانع قانونی مانع کمکهای ما به این پروژه می‌شود.

به عنوان نمونه در مواردی مشکلات مالی مانع پیشرفت احداث این درمانگاه شده و همان مشکلات قانونی باعث شده آموزش و پرورش نتواند دراین راه کمکی به پیمانکار داشته باشد، در عین حال سعی شده است با همیاری سایر خیرین مدرسه ساز و مشارکت آنها، روند ساخت و تکمیل این درمانگاه هرچه زودتر از سر گرفته شده و به پایان برسد.

این چکیده ای است از صحبتهای هر دو طرف ماجرا که البته هیچ کدام علاقه ای به افشای نام خود نداشتند. البته خبرنگار ما تلاش کرد تا با پیمانکار و البته مراجع ذی‌صلاح در اداره کل آموزش و پرورش برای مشخص شدن و شفافیت بیشتر علل کندی یا توقف این پروژه صحبت کند، اما متاسفانه هیچ کدام پاسخگو نبودند.

 با این حال به نظر می‌رسد برخی اختلاف نظرها مانع شده تا این بنای بتنی که می‌تواند برای خدمات درمانی خانواده فرهنگیان استان مؤثر واقع شود، زودتر به سرانجام برسد و افزون بر دستاوردهای مشخصی که برای فرهنگیان دارد، چهره شهر نیز از این زشتی خارج شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.