نماینده سوریه در سازمان ملل از ریاکاری این نهاد بین‌المللی در زمینه مقابله با تروریسم انتقاد و تاکید کرد نمی‌توان با یک رویکرد گزینشی با تهدیدهای تروریستی برخورد کرد.

انتقاد سوریه از رویکرد سازمان ملل در مقابله با تروریسم

  بشار الجعفری در بیانیه‌ای که روز جمعه (۹ آبان) منتشر شد رویکرد ترکیه در قبال بحران سوریه را محکوم کرد و افزود سازمان ملل تا زمانی که به «سیاست‌های غلط» آنکارا درباره اوضاع سوریه بی‌توجه است قادر نخواهد بود با تروریسم مقابله کند.

جعفری پس از جلسه شورای امنیت سازمان ملل که برای بررسی خشونت‌های خونین در کشورش برگزار شد تاکید کرد در مقابله با تروریسم نباید «هیچ‌گونه گزینش‌گری» صورت بگیرد.

نماینده سوریه در سازمان ملل افزود ترکیه با مداخله در امور داخلی سوریه و صدور مجوز عبور تروریست‌های تکفیری از مرز برای ورود به این کشور عربی، منشور سازمان ملل و اصول قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.

وی تاکید کرد: «این مساله قابل انکار نیست که سیاست ترکیه یکی از دلایل افزایش خشونت در سوریه است که از طریق تسهیل ورود تروریست‌های داعش و جبهه النصره به خاک سوریه صورت می‌گیرد.»

سوریه از مارس ۲۰۱۱ با بحران مرگباری دست به گریبان بوده است. طبق گزارش‌ها این خشونت‌ها که گروه‌های تکفیری به آن دامن می‌زنند تا کنون به کشته شدن حدود ۲۰۰ هزار نفر منجر شده است.

امریکا و متحدانش از اواخر ماه سپتامبر در حال اجرای حملات هوایی علیه مواضع داعش در خاک سوریه هستند. این حملات بدون اجازه دمشق یا حکم سازمان ملل صورت می‌گیرد.

این در حالی است که بسیاری از اعضای ائتلاف به اصطلاح ضد داعش از طرفداران اصلی تروریست‌های تکفیری بوده‌اند که از مارس ۲۰۱۱ برای سرنگونی دولت بشار اسد، رییس جمهور سوریه تلاش می‌کنند.

 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.