مرتضی روشنی: فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: 61 شهید گمنام در دهه اول محرم به یاد سال 61 هجری قمری در نقاط مختلف کشور تشییع و تدفین می‌شوند و این کار در نقاط مختلف کشور صورت می‌پذیرد که در خراسان رضوی هم در دو نقطه پیش بینی شده است.

 تشییع پیکر 61 شهید گمنام در سراسر کشور

سردار سیدمحمد باقرزاده افزود: از این تعداد 40 شهید در منطقه عمومی کردستان عراق شناسایی شده اند که از طریق مرز تمرچین وارد کشور می شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که کار تفحص شهدا در کشور به پایان رسیده یا خیر؟ اظهار داشت: تفحص‌های داخل کشور خیلی وقت است که تمام شده و ما تاکنون 45 هزار شهید را شناسایی کرده‌ایم که از این تعداد، هفت هزار شهید به صورت گمنام دفن شده‌اند.

وی به برنامه‌های کمیته مفقودین برای شناسایی شهدای گمنام پرداخت و بیان کرد: بخش اعظم خانواده‌های شهدای گمنام با کمک بنیاد شهید در طرح پالایش قرار گرفته و از آنان خون گرفته شده است تا به وسیله دی ان ای بتوانیم سریع‌تر شهدای گمنام را شناسایی کنیم.

فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، با اعلام اینکه تاکنون در هزار و 300 نقطه کشور یادمان شهدای گمنام ساخته شده، اظهار داشت: 180 دانشگاه نیز در نوبت ساخت یادمان هستند که ساخت این مزارها برعهده همان نهاد پذیرنده شهداست.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از هفت هزار جلد کتاب درباره دفاع مقدس منتشر شده که می توان از این ظرفیت برای احداث کتابخانه شهدا در کنار هر مزار نیز بهره جست تا افرادی که به مزار می روند، بدرستی با فرهنگ شهدای ما آشنا شوند.سردار باقرزاده تصریح کرد: فرهنگ دفاع مقدس فقط برای سپاه و ارتش و نیروهای مسلح نیست و متعلق به همه است و هر کس باید وظیفه خود را انجام دهد و دستگاه‌های هنری و ارشاد و صاحب نظران همه باید بیایند کمک کنند و حتی نهاد خانواده هم می‌تواند در فرهنگ دفاع مقدس تاثیرگذار باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.