قدس آنلاین: جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه اجتناب‌ناپذیر بوده و رسانه به عنوان شاخصه فوق‌العاده زندگی فردی و اجتماعی در جامعه امروز عمل کرده و زمانی که این 2 کنار هم قرار گیرند، فرآیند خوبی شکل می‌گیرد.

امر به معروف و نهی از منکر فریضه ای اجتناب‌ناپذیر است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، سرهنگ حسین حسین‌زاده در همایش تخصصی "نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر" که به همت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان برگزارشد، با بیان اینکه هر چیزی که به انسان پیامی را منتقل کند، رسانه است، تصریح کرد: انسان در دنیای امروز از صبح تا شب با انبوهی از پیام‌ها مواجه بوده و مردم کشور ما در معرض پیام‌های 18 هزار شبکه تلویزیونی و 9 هزار شبکه رادیویی قرار دارند که به طور قطع نشدنی ارزش‌های دینی ما را نشانه گرفته‌اند.

 وی تاکید کرد: در این راستا موج تبلیغاتی رسانه‌های دشمن و گره زدن جنایت کور اسیدپاشی به فریضه مهم الهی چون امربه معروف و نهی از منکر از سوی دشمنان سازماندهی‌شده و با هدف بود.

 سرهنگ حسین زاده ، با اشاره به اینکه این حادثه موجب موج سواری عناصر معاند و ضد انقلاب شد که سعی می کنند این حادثه را به مهم ترین فرائض الهی منتسب کنند تاکید کرد: مردم باید درمواجهه با این گونه اخبار، تولید کنندگان پیام ها، انگیزه آنها و پیامهای پشت پرده گردانندگان رسانه ها را بشناسند و شگردهای رسانه ها را درک کنند.

وی با بیان اینکه سعی دشمن در گره زدن موضوع اسید پاشی به امر به معروف پیام مهمی دارد و آن اهمیت این بخش تاثیرگذار در جامعه است افزود: وقتی دشمن تمام توان خود را به کار گرفته است تا نسبت این جنایت را به آمران به معروف و ناهیان از منکر بدهد معلوم می شود که نقش این افراد در جامعه بسیار مهم است و دشمن درصدد و در فکر حذف این بخش است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان،  با اشاره به اینکه نهایت تلاش نیروهای انتظامی،عوامل اطلاعات، عناصربسیجی و سپاه صاحب الزمان (عج) دراستان به کارگرفته شده است تا عامل این جنایت و خشونت کوردستگیر شود ادامه داد: مقابل دادگستری جمعیتی 800 تا هزار نفره جمع شدند و از بین آنها تعدادی دستگیر شدند که سابقه فعالیت در چریک‌های فدایی خلق، حزب توده، سازمان منافقین و عناصر ضد انقلاب را داشتند و  اینها همان کسانی بودند که زمانی که دادستان برای ادای توضیح میان مردم رفته بود، با سرو صدا، اجازه صحبت به وی را نمی‌دادند.

وی بیان کرد: در کنار افراد ضد انقلاب نیز کسانی بودند که به شدت ترسیده بودند و دلیل آن شایعاتی است که در شبکه‌های غیر رسمی و در موبایل‌ها پخش شده بود و برای مثال روزی شایعه شد که در خیابان شیخ صدوق به چند نفر اسید پاشیدند که حقیقت نداشت.

 وی ادامه داد: با اخبار غیر موثق و شایعاتی که در جریان وقایع روز های اخیررخ داده  این مسئله به خوبی مشهود است سطح سواد رسانه‌ای عامه مردم در مواجهه با شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی بسیار ضعیف است.

حسین‌زاده خواستار تشکیل یک اتاق فکر با حضور هنرمندان، فعالان رسانه‌ای و متخصصان امر در زمینه افزایش سطح رسانه‌ای جامعه شد و بیان داشت: ما به شدت به افزایش سواد رسانه ای مردم نیاز جدی داریم زیرا امکان دارد این حوادث باز هم تکرار شود.

وی با بیان اینکه دشمنان با وقوع چنین حوداثی قصد موج سواری بر روی احساسات مردم را دارند گفت: درحاشیه تجمع اعتراضی مردم تعدادی ازاعضای منافقین، سلطنت‌طلب‌ها و ضد‌انقلاب دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به سواد رسانه‌ای گفت: در تجمع مقابل دادگستری اصفهان، افرادی با سابقه فعالیت در چریک‌های فدایی خلق، حزب توده، منافقین و ضد انقلاب دستگیر شدند. 

وی افزود: اسیدپاشی برای نخستین مرتبه نیست که اتفاق افتاده و تا 5 سال پیش یکی از کشورهای جنوب شرقی آسیا لقب پایتخت اسیدپاشی دنیا را گرفته بود و روانشناسان معتقد هستند که اسیدپاشی به دست افراد ضداجتماعی با محرومیت‌های خاص جنسی و اجتماعی و اختلالات رفتاری ویژه شکل می‌گیرد و با ذهنیتی منفی نسبت به عقل بیمار خود اسیدپاشی را انجام می‌دهند.

وی ازمتولیان برگزاری این همایش خواست تا هوشمندانه برای افزایش سواد رسانه ها در جامعه برنامه ریزی کنند زیرا بسیاری ازمردم از قابلیت نرم افزارها و تکنولوژیهای ارتباطی بر روی تلفن همراه و اینترنت آگاه نیستند.

گفتنی است همایش یکروزه نقش رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در احیای امر به معروف و نهی از منکر" به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر و با هدف تبیین این فریضه از سوی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان در محل صدا و سیمای مرکز اصفهان برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.