نماینده مجلس با تأکید بر اینکه هیچ وزیری حق معرفی عضو هیأت مدیره و یا اعمال رأی به جای سهام عدالت که به مردم واگذار شده بود را ندارد، گفت: وزیر صنعت نباید با استفاده از سهام عدالت مردم، عضو هیأت مدیره در شرکت‌ها تعیین کند.

وزراومسئولان حق تعیین عضوهیأت مدیره در شرکت‌ها به جای سهامداران عدالت را ندارند

به گزارش  فارس، به دنبال تلاش برخی مسئولان برای تصمیم‌گیری به جای سهامداران عدالت و اعمال رأی در مجامع شرکت‌ها، نادر قاضی‌پور نماینده مجلس با ابراز گلایه از این روند ، گفت: آقای وزیر صنعت، معدن و تجارت نمی‌تواند با استفاده از سهام عدالتی که متعلق به مردم است، عضو هیأت مدیره برای شرکت‌های مشمول سهام عدالت تعیین کند. وی گفت: هیچ وزیری حق اعمال رأی به جای سهام عدالت را ندارد. نماینده مردم ارومیه در مجلس بیان داشت: عده‌ای تلاش می‌کنند تا در شرکت‌هایی که مشمول سهام عدالت شده، افرادی را به عنوان عضو راهی هیأت مدیره کنند و ما جلوی این کار را خواهیم گرفت. قاضی‌‌پور خطاب به وزیر صنعت تأکید کرد: آقای نعمت‌زاده هم تلاش نکند با استفاده حق مردم در سهام عدالت عضو هیئت مدیره در شرکت‌ها معرفی کند و بگذارد ساختار سهام عدالت خودش در مجامع شرکت‌ها تصمیم‌گیری کند، چرا که سهام عدالت حق مردم است و دولت دیگر نباید دخالتی داشته باشد. وی با بیان اینکه وزیر صنعت تلاش می‌کند تا در یکی از شرکت‌های واگذار شده به سهام عدالت عضو هیأت مدیره بفرستد، گفت: با توجه به اینکه 30 درصد از این شرکت در اختیار سهام عدالت است، وزیر صنعت و دیگر مسئولان به شکلی خلاف قانون نمی‌توانند چنین کاری انجام دهند. به گزارش فارس، هفته گذشته هم نماینده دولت در جلسه مجمع فوق‌العاده بانک ملت قصد داشت که به جای سهام عدالت با تفسیر یک مصوبه هیأت دولت به عنوان نماینده به جای سهام عدالت در رأی‌گیری دخالت کند، اما اصیل سهام عدالت اجازه این کار را نداد، چرا که طبق قانون وقتی اصیل است، نماینده دولت اگر هم وکالت داشته باشد، نمی‌تواند اعمال رأی کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    2 0
    آقا پس کی نماینده تعیین کند نمایندگان سهام عدالت که نمایندگان واقعی سهامداران عدالت نیستند متاسفانه کسب نیست رسیدگی کند تعدادی رانتی شدند نماینده سهامداران عدالت