قدس آنلاین- ایلام-غلامرضا محمدمرادی-سعدیه کرمی: امنیت کالایی ارزشمند و سنگ بنای تمام بسترهای توسعه است و بدون وجود امنیت نمی توان انتظار توسعه اقتصادی، سیاسی، فردی، اجتماعی، فرهنگی، استانی، ملی، فراملی و ... را در هیچ اقلیمی در سر پروراند.

امنیت مثال زدنی« ایلام » را پاس بداریم

امروزه امنیت مثال زدنی ایلام به تیتر بیشتر رسانه ها تبدیل شده است و هر از گاهی مسؤلان ارشد کشوری و استانی نیز بر صحت این  مهم مهر تأیید می زنند و حتی امنیت این استان را در دنیا بی نظیر می دانند.

برای بررسی این موضوع و دلایل ایجاد این آرامش و امنیت پایدار در استان و آثار مترتب آن،  نظر تنی چند از مردم و مسؤلان استان را جویا شده ایم که از نظر مخاطبان می گذرد:

* - سلامت و امنیت؛ دو نعمت با ارزش

یکی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه ما باید قدر این امنیت و آرامشی که در استان و کشور حاکم است، بدانیم، می گوید: سلامت و امنیت دو نعمت مجهول هستند که تا زمانی ازشان برخورداریم، قدر و ارزش شان را نمی دانیم اما خدایی نا خواسته با از بین رفتن یکی از آنان آن موقع می دانیم که چه گوهرهای گرانبهایی را از دست داده ایم.

محمدرضا جهانی با اشاره به اینکه امروزه در اغلب کشورهای منطقه انواع ناامنی ها، قتل ها، کشتارها، انفجارها و ... رخ می دهد و امنیت و آرامش مردم در این مناطق و کشورها به خطر افتاده است، اظهار می دارد: در هر جامعه ای، لازمه ادامه زندگی، تلاش، فعالیت و پیشرفت، امنیت و احساس امنیت است.

وی با بیان اینکه اهمیت احساس امنیت از خود امنیت بسیار بالاتر و ارزشمندتر است، یادآور می شود: احساس امنيت اجتماعی، جانی، مالی و سیاسی از موقعيت و جايگاه برجسته­ای در برنامه­ريزي­های کلان کشوری و استانی برخوردار است و در هر جامعه ای که احساس امنیت در حد ایده آل حاکم شود، ترقی، تعالی، پیشرفت، آسایش و آرامش همگانی را درپی خواهد داشت.

این شهروند با تأکید براینکه خوشبختانه امنیت و احساس امنیت مطلوبی در استان ایلام حاکم است و می تواند زمینه را برای ایجاد تحول اقتصادی، کار آفرینی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و بالندگی استان فراهم سازد، تصریح می کند: ما نباید بروز و ظهور برخی کج سلیقگی ها، ناهنجاری ها و... را در استان ناامنی جلوه دهیم چرا که این موارد در مقایسه با دیگر استان ها بسیار ناچیز و کم اهمیت هستند.

*- ایجاد امنیت با عزم ملی و مدیریت جهادی و امر به معروف و نهی از منکر

شهروندی که خود را کارمند یکی از دوایر دولتی معرفی می کند به خبرنگار ما می گوید: مقام معظم رهبری سالجاری را سال« اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی » نامگذاری کرده اند و بایستی به خوبی بدانیم و درک کنیم که تحقق هیچ امری بدون امنیت امکانپذیر نیست.

 احسان احمدی با بیان اینکه با عزم ملی و مدیریت جهادی می توان امنیت پایدار را در جامعه برقرار ساخت و در حفظ و حراست از آن کوشید، اظهار می دارد: اگر همه مردم به خوبی پای کار باشند و قوانین و مقررات را به درستی رعایت نمایند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیاء کنند قطعاً آرامش و آسایش کل جامعه رقم خواهد خورد.

*- امنیت؛ لازمه سرمایه گذاری

یکی دیگر از شهروندان ایلامی با بیان اینکه هر سرمایه گذاری که بخواهد سرمایه گذاری کند قبل از هر چیز به امنیت همه جانبه آن منطقه می اندیشد و به وجود آن نیاز شدید دارد، می گوید: هر سرمایه گذاری که سرمایه خود را برای افزایش رونق صنعت و اقتصاد، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و توسعه به این استان هدایت می کند بایستی امنیت و آرامش فکری، جانی و روحی- روانی داشته باشد تا بتواند امر سرمایه گذاری را به درستی به  سرانجام رساند و نقش آفرینی کند.

علی حیدری با اشاره به اینکه برای تسهیل و ترغیب امر سرمایه گذاری در استان بایستی علاوه بر وجود امنیت، بسترها و زیرساخت های مختلف دیگری نیز فراهم باشد و با فرهنگ سازی مناسب آسایش و آرامش اجتماعی سرمایه گذاران فراهم گردد، اظهار می دارد: این امنیت و آرامشی که در استان برقرار است باید به عنوان پتانسیل و نقطه قوتی ارزشمند به سرمایه گذاران مختلف معرفی شود تا آنان بتوانند با خیال راحت و آسوده تری به امر سرمایه گذاری در این استان بپردازند.

وی به سخنان دکتر آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در کارگاه آموزشی اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ایلام که بیان داشت" ایلام امن ترین مرز خشکی جهان است و باید عظمت و توانمندی های این استان به دنیا معرفی شود " اشاره می کند و یادآور می شود: از مسؤلان ارشد کشوری و استانی و سرمایه گذاران فهیم و برجسته کشوری و جهانی انتظار می رود که با وجود منابع و ذخائر عظیم نفت و گاز، منابع طبیعی بکر و امنیت پایدار و مثال زدنی که در ایلام وجود دارد، بهار سرمایه گذاری را در این استان رقم زنند و دین خود را به مردم مرزدار ایلام اداء نمایند.

