دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه امیدواریم حرکت‌های بیداری اسلامی در جهان گسترش یابد، گفت: یقین داریم پیروزی انصارالله در یمن نزدیک است.

پیروزی انصارالله در یمن نزدیک است/ امیدواریم حرکت بیداری اسلامی در جهان گسترش یابد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در دیدار با علما و بزرگان زیدی یمن که عصر امروز (شنبه) 26 مهر ماه در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به دیدارهای خود با دوستان یمنی در سایر مذاهب از جمله اسلام و مذاهب دیگر گفت: از اخبار پیروزی‌های ارزشمند شما اطلاع یافته و بسیار خرسندیم و به شما تبریک می‌گوییم چرا که ارتباط ما با حوثی‌های یمنی به بعد از انقلاب برمی‌گردد.

همچنین باید بگویم با افکار علامه صدرالدین حوثی پدر معنونی انصارالله آشنا هستیم و از اینکه رهبر حوثی و انقلابی یمن حرکت‌های مدبرانه و شجاعانه‌ای را اداره می‌کند خوشحال هستیم.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن بی‌سابقه دانستن حرکت انصارالله یمن در تاریخ خاطرنشان کرد: پیزوزی‌های شما نشان می‌دهد که کاری حساب شده و با پند گرفتن از فراز و نشیب‌ها انجام گرفته است و اکنون توانسته‌ایم در اوضاع با تسلط کامل وارد شده و موانع را از سر راه برداریم.

ولایتی با اشاره به عدم محقق شدن اهداف انقلاب 2011 یمن پس از سقوط علی عبدالله صالح تصریح کرد: آنچه مسلم است طرح خلیجی طرح مناسبی برای یمن نبود و انصارالله با درایت خود در ابتدا این امر را تشخیص داده و آن را رد کردند.

وی ادامه داد: انصارالله با تدبیر کامل رفتار مناسبی را با گروه‌های مذهبی از جمله شافعی انجام داده است که این حرکت آنان که در راستای وحدت انجام شده مورد تائید ماست.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه انصارالله نیز بتواند در یمن نقشی را به مانند نقش حزب‌الله در لبنان ایفا کند،‌ خاطرنشان کرد: اگر به درستی مشاهده کنیم خواهیم دید که در وقایعی که در لبنان صورت گرفت حزب‌الله در کنار ارتش و مردم علیه کسانی که بر ضد مردم تلاش می‌کردند مبارزه می‌کرد و توانست با مبارزه با النصره تروریست‌ها را از بین ببرند.

ولایتی هماهنگی ارتش یمن با انصارالله را در صنعا نشان دهنده محبوبیت عامه انصارالله دانست و اظهار داشت: این حرکت حکیمانه‌ای است که عبدالله حوثی به آن عمل کرده و ناشی از درک درست از وقایع است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از مبارزه انصارالله در یمن حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ضمن حمایت این را بخشی از حرکت محقق بیداری اسلامی می‌داند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: با آغاز حرکت بیداری اسلامی در جهان برخی از نقاط در این راه شکست خوردند و با مانعی روبرو شدند که امیدواریم آنها به پیروزی برسند و شاهد گسترش بیداری اسلامی در جهان اسلام باشیم.

ولایتی با بیان اینکه دشمنان یمنی گروه‌های تروریستی همانند القاعده را تحریک کردند و انفجارها و جنایات تروریستی انجام دادند که موجب شهید شدن تعدادی از مردم شد اما ما یقین داریم که شما بر این توطئه‌ها پیروز خواهید شد.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی خاطرنشان کرد: اطمینان داریم داعش که از عوامل اصلی دشمنان اسلام مانند آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ هستند و در عراق و سوریه شکست می‌خورند.

وی در پایان با بیان اینکه یقین داریم پیروزی در یمن نزدیک است، خاطرنشان کرد: عوامل آمریکا و صهیونیست در منطقه اقدامات ضد بیداری اسلامی انجام دادند و شکست خوردند. آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.

 

ولایتی در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسش‌های علما و بزرگان یمنیف اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران را همواره در کنار خود بدانید چراکه بنای ما بر این است که دست مسلمانانی را که با دشمنان اسلام می‌جنگند بگیریم و به این سیاست ادامه می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مسئله اول جهان اسلام فلسطین است و تا زمانی که فلسطین آزاد نشود مسلمانان باید در این راه در کنار یکدیگر مبارزه کنند و فلسطین را از چنگ اشغالگران آزاد کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه آنچه مهم است این است که به تعبیری راه آزادی فلسطین از یمن می‌گذرد تصریح کرد: یمن موقعیت استراتژیک و مهمی دارد چراکه در کنار اقیانوس هند دریای عمان و باب‌المندب قرار گرفته است.

ولایتی حمایت مردم جهان اسلام از مبارزه و اصل مبارزه برای آزادی فلسطین و حمایت از مقاومت را یکی از مهم‌ترین خدماتی دانست که می‌توانست به مردم فلسطین کمک کند و تصریح کرد: در ماجرای اخیر غزه تنها کشوری که در قول و عمل از مردم فلسطین مقاومت و حمایت کرد جمهوری اسلامی ایران بود.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در پایان تصریح کرد: رهبران فلسطینی در غزه اعلام کردند که آنچه ما داریم و ما را در مبارزه با صهیونیسم‌ها یاری کرد حمایت ایرانی‌ها بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.