قدس انلاین: ای علی! روز قیامت که فرا می رسد، تو را بر تختی از نور می آورند در حالی که تاجی بر سر داری که نور آن، دیدگانِ اهل محشر را می رباید. پس از جانب خداوند ندا می رسد: وصی محمد (ص) پیامبر خدا کجاست؟ تو می گویی: منم. پس منادی ندا می کند: دوستدارانِ خود را وارد بهشت و دشمنانت را وارد دوزخ کن، زیرا تو تقسیم کننده بهشت و دوزخی.

دوستداران علی علیه السلام بهشتی اند

بنا به روایات رسیده از ائمه اطهار (ع) اظهار محبت قلبی و حقیقی نسبت به امام علی (ع) دارای آثار و برکات منحصر به فردی می باشد، به نحوی که این امر در گفتار پیامبر(ص) به وضوح آشکار است چنانچه در این باره آمده است که پیامبر (ص) به علی (ع) فرمودند: جنگ با تو جنگ با من و سازگاری با تو سازگاری با من است (تا آن که فرمود:) دوستدار تو در بهشت و دشمن تو در دوزخ است، ونیز پیامبر (ص) فرموده اند: جنگ با علی (ع) جنگ با خدا و سازگاری با علی(ع) سازگاری با خداست، و همچنین از ابوموسی حمیدی نقل شده است که رسول خدا (ص) بیان داشتند: اگر دوست داری خدا را در حالی ملاقات کنی که از تو راضی باشد، علی (ع) را راضی کن، زیرا رضایت او رضایت خدا و خشم او خشم خداست.

همچنین آمده است رسول خدا (ص) فرمودند: هر که علی (ع) را دوست بدارد و ولایتش را بپذیرد خدا او را گرامی می دارد و به خود نزدیک می کند، و هر که با علی (ع) دشمنی و عداوت کند خدا بر او خشم می گیرد و رسوایش می سازد، و نیز از امام صادق از پدرش از پدرانش (ع) نقل شده که رسول خدا (ص) فرمود: جبرئیل از جانب پروردگارم نزد من آمد و گفت: ای محمد! خداوند بزرگ به تو سلام می رساند و می گوید: به برادرت علی بشارت ده که من دوستانش را عذاب نمی کنم و دشمنانش را مورد رحمت خویش قرار نمی دهم.

علاوه بر این روایت شده است که روزی رسول خدا (ص) به علی (ع) فرمودند: ای علی! روز قیامت که فرا می رسد، تو را بر تختی از نور می آورند در حالی که تاجی بر سر داری که نور آن، دیدگانِ اهل محشر را می رباید. پس از جانب خداوند ندا می رسد: وصی محمد (ص) پیامبر خدا کجاست؟ تو می گویی: منم. پس منادی ندا می کند: دوستدارانِ خود را وارد بهشت و دشمنانت را وارد دوزخ کن، زیرا تو تقسیم کننده بهشت و دوزخی.

همچینین از مفضّل، از امام صادق (ع)، از پدرانشان نقل شده که رسول خدا (ص) فرمودند: خداوند علی (ع) را در میان خود و بندگانش پیشوا قرار داده است. هر که او را بشناسد مؤمن و هر که او را انکار نماید کافر و هر که نسبت به مقام او جاهل باشد گمراه و هر که میان او و دیگران برابری قائل شود مشرک است، هر که (در قیامت) با محبت او بیاید وارد بهشت و هر که با دشمنی او بیاید وارد دوزخ می گردد.

منابع:

1-قاضی نورالله مرعشی. احقاق الحق، ج5: 43، ج6: 441، 436.

2-سید محمد حسینی عاملی، الاثناء العشریه: 62.

3-سلیمان بن ابراهیم قندوزی، ینابیع الموده: 83.

4-علامه مجلسی، بحارالانوار، ج38: 119.

5-صابری یزدی. هزار حدیث در فضایل امام علی (ع): 376-378.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    2 0
    یا علی مدد.
  • ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۴
    0 0
    یا علی یا علی یا علی