همزمان با شب نهم محرم الحرام آیین شب تاسوعای حسینی و شهادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس در حرم مطهر احمد بن موسی حضرت شاهچراغ (ع) با خیل زائران و مشتاقان اهلبیت عصمت و طهارت(ع) به طرز باشکوهی برگزار شد.

آیین شب تاسوعای حسینی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شیراز برگزار شد


به گزارش قدس آنلابه به نقل از ایرنا، عزاداران حسینی شب گذشته پس از نماز مغرب و عشا در صحن مطهر حضرت شاهچراغ ( ع ) در شیراز گرد آمدند و ضمن مرثیه سرایی و مداحی به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.

همزمان با سوگواری هیات های مختلف عزاداری خیل زائران و مشتاقان خاندان اهل بیت عصمت و طهارت در این شب به زیارت آن حضرت مشغول بوده و هر کدام در گوشه ای از این صحن مطهر دست به دعا و مناجات برداشته بودند.

سخنرانان در رواق های مختلف صحن آن امازاده واجب التعظیم پیرامون فلسفه و پیام قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در میان مشتاقان آن حضرت و همچنین رشادت های حضرت عباس (ع) در واقعه جانسوز کربلا سخنرانی کردند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا در 29 شهرستان استان فارس آیین شب تاسوی حسینی در حسیینه ها، مساجد ، بقاع متبرک و امامزاده های واجب التعظیم برگزار شد و سپس عاشقان خاندان عصمت و طهارت در قالب هیاتهای مختلف عزاداری در سوگ شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

امروز نیز هم در روز تاسوعای حسینی تا ساعاتی دیگر آیین های خاص سوگواری بوسیله هیات های مختلف عزاداری در جای جای این استان بخصوص حرم های مطهر شاهچراغ (ع)و سید علاء الدین حسین (ع) در شیراز مرکز استان برگزار خواهد شد.ک/2

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.