دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به تشریح برنامه‌های هفته وحدت پرداخت و گفت:‌ در شش ماه گذشته برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری هفته وحدت انجام شده است.

تشریح برنامه‌های متفاوت هفته وحدت توسط آیت‌الله اراکی
به گزارش (ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در نشستی خبری با بیان اینکه «امسال ما هفته وحدتی متفاوت خواهیم داشت و در هر روز برنامه‌های مختلفی داریم» ابراز امیدواری کرد که همه نهادهای مرتبط در برگزاری این هفته با مجمع تقریب همکاری کنند.

وی افزود: هر یک از روزهای وحدت نامگذاری خواهد شد، نمایشگاه‌های گوناگونی خواهیم داشت و دستاوردهای هنرمندان و علمای تقریبی به نمایش درخواهد آمد.

دبیرکل مجمع تقریب ادامه داد: خود کنفرانس وحدت، امسال متفاوت خواهد بود. کنفرانس وحدت کنفرانسی خواهد بود که در درون خود چند کنفرانس تخصصی خواهد داشت از جمله آن کنفرانس دانشجویان و دانشگاهیان است که امیدواریم طرح تقریبی بین دانشجویان کشورهای اسلامی در آن برنامه ریزی شود.

وی یکی از برنامه‌های دیگر هفته وحدت را تکریم شخصیت‌های تقریبی اعلام کرد و گفت:‌ برای دو تن از شخصیت‌های جهان شیعه و جهان اهل سنت برنامه ویژه‌ای خواهیم داشت. شخصیت جهان تشیع شخصیت وحدت‌گرا امام موسی صدر خواهد بود و شخصیت دوم برای تکریم متفکر بزرگ جهان اهل سنت که نقش بزرگی در لبنان و دیگر کشورهای اسلامی در نشر پیام وحدت داشت.

اراکی یکی دیگر از برنامه‌های هفته وحدت را مشارکت در اعطای جایزه المصطفی توصیف کرد و با تشکر از معاونت فناوری ریاست جمهوری افزود:‌ برای اولین بار اعطای جایزه المصطفی به ارزش 500 هزار دلار توسط دفتر معاونت فناوری ریاست جمهوری ایجاد شده که جا دارد از این ابتکار تشکر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به آماده شدن فیلم محمد رسول الله گفت:‌ از جمله برنامه‌های هفته وحدت امسال اکران فیلم محمد رسول الله خواهد بود این فیلم با همت هنرمند بزرگ کشورمان مجید مجیدی تهیه شده است که در هفته وحدت اکران خواهد شد. ما از کارگردان محترم و نهادهایی که از این فیلم حمایت کردند تشکر می‌کنیم و امیدواریم این کار عظیم فرهنگی فضای جامعه را وحدت ببخشد و غبار فتنه را بزداید.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.