*- بیکاری؛ مزاحم و مخل امنیت

هم استانی دیگری که خود را دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی معرفی می کند با بیان اینکه لازمه ایجاد امنیت و آرامش، همکاری، همراهی، تعامل، مشارکت، هم افزایی و مشورت مجموعه های نظامی، انتظامی، امنیتی، مرزداری و مسؤلین با مردم است، می گوید: خوشبختانه این مهم در استان ایلام به خوبی محقق شده است و آنچه امروزه در استان به نام امنیت و احساس امنیت بالا زبانزد عام و خاص شده است، حاصل ارتباط و تعاملی دوسویه، اصولی و منطقی است که می تواند در کشور الگو قرار گیرد. 

زهرا اسماعیلی با اشاره به اینکه بیشتر خانواده های ایلامی دغدغه اشتغال فرزندانشان را دارند و همین موضوع مهم می تواند زمینه را برای بروز برخی ناملایمات و ناهنجاری های اجتماعی، بزهکاری و...، فراهم سازد، اظهار می دارد: اگر معضل بیکاری در این استان حل و فصل شود یا کاهش یابد، می توان به جرأت اعلام داشت که ایلام امن ترین، با فرهنگ ترین، ایده آل ترین و بهترین استان کشور است.

وی همه مردم استان را به حفاظت و حراست از امنیت برقرار شده در استان فرا می خواند و یادآور می شود: ما نباید با سهل انگاری، عدم رعایت قوانین و مقررات و الزامات قانونی و به خاطر برخی مسائل ابتدایی و جزئی، امنیت مطلوبی را که با هزاران زحمت در استان طنین انداز شده است، مفت از دست بدهیم و بایستی این توفیق را که حاصل تلاش شبانه روزی خادمان ملت و کل مردم استان است، به خوبی پاس بداریم.

این شهروند بر برخورد سریع، صریح و قاطع با برهم زنندگان امنیت و آرامش مردم تأکید و تصریح می کند: امنیت کالایی ارزشمند و حقی عمومی و اجتماعی است و نباید توسط عده ای مغرض، کوته فکر و مریض احوال دستخوش تغییر و تحریف شود.

*-امنیت و آرامش در گرو همراهی افکار عمومی

فرمانده انتظامی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار ما در این باره می گوید: اثر بخشی مأموریت های پلیس و ایجاد امنیت و آرامش در جامعه، در گرو همراهی افکار عمومی است.

سردار علی دولتی با بیان اینکه امنیت و احساس آرامش یکی از ضرورت های زندگی فردی و اجتماعی است، اظهار می دارد: امنیت از دغدغه های جوامع بشری در طول تاریخ است و در تاریخ جامعه ای سراغ نداریم که فارغ از دغدغه ها و معضلات امنیتی و اجتماعی، روزگار را سپری کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مؤلفه های اجتماعی، امنیت پایدار است که باید در هر جامعه ای وجود داشته باشد، می افزاید: وجود امنیت از ضرورت ها محسوب شده و بدون آن زندگی سعادتمندانه برای آحاد مردم امکان پذیر نخواهد بود.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه مثلث امنيت سه ضلع دارد و اضلاع آن عبارتند از مردم، رسانه و پليس و این سه عنصر در سايه تعامل و ارتباط مستمر مي توانند منجر به توليد و برقراري امنيت در كشور شوند، یادآور می شود: امنیت امری است که منشاء و زیر بنای تمامی امور است و در صورت فقدان آن، دیگر هیچ گونه فعالیتی در عرصه های فرهنگی، صنعت، اقتصاد، هنر و سیاست صورت نخواهد گرفت.

سردار علی دولتی با بیان اینکه لازمه داشتن یک جامعه امن و ایده آل، مشارکت مردم با پلیس است، تصریح می کند: میزان موفقیت و اثر بخشی مأموریت های پلیس در بسیاری از حوزه های مأموریتی تحت تاثیر افکار عمومی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه افکار عمومی تجلی اراده مردم و خواست آنهاست و به عنوان یک کنشگر فعال و متغیر مستقل بر سایر حوزه ها تأثیر می گذارد، خاطرنشان می سازد: هدف از همراهی افکار عمومی و مشارکت مردم، دستیابی به راه حلی معقول برای برطرف کردن شرایط غیر عادی است به گونه ای که منابع و ارزش های اساسی حفظ و تأمین شوند.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه نقش رسانه ها در حوزه احساس امنيت و آرامش براي مردم و جامعه بي بديل است، تأکید می کند: عدم همراهی و همکاری افکار عمومی و مشارکت مردم با پلیس علاوه بر اینکه هزینه اجرای مأموریت ها را بالا می برد، اثر بخشی آن را نیزکاهش خواهد داد.

امید است که همه ما با اتحاد و همدلی، عزم ملی و مدیریت جهادی، امر به معروف و نهی از منکر اصولی، رعایت قوانین و مقررات و پاسداشت امنیت و آرامش موجود در استان و کشور، دین خود را به انقلاب اسلامی، امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر ایران اسلامی، رهبر فرزانه انقلاب و مردم فهیم و با فرهنگ استان و کشور اداء کنیم و امنیت و آرامشی در خور شأن در سراسر این دیار پهناور برقرار سازیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.