رئیس کمیته آسیای جنوب غربی کمیسیون چشم‌انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مردمی‌کردن اقتصاد با اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات و حرکت بر اساس برنامه و پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین از جمله ارکان اقتصاد مقاومتی است.

استفاده از تمام توانمندی‌های داخلی یا خارجی لازمه تحقق توسعه است
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان جنوبی، محمدتقی آذرشب در کارگاه علمی آموزشی اقتصاد مقاومتی در سالن همایش استانداری خراسان جنوبی، بر ضرورت تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه‌گذاری و اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص عرضه‌کننده خدمات برجسته در این زمینه تأکید کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم‌سازی اقتصاد ملی ‌مقابل تهدیدات است و تشخیص حوزه‌های فشار، باور مشارکت همگانی و تبدیل فشارها به فرصت اموری مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌روند.

وی اظهارکرد: مردمی‌کردن اقتصاد با اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و توانمندسازی بخش خصوصی، کاهش وابستگی به نفت، مدیریت مصرف، استفاده حداکثری از زمان، منابع و امکانات و حرکت بر اساس برنامه و پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین از جمله ارکان اقتصاد مقاومتی است.

رئیس کمیته آسیای جنوب غربی کمیسیون چشم‌انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام توانمندسازی بخش غیردولتی و ارتقای جایگاه آن در اقتصاد ملی، استفاده از ظرفیت‌های رقابتی اقتصاد در توسعه اقتصاد ملی و بهبود نظام تصمیم‌گیری اقتصادی را از ملاحظات راهبردی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

آذرشب با بیان اینکه استفاده از تمام توانمندی‌های داخلی یا خارجی لازمه تحقق توسعه است، خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در قالب اهداف ملی، منافع ملی، گفتمان ملی به صورت واحد حرکت کنیم بر مبنای این وحدت می‌توانیم درهای کشور را به سمت کشورهای مختلف باز کنیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.