مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: مشکلات اقتصادی و عدم اشتغال جوانان از عوامل مهم افزایش آسیب های اجتماعی و علل گرایش به مصرف مواد مخدراست.

مشکلات اقتصادی و عدم اشتغال جوانان از عوامل مهم افزایش آسیب های اجتماعی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،حجت الاسلام حمید عظیمی شامگاه روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدراستان که با حضور سردار نصرتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد ضمن تبریک دهه ولایت گفت : حضرت علی (ع) فرموده است که گناه نکردن آسان تر از توبه است و مثلا اگر انسانی سعی کند که با نامحرم ارتباطی نداشته باشد ، این عمل آسان تر از توبه او پس از فرورفتن در منجلاب گناه خواهد بود و جلو گیری ازخواستهای نفس در استفاده از مواد مخدر آسانتر از ترک اعتیاد برای معتاد است.

وی با تاکید بر لزوم توجه همگانی به بحث پیشگیری قبل از درمان ادامه داد : در تمامی حوزه ها اعم از سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و ... باید به امر پیشگیری قبل از درمان نگریست چرا که هزینه های درمان به مراتب بیش از پیشگیری خواهد بود .

حجت الاسلام عظیمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در بعضی جلسات مرتبط با مبارزه مواد مخدر برخی مسئولان فقط به بیان راهکارهای پس از درمان همچون احداث کمپ می پردازند ولی در زمینه پیشگیری توجه چندانی نمی کنند .

وی مشکلات اقتصادی را یکی از مهم ترین عوامل افزایش و شیوع اعتیاد در جامعه دانست و ابراز داشت :تا زمانی که مشکلاتی همچون فقر و بیکاری در جامعه وجود دارد آنچنان که باید ، شاید نمی توان انتظار کاهش اعتیاد در جامعه را داشت .

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین علل گرایش به اعتیاد اشاره کرد و افزود :فقر زدایی و اشتغال زایی از بهترین اقدام های پیشگیرانه در مقابله با اعتیاد است و دولت باید با ساز و کارهای مناسبی مشکلات اقتصادی و فقر را در کشور رفع و زمینه اشتغال را برای افراد تحصیل کرده و جوانان ایجاد کند.

وی استفاده از سبک زندگی اسلامی را موثر در کاهش گناه عنوان و گفت :چنانکه همه ساله شاهد کاهش جرائم در ماه مبارک رمضان هستیم چرا که مردم در این ماه مبارک به دلیل داشتن باورهای دینی بیش از سایر ماه ها سعی می کنند گناه انجام ندهند .

حجت الاسلام عظیمی در همین راستا اظهار داشت : افزایش رویکرد دینی جامعه می تواند مشکلات اعتیاد کشور را رفع نماید چون تمام مراجع بر حرام بودن مواد آفیونی فتوا داده اند.

این مقام مسئول با انتقاد از عدم اجرای وظایف محوله قانونی گفت : خوشبختانه در خود قانون و قانونگذاری مشکلی نداریم ولی عدم اجرای صحیح و اصولی قانون در برخی موارد نه تنها مشکلات را حل نمی کند بلکه باعث بروز مشکلات متعدد دیگری نیز می گردد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.