ایلام – خبرنگار قدس – استاندار ایلام گفت: وظیفه همه مدیران استان و شهرستان این است که بدون هرگونه اهمال و کوتاهی یاری گر مردم آسیب دیده منطقه باشند.

مدیران بدون اهمال به زلزله زدگان مورموری کمک کنند

محمدرضا مروارید در جریان بازدید از روند بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان آبدانان به همراه رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه روند بازسازی مناطق زلزله زده آبدانان جلوتر از زمان تعیین شده است، اظهار داشت: تصویب و ابلاغ اعتبارهای مورد نیاز، تزریق تسهیلات به بانک های عامل، ایجاد شتاب در روند بازسازی مناطق زلزله زده جنوب استان ایلام از ضرورت ها و مطالبات اولویت دار مردم شهرستان آبدانان و بخش های تابعه است.

وی با اشاره به اینکه به منظور رعایت استانداردهای فنی در بازسازی مناطق زلزله زده، شورای فنی استان با تشکیل کارگروه های مختلف و اتخاذ ساز و کارهای اجرایی بطور مرتب بر روند بازسازی اماکن مسکونی و تجاری نظارت دارد، افزود: با توجه به حساسیت و پیگیری مدیران ارشد کشور و بویژه رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کار بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان آبدانان از نظر کمی و کیفی از زمان تعیین شده جلوتر بوده و امیدوار کننده است.

استاندار ایلام حضور مدیران عالی، میانی و استانی در کنار مردم آسیب دیده و رسیدگی به مشکلات آنان را باعث تقویت روحیه، رفع نگرانی و آرامش روحی روانی آنها دانست و خاطرنشان ساخت: وظیفه همه مدیران استان و شهرستان این است که بدون هرگونه اهمال و کوتاهی یاری گر مردم آسیب دیده منطقه باشند.

محمدرضا مروارید با اشاره به قرارگیری استان ایلام بر روی کمربند زلزله، بیان داشت: وضعیت شهرداری های استان در حال حاضر نامطلوب است و متأسفانه اوضاع معیشتی مردم نیز رضایت بخش نیست و شایسته است دولت به منظور جلوگیری از هرگونه خسارت مالی و تلفات جانی در حوادثه پیش بینی نشده توجه خاصی به شهرداری ها داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس دستورالعمل های ابلاغی از مرکز، داشتن بدهی صاحبان واحدهای آسیب دیده از زلزله به بانک ها به هیچ وجه مانع پرداخت تسهیلات بازسازی به آنها نمی شود، یادآور شد: خوشبختانه مجموع اقدام ها و عملکرد مدیران استان و سیاست های کلان دولت، زمینه رضایت مندی مردم را از متولیان امور اجرایی و شخص ریاست جمهوری فراهم کرده است.

گفتنی است بخش کلات مورموری از توابع شهرستان آبدانان در استان ایلام از 26 مردادماه جاری تاکنون بر اساس اعلام موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران شاهد وقوع بیش از 1200 زلزله و پس لرزه بوده که بزرگترین آنها به قدرت 6 و یک دهم ریشتر در 27 مرداد ماه به وقوع پیوست و موجب خسارت 70 درصدی به اماکن مسکونی، تجاری، اداری و مذهبی این منطقه شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.