قدس آنلاین - ایلام: نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت برای بررسی مشکلات حوزه نفت و گاز استان ایلام، فردا (پنج شنبه) به ایلام سفر می کند.

سفر یکروزه وزیر نفت به ایلام

 

عمران علی محمدی با بیان اینکه «بیژن نامدار زنگنه» وزیر محترم نفت با دعوت مجمع نمایندگان استان و استاندار ایلام فردا به ایلام سفر می کند، اظهارداشت: بازدید از صنایع نفت و گاز استان، چاه های نفت آذر، چنگوله و ... از برنامه های سفر یک روزه وزیر نفت به استان ایلام است.

وی با اشاره به اینکه بحث و بررسی مسائل مربوط به حوزه نفت و گاز استان با حضور مدیران استانی و مجمع نمایندگان استان در این سفر پیش بینی شده است، افزود: درصدد هستیم تا برای تکمیل فاز دوم پالایشگاه گاز، مجتمع پتروشیمی، تکمیل و بهره برداری از میادین آذر و چنگوله، تنگ  بیجار، پالایشگاه دهلران موافقت وزیر نفت را اخذ کنیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تلاش برای اخذ 2 درصد سهم استان ایلام از محل درآمدهای ناخالص نفتی اشاره و تصریح کرد: در این سفر یکروزه نحوه اختصاص این میزان از درآمدهای نفتی به استان ایلام، مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت چرا که بدون شک تحقق این مهم در توسعه همه جانبه استان نقش بسزایی خواهد داشت.

عمران علی محمدی یادآور شد: تمام تلاش خود را برای اخذ مجوز احداث پالایشگاه نفت در استان با حمایت و همکاری دولت و مشارکت و حضور بخش خصوصی به کار خواهیم گرفت.

گفتنی است استان ایلام از لحاظ ذخایر گاز و نفت به ترتیب استان دوم  و سوم کشور است و علی رغم داشتن این پتانسیل بالقوه بیشتر این منابع به استان های همجوار پمپاژ شده و در استان های دیگر مورد بهره برداری قرار می گیرد که همین امر سبب خروج ثروت و نیروی کار از استان ایلام می شود.

لازم به ذکر است که فاز اول پالایشگاه گاز ایلام بعنوان یکی از بزرگترین پالایشگاه های گاز غرب کشور، توانایی تغذیه چندین مجتمع پتروشیمی را دارد و در صورت تأمین اعتبار برای تکمیل فاز دوم و ورود سرمایه گذار بخش خصوصی، می تواند باعث رونق همه جانبه صنعت پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن شود و وزیر محترم در این سفر بایستی به این موضوعات ورود پیدا کرده و مشکلات استان ایلام را در این حوزه مرتفع نماید. 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.