هاشم رسایی فر: عباس چمنیان بعد از هیاهویی که برای آمدنش به هیأت فوتبال و رئیس شدنش به پا شد، خیلی زود حرفی را که زده بود، فراموش کرد ...

 7+1؛ کاندیدای اداره کل یا مجمع؟

 و هنوز دوران  ریاستش به نیمه نرسیده بود، استعفا داد و رفت تا مهمترین هیأت ورزشی خراسان رضوي یک بار دیگر بدون رئیس شود.

دکتر جواهری مدیر کل وقت نیز که خیلی زود از آن چیزی که فکرش را می‌کرد، چمنیان را ناتوان از مدیریت در فوتبال استان دید و خودش هم برای حمایت از فردی که عرصه را خالی کرده بود مورد انتقاد بود، بناچار محمد جهانی فر را که آن زمان دبیر هیأت بود، به عنوان سرپرست هیأت معرفی کرد تا با جهانی فر فوتبال استان مدیریت شود و دبیر سابق و سرپرست فعلی مقدمات برگزاری مجمع انتخابات را فراهم نماید.

هر چه که از زمان سرپرستی جهانی فر گذشت، انتظارها برای مشخص شدن زمان نتخابات بیشتر به درازا کشید، با اینکه ثبت نام از نامزدهای تصدی عنوان ریاست هیأت فوتبال انجام شده بود و محمود قربانیار هم دبیری هیأت را عهده‌دار شده بود تا مقدمات مجمع فراهم شود، اما این بار عمر مدیریت دکتر جواهری برای اداره کل مهلت نداد تا قصه هیأت فوتبال و رئیس دار شدنش سرانجامی بگیرد.

مهدی برادران، محمد جهانی فر، حسین پیمانی زاده، رضا عطارزاده  و محمدعلی صابر 6 نامزدی بودند که صلاحیت آنها، آن زمان برای کسب پست ریاست هیأت فوتبال خراسان رضوي محرز شده بود.

مدیریت کل ورزش استان که دستخوش تغییرات شد، کوروش صبوریان نیز برای برگزاری مجمع هیأت   عجله‌ای نداشت و می‌خواست شرایط را آن گونه که خودش می‌خواهد، مدیریت کند.

محمدجهانی فر که سرپرستی را عهده‌دار بود، بعد از یکی دو ماه از آمدن صبوریان، از پست سرپرستی استعفا داد و اداره کل قربانیار را به عنوان سرپرست هیأت معرفی کرد.

یک بار دیگر هیأت با سرپرستی جدید و بدون دبیر مجبور به ادامه حیات بود. اکنون که حدود پنج ماه از سرپرستی قربانیار می‌گذرد، هیأت همچنان بدون دبیر است و با ثبت نام از نامزدهای جدید سه نفر دیگر به جمع 6 نفر اول برای تکیه زدن بر صندلی ریاست هیأت فوتبال اضافه شده‌اند.

پویا پارسا، محمدرضا خوش باطن و علی خشروشاهی سه نفری بودند که به این جمع اضافه شدند.

تا اینجا یک پرسش اساسی باقی می‌ماند آن هم اینکه مجمعی که طبق قانون باید دبیر هیأت مسؤولیت ثبت نام از نامزدها و برگزاری آن را عهده دار می‌بود، چگونه می‌خواهد بدون حضور دبیر هیأت سروسامان بگیرد؟!

به هر روی و با هر شرایطی که هست پنجشنبه همین هفته گویا قرار است تکلیف ریاست هیأت فوتبال خراسان رضوي مشخص شود.

نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که برخلاف انتخابات قبلی هیأت که اداره کل به وضوح از انتخاب شدن عباس چمنیان حمایت می‌کرد، اما این بار با اینکه مدیر کل و مجموعه تحت مدیریتش خیلی دوست دارند شخص خاصی موفق به کسب بیشترین آرا از مجمع شود، اما هر بار از آنها در این خصوص سؤال شده، این قضیه را منکر شدند و همه چیز را به برگزاری انتخابات موکول کردند.

