سپهر سینا : جرقه اختلاف حبیب کاشانی و علی کفاشیان خیلی زودتر از آنچه انتظار می رفت روشن شد تا شایعه رفتن کاشانی از فدراسیون فوتبال در محافل خبری منتشر شود.

پدر خوانده فوتبال مانع اخراج وینگادا

کفاشیان که حبیب کاشانی را با وعده اختیار تام در خصوص تیم امید دعوت به کار کرد، حالا مخالف نظر وی تصمیم گرفته تا از نظر کی روش درباره سرمربی تیم امید حمایت کند به همین دلیل مشاور آقای رئیس از این مساله به شدت ناراضی است به گونهای که وی این نارضایتی را در گفت و گو با یکی از شبکههای رادیویی علنی کرد تا کفاشیان متوجه این مساله شود.

حبیب کاشانی با کنایه از کفاشیان بابت بی توجهی به نظر او و کمیته فنی انتقاد کرده و در این رابطه گفته است:« انگار برخی افراد نمیخواهند مشکلات این تیم حل شود، اگر فضا برای کمک به تیم امید و رفع موانع مهیا باشد، در تیم امید میمانم و در غیر این صورت مسوولیت را به افراد دیگر میدهم.»

کاشانی که برخلاف انتظار نتوانست روز چهارشنبه هفته گذشته در نشست هیات رئیسه درباره سرنوشت مربیگری این تیم اظهارنظر کند و موافقت هیات رئیسه را جلب کند، در این خصوص با انتقاد از ادامه بی توجهی ها به سرنوشت تیم امید گفت:«در جلسه هیات رئیسه فدراسیون شرکت کرده بودم تا درباره تیم امید صحبت کنیم که به بنده وقت نرسید. ظاهرا علی کفاشیان هم منتظر بازگشت کارلوس کیروش از مالزی است تا تکلیف سرمربی تیم امید با حضور او روشن شود چرا که نظر سرمربی تیم ملی برای فدراسیون اهمیت زیادی دارد. یکی از دوستان دیشب به من گفت کفاشیان گفته هدایت تیم امید در قطر را وینگادا برعهده داشته باشد تا با فرصت بیشتری سرمربی جدید این تیم را انتخاب کنیم. کیروش گفته بود دو، سه روزه برمیگردد اما آرین قاسمی مترجمش بازگشت او را به بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا موکول کرد.»

همزمان با این صحبتها در برخی محافل ورزشی موضوع استعفای حبیب کاشانی از سمتش در فدراسیون فوتبال مطرح شد تا شاید با این اقدام فشار بر کفاشیان و مدافعان ابقای نلو وینگادا افزایش یابد، نکته جالب توجه اینجا بود که حبیب کاشانی و فدراسیون فوتبال در قبال این شایعه سکوت اختیار کردند و ترجیح دادند از کنار این شایعه بی سر و صدا عبور کنند.

اما برای افکارعمومی این پرسش به وجود آمد که چرا دوباره موضوع ماندن وینگادا جدی شد،منتقدان و کارشناسان معتقدند دلیل اصلی این اتفاق به اعمال فشار کی روش به کفاشیان بوده است به همین دلیل وی در لحظه آخر تصمیم خود را تغییر داد تا دوباره نقش کی روش در تمام تصمیم گیری فوتبال ایران احساس شود. در همین فضا شایع شده است که کی روش به کفاشیان اعلام کرده به هیچ وجه موافق برکناری وینگادا نیست چون او برای آماده سازی بازیکنان ایران برای حضور در تیم بزرگسالان برنامه های او را به اجرا در می آورد!

هرچند هنوز به صورت قطعی معلوم نیست که وینگادا به عنوان سرمربی تیم المپیک فعالیت خود در ایران را ادامه خواهد داد اما سرنوشت مدیر فنی و سرپرست این تیم در هاله ای از ابهام قرار دارد.در شرایطی که حبیب کاشانی، محمد خاکپور را به عنوان سرپرست و مدیر فنی تیم امید انتخاب کرد معلوم نیست آیا کی روش به عنوان پدر خوانده فوتبال ایران و وینگادا به عنوان سرمربی این تیم حاضرند او را در کنار خود و تیم المپیک قبول کنند یا اینکه خاکپور مشغول به کار نشده، مجبور به استعفا خواهد شد! 

همزمان با این اتفاق ها ظهر امروز مسؤولان کمیته ملی المپیک که انتظار شنیدن خبر برکناری وینگادا را داشتند، وقتی سخنان کاشانی را از رادیو شنیدند برای مدیر فدراسیون فوتبال پیغام فرستادند که چنانچه برابر توافق قبلی کیومرث هاشمی با کاشانی یک مربی جدید در این تیم حضور پیدا نکند دیگر این کمیته در قبال این تیم هیچ مسؤولیتی نخواهد داشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.