تعدادی از روسای دانشگاه‌های بزرگ تهران ضمن حمایت قاطع از دکتر نیلی احمدآبادی به عنوان گزینه معرفی شده به مجلس برای وزارت علوم ، وی را انتخابی شایسته برای این سمت دانستند و ابرازی امیدواری کردند تا دکتر نیلی از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد کسب کند.

حمایت روسای دانشگاه‌های بزرگ تهران از گزینه دولت برای وزارت علوم

 

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، پس از گذشت حدود سه ماه از استیضاح دکتر فرجی دانا سرانجام دکتر روحانی با ارائه نامه‌ای خطاب به مجلس شورای اسلامی دکتر محمود نیلی احمدآبادی سرپرست کنونی دانشگاه تهران را به عنوان وزیر پیشنهادی دولت جهت سکانداری وزارت علوم معرفی کردند.

 

دکتر علی برخورداری ، رییس دانشگاه علم و صنعت درباره انتخاب دکتر نیلی احمدابادی به عنوان گزینه دولت برای وزارت علوم گفت: تا آنجایی که من ایشان را می شناسم دکتر نیلی از اساتید برجسته و رییس دانشکده فنی دانشگاه تهران بوده اند و در جلساتی که با ایشان به عنوان سرپرست دانشگاه تهران داشتم ایشان را فردی برجسته از نظر علمی دیده‌ام و از نظر مدیریتی نیز فرد شایسته‌ای هستند.

 

وی با ابراز امیدواری نسبت به این که دکتر نیلی از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد کسب کند، اظهار کرد: آنچه که برای ما اهمیت دارد این است که وزارت علوم از بی سرو سامانی بیرون بیاید و خوشبین هستم با توجه به سوابق ایشان رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی را کسب کند.

 

دکتر علی خاکی صدیق ، رییس دانشگاه خواجه نصیر نیز دکتر نیلی را بهترین گزینه برای وزارت علوم عنوان و اظهار کرد: با شناختی از دکتر نیلی در دوره ریاست دانشکده فنی و بعد از آن در حوزه‌های دیگر دارم ایشان یکی از بهترین گزینه‌هایی است رییس جمهور می توانست به عنوان وزیر یشنهادی دولت به مجلس معرفی کند. امیدوارم با کسب رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی در این حوزه نیز موفق عمل کنند.

 

دکتر سید احمد معتمدی ، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم درباره انتخاب دکتر نیلی گفت: دکتر نیلی جزو افراد با سابقه آموزش عالی هستند و انتخاب ایشان به عنوان گزینه دولت برای وزارت علوم انتخاب بسیار خوبی است. از آنجایی که وی سرپرستی دانشگاه تهران که دانشگاه مادر کشور محسوب می شود را برعهده داشتند به همین منظور انتخاب شایسته‌ای است و با توجه به سوابق ایشان امیدوارم رأی اعتماد از مجلس شورای اسلامی کسب کنند و ما روسای دانشگاه‌ها نیز وی را کمک خواهیم کرد تا در کار موفق باشند.

 

در همین رابطه دکتر محمد تقی احمدی، سرپرست دانشگاه تربیت مدرس نیزاظهارکرد: انتخاب ایشان، انتخاب بسیار خوب و شایسته‌ای است و امیدوارم با رأی مثبت نمایندگان به وی شاهد حضور ایشان در وزارت علوم باشیم و نتایج مثبتی نیز در این زمینه کسب کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.