در این میان البته نکته‌ای وجود دارد که خیلی راحت نگاه‌ها را به سمت خود معطوف می‌سازد حضور یک نفر از سه نفری که در ثبت نام مجدد به جمع نامزدهای مجمع اضافه شدند، قدری حساسیت برانگیز می‌نماید.

پویا پارسا نامی غیر آشنا در بین هشت نامزد دیگر احراز پست ریاست هیأت فوتبال است که اتفاقاً در مرحله دوم ثبت نام به این جمع اضافه شده است. از گوشه و کنار اخباری به گوش می‌رسد که حاکی از مورد وثوق بودن پارسا از سوی اداره کلی هاست! موردی که با وجود کتمانهایی که از سوی مسؤولان ورزش استان در این خصوص صورت گرفته اما رسیدن به آن با توجه به تحرکاتی که تا اینجا انجام گرفته، چندان سخت نیست!

نکته دیگری که البته بانگاه به جمع اعضای مجمع می‌توان به آن رسید، حضور جالب توجه نماینده هیأت یا بهتر بگویم ورزشهای بومی محلی و روستایی است.

اینکه یک هیأت می‌تواند در انتخابات یک هیأت دیگر صاحب نظر و رأی باشد تاکنون در هیچ انتخابات دیگری دیده نشده است، اما به فرض اینکه این امکانات وجود داشته باشد، معرفی محمدرضا خوش باطن حدود دو هفته پیش به عنوان سرپرست هیأت ورزشهای بومی محلی و روستایی بر این شبهات افزوده است!

مورد دیگر اینکه اعضای مجمع انتخابات باید از بهترین و شناخته ترین افراد برای حضور در مجمع باشند. فهرست اعضای مجمع را که نگاهی می‌اندازیم به نماینده مربیان آقایان که می رسیم پرسشی بزرگ در ذهنمان شکل می‌گیرد در بین این همه مربی سرشناس و شاغلی که در فوتبال ما وجود دارند، نام یک مربی از شهرستان فریمان خودنمایی می‌کند که شاید برای خیلی از فوتبالی‌های استان ناشناس باشد!

با این تفاسیر بعد از مدتها بلاتکلیفی پنجشنبه پیش رو سرنوشت ریاست هیأت فوتبال خراسان رضوي مشخص خواهد شد. هیأتی که با مشکلات و معضلات فراوانی مواجه است و هر کدام از 8 نفر نامزدی که موفق به احراز پست ریاست شوند، روزهای سختی را در پیش رو خواهند داشت و باید خود را برای برطرف کردن این مشکلات آماده نمایند.

 

فهرست اعضای حاضر در مجمع انتخابات هیأت فوتبال خراسان رضوي به این شرح است:

1- نماینده 27 هیأت فوتبال شهرستانهای استان

2- علی کفاشیان به عنوان رئیس مجمع و رئیس فدراسیون

3- کوروش صبوریان مدیر کل ورزش و جوانان استان

4- نماینده باشگاه پدیده

5- نماینده باشگاه ابومسلم

6- نماینده باشگاه سیاه جامگان

7- نماینده باشگاه پیام وحدت

8- نماینده باشگاه فرش آرا

9- نماینده باشگاه فردوسی

10- نماینده آموزش و پرورش

11- نماینده هیأت بومی محلی و ورزش روستایی

12- حسن کامرانی فر نماینده داوران

13- انسیه مافی نژاد نماینده داوران بانوان

14- وحید عسکری نماینده بازیکنان

15- محسن فبها نماینده مربیان

16- نماینده باشگاه آبکار گستر فریمان

17- نماینده تیم معرفی شده از تربت جام

18- نماینده باشگاه آرامش مشهد

19- مریم رضا پور نماینده مربیان بانوان

20- فاطمه ارژنگی نماینده ورزشکاران بانوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.