مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: ما باید در میراث ناملموس گذشته خود مکاشفه کنیم و خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی ایران نگاه‌های عمیق‌تری به «مواریث فرهنگی» شده است.

ولایتی: انقلاب اسلامی نگاه‌های عمیق‌تری به «مواریث فرهنگی» ایران دارد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، علی‌اکبر ولایتی دقایقی پیش در جمع میهمانان خارجی اجلاس میراث فرهنگی ناملموس اظهار کرد: باید سعی کنیم که نگاه خود را از میراث ناملموس تغییر دهیم و من به اجلاس دعوت شده‌ام که درباره میراث ناملموس ایرانی صحبت کنم.

وی افزود: به کشور خودتان خوش آمدید؛ هرکس که به ایران سفر می‌کند، می‌تواند درک کند که ایران متعلق به سراسر دنیا بوده و این کشور یک میراث انسانی بوده، نه فقط ایرانی و اسلامی که یک طیف گسترده را تا غرب دارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: ما باید در میراث ناملموس گذشته خود مکاشفه کنیم و خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی ایران نگاه‌های عمیق‌تری به مواریث فرهنگی شده است.

وی بیان کرد: ایران دارای تمدن 7 تا 10 هزار ساله بوده که باید معرفی و شناسایی شود؛ ایران مرکز هنر، فرهنگ و تمدن بوده که مجموعه‌های بی‌نظیری از این تمدن در اصفهان، شیراز، مشهد، شوش و شهرهای دیگر گسترده شده است.

ولایتی اظهار کرد: امیدوار هستم که در اصفهان میراث فرهنگی ناملموس مورد بازدید شما قرار گیرد و میزبانی مناسبی را برای شما فراهم کنند زیرا اصفهان یک نماد ارزشمند از میراث فرهنگی ناملموس است.

وی خاطرنشان کرد: شهردار اصفهان در صدد است که مواریث این شهر تاریخی را نگهداری کند و لازم است که همه با هم، بتوانیم میراث فرهنگی گذشته را بازنگری کرده و از تجربیات آنها برای داشتن چشم‌انداز بهتر آینده استفاده ببریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.