مقام بلندپایه امنیتی عراق با تأکید بر پیشروی‌های نیروهای ارتش و بسیج مردمی در مناطق درگیری با تروریست‌های داعش گفت: عملیاتی با تاکتیک مشابه عملیات پیروزمندانه جرف الصخر در عامریه و فلوجه استان الانبار پیاده خواهد شد.

تاکتیک عملیات پیروزمندانه «جرف الصخر» در عامریه و فلوجه پیاده می‌شود

مقام بلندپایه امنیتی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد در این خصوص گفت: شرایط امنیتی در عراق حاکی از پیشرفت نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در همه محورهای مقابله با عناصر تروریستی داعش است و از سوی دیگر نیروهای پیشمرگه کرد هم در مناطقی که با تروریست‌های داعش درگیر هستند با پیشروی‌های قابل ملاحظه‌ای همراه بوده‌اند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: اوضاع امنیتی در عراق نشانه پیشرفت نیروهای امنیتی ارتش و پلیس است که مورد حمایت نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای پیشمرگه کرد هستند.

این منبع تاکید کرد: سیطره نیروهای عراقی بر جرف الصخر با کمک بسیج مردمی شامل نیروهای داوطلب، نیروهای سازمان بدر،نیروهای گروه اهل الحق، حزب الله، گردان‌های السلام و دیگر گروههای مقاومت محقق شد و هیچ نیروی خارجی از ائتلاف بین‌المللی حمله هوایی در این عملیات انجام نداد و نشانه‌های فعلی حاکی است که جرف الصخر، مناطق شمالی بابل و جنوب غرب بغداد تحت کنترل کامل ارتش است.

وی افزود: این عملیات همچنین موجب دفع تروریست‌های داعش به مناطق خارج بابل و به طور مشخص «عامریه» و «فلوجه» شد، جایی که نیروهای امنیتی عراق مشابه تاکتیک عملیات جرف الصخر، برای آزادسازی این دو شهر از داعشی‌ها آماده می‌شوند.

این مقام بلندپایه امنیتی تاکید کرد: اهمیت عملیات قریب الوقوع در فلوجه و عامریه از آن جهت است که این دو منطقه برای داعشی‌ها حائز اهمیت است و آن را از مهمترین مناطق راهبردی خود می‌دانند و اگر داعش این دو منطقه را از دست بدهد با افول شدید نفوذ خود روبرو می‌شود و می‌توان گفت که داعشی‌ها کاملا نبرد را باخته‌اند زیرا تسلط بر همه مناطق استان الانبار در گرو آزادی این دو شهر است.

 

منبع امنیتی عراق درباره استان الانبار هم گفت: امکان آزادسازی همه مناطق استان الانبار که تحت سیطره داعش است با آزادسازی فلوجه و عامریه الفلوجه وجود دارد زیرا شمار داعشی‌ها در مناطق الانبار به نسبت فلوجه و موصل که کانون استقرار این گروه تروریستی است، اندک است.

این منبع با اشاره به اینکه اوضاع در موصل، پایگاه اصلی تروریست‌های داعش، هم امیدوار کننده است گفت:مردم موصل و مناطق آن بیش از پیش از دست داعش به ستوه آمده‌اند و امروز ما می‌شنویم که گروه‌های مردمی با پیشرفت‌هایی در آزادسازی برخی مناطق و محله‌های موصل همراه بوده‌اند.

در نینوا نیز نیروهای پیشمرگه کرد پس از بازپس‌گیری «زمار» و مناطق و روستاهای اطراف آن با پیشرفت‌هایی همراه بوده و به سوی مناطق شرق موصل و شمال غرب آن پیشروی کرده‌اند.

مقام امنیتی عراق درباره درگیری‌ها در استان صلاح الدین نیز گفت: ارتش قهرمان عراق مناطق الحجاج، بوطعمه را کاملا پاکسازی کرده و پرچم عراق در هر جای این دو شهرک به اهتزاز درآمده است.

وی با اشاره به پیشروی ارتش در شمال تکریت و محورهای دیگر این شهر تاکید کرد: عشایر عربی در جنوب تکریت نقش مهمی در دور کردن داعش از این مناطق دارد.

مقام امنیتی عراق درباره اوضاع کرکوک هم تاکید کرد که داعشی‌ها در مناطق جنوب غربی کرکوک مستقر هستند که هواپیماهای ائتلاف بین المللی یا نیروهای عراقی آنجا را هدف حملات شدید قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه بیش‌تر مناطق استان دیاله تحت کنترل دولت عراق است، گفت: کانون درگیری‌ها در این استان در مناطقی نزدیک سدة الصدور الإروائیة است که داعشی‌ها به صورت جزیی بر آنجا سیطره دارند.

مقام امنیتی عراق گفت: درگیری‌هایی در مناطق شرق بعقوبه و برخی از دیگر مناطق جریان دارد در حالی که تپه‌های حمرین تقریبا به طور کامل تحت کنترل نیروهای عراقی درآمده به استثنای برخی مناطق صعب العبور که عناصر داعش در آنجا پنهان شده‌اند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.