مرتضی روشنی: قدس ویژه خراسان - 18 سال است در شهری که قرار است پایتخت فرهنگی جهان اسلام باشد، یک کتابخانه مرکزی در خور شأن وجود ندارد و پروژه این کار نیز همچنان در دست ساخت است.

بازسازی کتابخانه 11میلیارد تومانی مشهد پیش از افتتاح!

در این مدت بارها مدیران و مسؤولان مختلف استانی وعده هایی برای اتمام این پروژه داده اند که البته وضعیت فعلی ساختمان کتابخانه مرکزی بخوبی گویای عملی نشدن همه آن حرفهاست.

در همین حال اوایل امسال بود که مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در گفت و گو با قدس از بهره برداری این بنا تا پایان امسال خبر داده بود. امیرا... شمقدری در آن مصاحبه (10 خرداد93) اعلام کرده بود: «خوشبختانه استانداری اعتبار خوبی معادل سه میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته است که باید معاونت عمرانی استانداری تا پایان امسال این پروژه را به اتمام برساند.»

چند ماه بعد نیز خبرهایی مبنی بر بهره برداری از کتابخانه مرکزی منتشر شد و البته کتابخانه فعالیت خود را آغاز کرده بود، اما ...

روز گذشته که به محل پروژه کتابخانه مرکزی مراجعه کردیم، بنای آنجا را می‌شد با ساختمانهای جنگ زده مقایسه کرد که گلوله باران شده است! عده‌ای کارگر مشغول ساخت و ساز بودند و البته در کنار در پشتی مجموعه نیز دیوار نوشته ای با رنگ قرمز با این عنوان جلب توجه می‌کرد: «کتابخانه به کوثر 8 انتقال یافت»

ماجرا را با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در میان گذاشتم و علت این ساخت و ساز را پرسیدم که وی گفت: ما تنها یک ماه در کتابخانه مرکزی مستقر بودیم و پس از اینکه متوجه شدیم ساختمان استحکام و امنیت لازم را ندارد، آنجا را ترک کردیم.

شمقدری می‌گوید: درحال حاضر این پروژه در حال مقاوم سازی است و تأسیسات و نازک کاری آن نیز تا پایان سال تکمیل خواهد شد.وی ادامه می‌دهد: ما گزارشهای لازم را به استاندار و معاون عمرانی ایشان داده ایم و خوشبختانه با دریافت اعتبار هفت میلیارد تومانی امیدواریم کتابخانه مرکزی همزمان با هفته دولت سال آینده (شهریورماه 94) به بهره برداری برسد.

از او می‌پرسم، تاکنون و به جز این هفت میلیارد تومان چه مقدار هزینه ساخت بنا شده است که پاسخ می‌دهد: چهارمیلیارد تومان، اما این بودجه جدید اعتبار خوبی است که به لطف خدا کتابخانه مرکزی مشهد هم به سامان برسد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.