شهردار تهران در مورد غیبتش در همایش اصولگران گفت: من مسئولیت اجرایی دارم و مردم از من توقع دارند که شهری بهتر برای آنها مدیریت کنم.

توضیح قالیباف در مورد غیبتش در همایش اصولگرایان
به گزارش (ایسنا)، محمد باقر قالیباف صبح امروز در حاشیه افتتاح دوازدهمین نمایشگاه عطر سیب در پاسخ به سوالی در مورد عدم حضورش در همایش اصولگرایان گفت: هر نشستی که در آن همگرایی و وحدت باشد حتما مورد توجه همگان قرار خواهد گرفت.

وی با طرح این سوال که آیا امروز مردم از تنش‌های گروه‌های سیاسی راضی هستند؟ گفت: وحدت فی نفسه مناسب است اما در این نشست‌ها باید بر اساس مبانی مشخصی پیش رفت.

قالیباف در پاسخ به اینکه چرا شما در این همایش نبوده‌اید، اظهارکرد: من مسئولیت اجرایی دارم و باید به مسئولیتم بپردازم و قطعا مردم از من انتظار خواهند داشت که شهری بهتر را برایشان مدیریت کنم.

وی همچنین با اشاره به دوازدهمین نمایشگاه "عطر سیب" گفت: باید در کنار واگذاری تجهیزات طبخ غذا و آشپزخانه، به محتوای فرهنگی، ایده‌های نو و طراحی‌های جدید در راستای غنای فرهنگی عاشورا توجه شود.

وی با بیان اینکه امسال محتوا و زیبایی نمایشگاه عطر سیب قابل مقایسه با سالیان قبل نیست، گفت: استفاده از نیروهای جوان و خلاق می‌تواند به غنای محتوایی فرهنگی عاشورایی کمک کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم نمایشگاه عطر سیب تنها مختص به 10 روز نشود، گفت: پیشنهاد می‌کنم به این نمایشگاه در طول سال به صورت دفتری در راستای ترویج تولیدات فرهنگی توجه شود و در طول محرم و صفر و دهه فاطمیه از ابعاد فرهنگی این دفتر و نمایشگاه بهره مند شوند.

قالیباف با بیان اینکه هر اتفاقی در تهران بیفتد دیر یا زود به مابقی شهرها نیز تسری می‌یابد، گفت: اطلاع دارم که در برخی از شهرستان‌های بزرگ، نمایشگاهی مشابه عطر سیب دایر شده است اما امیدوارم برپایی این گونه نمایشگاه‌ها به شهرهای کوچک نیز تسری یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت واقعه عاشورا و فرهنگ عاشورایی گفت: امسال روز عاشورا مصادف با 13 آبان است و نباید از سر و صدای دشمن مستکبر بترسیم و این روز همان روز مبارزه با آمریکا و ظلم است و باید به صورت روشن و نه تنها جلوی لانه جاسوسی برپا شود بلکه در کلیه هیئت‌های مذهبی نیز بایدبه مبارزه با ظلم توجه شود.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی افرادی به دنبال نسبت دادن خشونت به اسلام هستند، گفت: تهران مرکز جهان تشیع است و باید با توجه به شرایط منطقه بیش از هر زمانی به شهادت ، فداکاری و حماسه توجه کرد.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری برای رونق بیشتر هیئت‌ها و تشکل‌های مردمی به آنها کمک می‌کند، گفت: نمایشگاه عطر سیب که بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد، در نظر دارد علاوه بر عرضه اقلام مصرفی هیئت‌ها به تقویت محتوای فرهنگی نیز توجه کند.

قالیباف در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش شهرداری برای ترویج ارزشهای فرهنگی گفت: ما نباید در کار مردم دخالت کنیم اما شما ملاحظه می‌کنید که در ایام محرم و صفر در سراسر کشور همگان به صورت یکسانی عمل می‌کنند اما شهرداری باید بسترهای لازم را آماده کند تا زحمات هیئت‌ها کم شود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.