قدس آنلاین– ایلام: وزیر نفت گفت: در آینده استان ایلام، به بزرگترین تولید کننده محصولات پتروشیمی کشور تبدیل می شود.

ایلام بزرگترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی درکشور می شود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام ،بیژن نامدار زنگنه در جریان بازدید از مناطق نفت خیز شهرستان دهلران از توابع استان ایلام با بیان اینکه کارهای بزرگ و خوبی در بخش تولید نفت و گاز استان ایلام بخصوص میادین مشترک با عراق در حال اجراست، اظهارداشت: برای توسعه همه میادین مشترک نفتی با کشورهای همسایه خصوصاً میادین مشترک در استان ایلام با کشور عراق برنامه ریزی کرده ایم و به مرور از میادین بهره برداری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز دهلران (NGL3100) با یک و نیم میلیارد دلار اعتبار ساخته می شود، افزود: همچنین یک واحد پتروشیمی (NGS) نیز در شهرستان دهلران ساخته خواهد شد که خوراک این واحد را پالایشگاه مذکور تامین خواهد کرد.

وزیر نفت دولت تدبیر و امید مجتمع پتروشیمی دهلران را یکی از بزرگترین واحدهای پتروشیمی کشور عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: با احداث و بهره برداری از این کارخانه، تحول بزرگ فنی و صنعتی در جنوب استان ایلام ایجاد و در آینده ایلام به استان بزرگ تولید محصولات پتروشیمی در کشور تبدیل می شود.

بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه با اجرای این طرح های بزرگ، آینده خوبی برای کارهای صنعتی و فنی استان ایلام پیش بینی می کنیم که تحولات بزرگی در این استان را رقم خواهد زد، تصریح کرد: وزارت نفت با توجه به همسایگی ایلام با کشور عراق و وجود امنیت بالا در مرزهای این استان، با ایجاد صنایع پایین دستی، برنامه ای مدون برای صادرات محصولات پتروشیمی از استان ایلام به کشور عراق دارد.

وی به روند جذب نیروهای بومی در پروژه های نفتی استان ایلام اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر روند جذب نیرو در پروژه های حوزه نفت و گاز استان ایلام بصورت کاملاً بومی بوده و ما نیز بر بکارگیری و استفاده از نیروهای بومی در این پروژه ها تاکید داریم.

گفتنی است بازدید هوایی از میادین نمک زدایی دهلران، بازدید از مناطق نفتی آذر، چنگوله و تنگ بیجار و دیگر پروژه های نفتی شهرستان های دهلران و مهران از دیگر برنامه های وزیر نفت در سفر یک روزه به استان ایلام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.