خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ائتلاف غربی‌ها با حضور چند کشور عربی به منظور مقابله با داعش، اظهار داشت: ایجاد این ائتلاف با هدف از بین بردن گروه تروریستی تکفیری داعش یک فریب آشکار و ناشیانه است زیرا آنها فکر می کنند که با جنایت‌های هولناکی که انجام داده‌اند می‌توانند خود را با این اقدام تبرئه کنند.

دولت را قسم می‌دهم از حاشیه‌ها به متن بیاید/ ائتلاف ضد داعش فریبی ناشیانه است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران طی سخنانی در خطبه اول امروز نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به وقایع روز غدیر اظهار داشت: غدیر روز کمال دین و تمام نعمت است.

وی با تاکید بر اینکه غدیر روز اعلان رضایت از دین و متدینین است، افزود: این روز یک واقعه گذرای تاریخی نیست بلکه غدیر ریشه در بساط آفرینش عالم دارد.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه غدیر دمیدن روح و جان در کالبد روح متدینین است، تصریح کرد: غدیر ترسیم حکومت صالحان و مژده تاسیس جامعه صالحان است.

حجت الاسلام صدیقی در خطبه‌های دوم امروز نماز جمعه تهران طی سخنانی با اشاره به فعالیت بنیاد بین‌المللی غدیر اظهار داشت: این بنیاد به مناسبت روز غدیر برنامه‌های بسیار گسترده‌ای را در داخل و خارج از کشور ترتیب داده است که بنده از نمایندگان این بنیاد بین المللی تقدیر و تشکر دارم و همچنین از وزرای امور خارجه، کشور و اقتصاد که طی بخشنامه‌هایی نسبت به برگزاری این عید بزرگ تاکید و توجه جدی داشته‌اند، سپاسگزاری می‌کنم.

اسلام آمریکایی، اسلام سازش با قدرت‌های بزرگ و ستیز با ملت‌های اسلامی است

وی با اشاره به پیام حج مقام معظم رهبری گفت: مسئله ایجاد اتحاد و مقابله با تفرقه افکنی و تعمیق مسئله حج و تبیین اسلام ناب محمدی از مهمترین محورهای این پیام بود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تمایز اسلام ناب محمدی با اسلام آمریکایی تصریح کرد: نخستین بار این جمله را امام راحل فرمودند که ابتکار عمل بسیار خوبی از سوی ایشان بود، زیرا اسلام محمدی، اسلام حق، عدالت، حمایت از مستضعفین و طاغوت ستیز است.

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: اسلام آمریکایی، اسلام سازش با قدرت‌های بزرگ و ستیز با ملت‌های اسلامی است، لذا اسلام ناب محمدی نیز اسلامی مخالف سازش با ظلم و زورگویی قدرت‌های بزرگ است.

ایجاد ائتلاف برای از بین بردن داعش یک فریب آشکار و ناشیانه است

وی با اشاره به ائتلاف غربی ها با حضور چند کشور عربی به منظور مقابله با داعش، اظهار داشت: ایجاد این ائتلاف با هدف از بین بردن گروه تروریستی تکفیری داعش یک فریب آشکار و ناشیانه است زیرا آنها فکر می کنند که با جنایت های هولناکی که انجام داده اند می توانند خود را با این اقدام تبرئه کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها اخیرا در حملات خود منابع اصلی سوریه و ارتش عراق را مورد هدف قرار دادند، افزود: آنها از گذشته به دنبال ایجاد ممنوعیت پرواز در آسمان سوریه بودند که با اقدامات اخیر خود در حال تحقق بخشیدن به این هدف هستند، آنها همچنین با این اقدام سرعت و شتاب ارتش عراق را برای مقابله با داعش کند کرده اند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه ما شدیدا از این حرکت آمریکایی ها و اعضای ائتلاف تبری می‌جوییم، خاطرنشان کرد: اعلام می‌داریم آنها در جهت تضعیف حکومت سوریه و عراق اقدام می کنند.

وی ضمن انتقاد از علمای بلاد اسلامی به دلیل بی‌تفاوتی نسبت به اقدامات تروریستی داعش در منطقه، گفت: سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا ارباب رسانه‌ها در دنیای اسلام علیه آنها قیام نمی‌کنند؟ سکوت ارباب رسانه‌ها در دنیای اسلام در برابر این جنایات خیانتی آشکار است. انشاءالله شاخ آمریکایی‌ها در این شرارت‌ها شکسته خواهد شد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در یکی از شهرهای کردنشین سوریه توسط گروه های تروریستی، تصریح کرد: این گروه های تروریستی با باطن آمریکایی و با حمایت انگلیس خائن دست به کشتار و قتل عام مردم زدند و بدین وسیله به دنبال خشن جلوه دادن چهره اسلام هستند.

نیروی انتظامی با اقتدار در پی مبارزه با ناهنجاری ها و انواع فسادهاست

خطیب نماز جمعه تهران با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: ارتش، سپاه و تمام نیروهای مسلح ما جنگشان مقطعی و آمادگی شان همیشگی است اما نیروی انتظامی همواره و همیشه در صحنه مقابله با شرارت ها از جمله مبارزه با انواع فسادها، بی بندوباری و هنجاری شکنی‌هاست که دشمنان اسلام پس از ناکامی در جنگ عملی با ایجاد جنگ نرم این ناهنجاری‌ها را گسترده تر کرده اند که در این میان نیروی انتظامی با اقتدار در پی مقابله با این گونه ناهنجاری ها بوده و هست.

رفع مشکل بیکاری از رسالت‌های اولیه دولت است

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس، اظهار داشت: برگزاری جلسات مشترک بنا بر توصیه مقام معظم رهبری به منظور تفاهم، تبادل اطلاعات و رفع مشکلات بوده که ما نیز منتظر خروجی‌های این نشست‌ها هستیم.

وی با اشاره به مطالبات مردم و اینکه وعده های دولت به مردم باید محقق شود، افزود: بیکاری یکی از مشکلات اساسی مردم است زیرا منشا تمام مسائلی که بعد جزایی پیدا می کنند بیکاری و فقر است و حل این مشکل یکی از رسالت های اولیه دولت به شمار می رود.

مشکل فرهنگ جدی تر از مشکل اقتصادی است

امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولان تاکید کرد: دولت را قسم می‌دهم از حاشیه‌ها به متن بیاید، گرانی ها و مشکل مسکن و ازدواج جوانان را حل کند، مشکل فرهنگ جدی‌تر از مشکل اقتصادی است، موانع رشد تولید را برطرف و بروکراسی ها را کنار گذاشته و جلوی واردات غیرضروری را هم بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت نامناسب ذخایر آبی کشور، تصریح کرد: 90 درصد ذخایر آبی در مسائل کشاورزی صرف می شود که اگر به واسطه تدبیر مسئولان 10 درصد از این مصارف کسر و به آب شرب اضافه شود می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.