صدقی: یورگن کلوپ بعد از چهارمین شکست متوالی بوروسیا دورتموند در بوندسلیگا کار سختی پیش از رویارویی این تیم با بایرن مونیخ پیش رو خواهد داشت.

تدابیر کلوپ قبل از رویارویی با بایرن

 زردپوشان درلیگ قهرمانان اروپا با سه پیروزی پیاپی و عدم دریافت گل از حریفان تیم مقتدری نشان داده اند، ولی در بوندسلیگا سقوط آزاد را تجربه می‌کنند. دورتموند در بازی برگشت لیگ قهرمانان برابر گالاتاسرای می‌تواند صعود خود به مرحله یک هشتم نهایی چمپیونز را تضمین کند، ولی آنها در شش بازی قبلی خود در لیگ حتی به یک پیروزی هم دست نیافته اند.

پیروزی یک برصفر هانوفر در وستفالن اشتادیون در روز شنبه دورتموند را به مکان پانزدهم جدول رده بندی فرستاد که این به معنای یک امتیاز فاصله این تیم با منطقه سقوط است. شنبه آینده بایرن مونیخ در آلیانتس آرنا پذیرای دورتموندی‌ها هستند و دورتموند پیش از آن مسابقه ، نبرد با سن پائولی در دور دوم جام حذفی را این هفته پیش رو دارد.

یورگن کلوپ بعد از شکست مقابل هانوفر در مورد شرایط تیمش گفت: «باید همچنان بجنگیم و کاری کنیم که دیگربعد از بازی‌ها در شرایط فعلی نباشیم. ما هرکاری می‌توانستیم کردیم، ولی هنوز نتیجه‌ای نگرفتیم و این خیلی سخت است. همه ما مسؤولیت زیادی داریم و باید آنها را برعهده گیریم. نمی‌توانیم بیشتر از این کاری کنیم ولی می‌توانیم اوضاع را بهتر کنیم. در بوندسلیگا در شرایط خوبی به سر نمی‌بریم. باید به مبارزه ادامه دهیم. حریف از کمترین فرصتهایش بهره برد، ولی ما از فرصت‌های زیاد خود نتیجه نگرفتیم.»

 کلوپ تا سال 2017 با دورتموند قرارداد دارد و هانس واتسکه، مدیرعامل این باشگاه گفته که مربی 47 ساله زردپوشان تا پایان مهلت قراردادش در این تیم خواهد ماند. اما نتایج اخیر و باخت برابر شالکه، هامبورگ و کلن و هانوفر کمک چندانی به ادامه همکاری بازیکنانی نظیر رویس و گندوگان که درآستانه پایان قرارداد خود با این تیم هستند و پیشنهادهای خوبی از تیمهای بزرگ اروپایی دارند، با این تیم نمی‌دهد. با این اوصاف حضور دورتموند در لیگ قهرمانان فصل بعد هم در هاله ای از ابهام خواهد بود، مگر اینکه آنها در سیستم بازی خود تغییرات عمده‌ای ایجاد کنند. واتسکه گفته که ازنظر مالی دورتموند می‌تواند با بهترین تیمهای اروپا رقابت کند، ولی بازیکنان خوب این تیم در برابر پیشنهادهای اغواکننده سست نشان می‌دهند، بخصوص که دورتموند سابقه دیرینه‌ای در از دست دادن بهترین بازیکنان خود در پایان فصل‌های اخیر داشته است. درسال 2011 نوری شاهین هافبک این تیم راهی رئال مادرید شد و بعد از یک دوره ناموفق در اسپانیا و لیورپول دوباره به تیم بازگشت و شینجی کاگاوا هم یک سال بعد راهی منچستریونایتد شد؛ هردو این بازیکنان دوباره به دورتموند بازگشتند، ولی هرگز نتوانستند درخشش قبلی خود در این تیم را تکرار کند. شاهین درحال حاضر مصدوم است.

در سال 2013 ماریو گوتزه هم با 37 میلیون یورو راهی بایرن مونیخ شد و لواندوفسکی هم یک سال بعد از تمدید قرارداد با تیم خودداری و همین اقدام را تکرار کرد. کلوپ تلاش زیادی کرد تا مخیتاریان، اوبامیانگ، راموس و ایموبیله را به تیم آورد و آنها را با سیستم 1-3-2-4 تیمش تطبیق دهد، ولی مشکلات ذهنی و روانی عمیق تری سد راه رسیدن دورتموند به موفقیت بوده ومانع از موفقیت این تیم در لیگ آلمان شده‌اند. لوتا ماتیوس در مورد شرایط دورتموند به اسکای اسپورت گفت:» بازیکنان این تیم از نظر ذهنی بلوکه شده اند. شکست‌های بوندسلیگا کیفیت بازی تیم را نشان نمی‌دهد و آنها باید دوباره تمرکز خود را روی لیگ بگذارند. دورتموند هنوز با شش تیم برتر بوندسلیگا روبه‌رو نشده و کلوپ در این زمینه گفت:» هیچکس قرار نیست به ما کمک کند و فقط خودمان به تنهایی باید بر این مشکل غلبه کنیم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.