آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با بیان اینکه دشمن همیشه در حال توطئه است گفت: اسید پاشی توطئه دیگری از سوی دشمنان علیه کشور ما است.

آیت الله مکارم شیرازی: اسید پاشی توطئه دشمنان است

به گزارش ایرنا آیت الله 'ناصر مکارم شیرازی' روز چهارشنبه در دیدار با طلاب و استادان حوزه های علمیه استان فارس در حوزه علمیه مولی الموحدین شیراز افزود: این توطئه خطرناکی است که به وسیله دشمنان برای نتیجه گرفتن در این شرایط خاص برای کشور تدارک دیده شده است.

وی گفت: امروز دشمنان با استفاده از رسانه، تلویزیون و اینترنت بیشتر از هر زمان دیگری در حال فعالیت علیه کشورما هستند که نباید مقابل آنها عقب نشینی کرد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: تکیه گاه ما خداوند، امام زمان(عج)، حقانیت اسلام و معارف غنی اسلام است که ما با برخورداری از این معارف می توانیم بر آنها غلبه کنیم.

وی گفت: امروز اسلام و مکتب شیعه به سرعت در جهان در حال پیشرفت است که فراگیری امروز اسلام در جهان، نوید بخش آینده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد که از سال های گذشته استان فارس محل پرورش علما و بزرگان بسیاری بوده که اینک نیز وجود تعداد قابل ملاحظه حوزه های علمیه خواهران و برادران نشان از ادامه یافتن تاریخ گذشته شیراز و فارس دارد.

وی افزود: در شرایط کنونی نیز استعدادهای مناسبی در بین طلاب استان فارس وجود دارد که طلاب با اعتماد به نفس و حرکت رو به جلو، استان فارس و شیراز را در راه رسیدن به موقعیت علمی سابق خود یاری دهند.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: استان فارس و شهر شیراز جایگاه ویژه ای در کشور دارد که گروه های منحرف، فرق ضاله، مبشران مسیحی،مبلغ عرفان های کاذب و گروه های منحرف دیگر در این استان و شهرستان فعال شدند.

وی افزود: حوزه های علمیه و طلاب باید هوشیار و آگاه باشند و به شبهات این گروه های منحرف آشنا شوند افزود: شبهه شناسی و پاسخ به شبهه یک فن است که باید آموزش ها در این زمینه ارائه و از آن مقابل شبهات گروه های منحرف استفاده شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: باید مقابل شبهات پاسخ های قوی و آماده داشته باشیم زیرا در برخی اوقات دشمن با مغلطه جلو می آید که ما باید با علم و دانش جلو آنها را بگیریم.

وی افزود: در زمان کنونی عوامل گناه از جمله رسانه های منحرف، شبکه های مملو از برنامه های فاسد و گوشی های تلفن همراه بسیار زیاد شده است که اگر بخواهیم مقابل گناه مصون بمانیم باید سطح تقوا و اخلاق خود را افزایش دهیم.



* در کنار سوگواری ها، به پیام های ماه محرم توجه شود

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این مطلب که بزرگترین حادثه تاریخ در ماه محرم رخ داده که این ماه افتخار جهان اسلام است گفت: ماه محرم پیام های زیادی دارد که در کنار سوگواری ها، باید به پیام های این ماه نیز توجه شود.

وی افزود: اهداف و پیام های قیام امام حسین(ع) در زیارت نامه ها و خطبه های ایشان آمده است که این اهداف در حادثه کربلا قابل دقت و مطالعه است.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد که خارج کردن مردم از جهالت و هدایت آنها به سوی علم و دانش، یکی از پیام های امام حسین(ع) و قیام کربلا بود که باید برای جامعه تبیین شود.

وی گفت: پایه دین اسلام بر اساس علم، دانایی و آگاهی است که یکی از اصول قیام کربلا نیزعلم و دانش بود.

این مرج تقلید خطاب به طلاب جوان افزود: شاگرد امام صادق(ع) بودن یک توفیق الهی و سعادت است که باید به زبان و عمل شکرگزار باشید و از علم خود استفاده کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.