قدس آنلاین – داود آتش افروز :سینمای امروز ما از چه بیشتر رنج می برد.برای رونق در سینمای امروز چه پارامترهایی باید رعایت شود؟ هنرمندان پاسخ می دهند.

بایددرصدورپروانه ساختها کمی سختگیری شود/سینمای ملی فرمول ندارد

مجید مظفری(بازیگر)

دهه 60 و 70 ما چه سینمای پر رونقی داشتیم و چه فیلمهای خوبی و آثار شاخصی را شاهد بودیم .فیلم هایی مثل " ناخودا خورشید" – " کشتی آنجلیکا" – " سرب ".چرا امروز اینگونه فیلم ها ساخته نمی شود؟ به نظرمن باید ما یک رویکردی به آن روزها بکنیم و سینمای موفق آن دهه را مورد کالبد شکافی فرهنگی قرار دهیم تا در سینمای امروز از آنها استفاده کنیم.متاسفانه از کارگردانان خوب آن دوره در ارشاد خبری نیست و خیی راحت به هر قصه و فیلمنامه ای مجوز ساخت می دهند که این اصلا خوب نیست. به عقیده من باید در صدور پروانه ساخت ها کمی سختگیری شود تا ما شاهد آثار خوب و استاندارد و پر مخاطب در سینماباشیم.

داریوش ارجمند (بازیگر)

برای رونق سینما دستور عمل نمی توان صادر کرد سینمای ملی فرمول ندارد هانگونه که حماسه ملی فرمول ندارد برای موفقیت در هر باید یک روح متعالی داشت و عزم راسخ.زمانی که ابولقلسم فردوسی شاهنامه فردوسی را سرود کسی به او بخشنامه ای نداد و این اراده راسخ فردوسی بود که او را به نوشتن گنجینه شاهنامه کرد در مدت سی سال یا مثل نیما یوشیج در دوره معاصر.هنر و هنرمند را نمی توان در قالب فرمول یا بخشنامه تعریف کرد هنر به روح وروان  ارتباط دارد و هر چه روح متعالی تر باشد هنر تاثیر گذارتر و ماندگارتر می شود.

مرتضی ضرابی (بازیگر)

در شرایط امروز تلویزیون وسینما بحث اصلی کمبود بوجه تولید به کیفیت کارها لطمه زده است و باند بازی ها در این حیطه بی داد می کند .هر گاه مدیری عوض می شود و مدیر جدیدی روی کار می آید یک سری آدم های جدیدی را با شروع مدیریت خودش می آورد  آدمهایی که فقط از روی رابطه وارد کار می شوند نه از روی تخصص. سینما امروز دست یک گروه خاص است.

سینما ی امروز ما جذابیت ندارد و مخاطب رقبتی برای رفتن به سینما از خود نشان نمی دهد.با تغییر مدیریت اتفاقی در روند کار سینما ایجاد نمی شود باید برنامه ی جدید با نگاه جدید داشت.باید سینمای امروز ما از طرف دولت مورد حمایت مالی قرار بگیرد.یک فیلم که اکران می شود در دراز مدت شاید بتواند به فروش حداقلی دست یابد و این خوب نیست.امروز مردم بدنبال فکر جدید / حرف جدید و ساختار جدید در سینما می گردند

سیما مطلبی (بازیگر)                                               

فکر می کنم باید سینما و مسائل هنری و فرهنگی از طرف دولت حمایت شود. کمبود بوجه در هنگام تولید یک فیلم یا اثر هنری لطمه بزرگی به کیفیت کار می زند.بهرحال نقش هنر و تصویر را نمی توان در بالا بردن سطح فرهنگی نادیده گرفت و سینما یک هنر پر خرجی است که اگر از طرف نهادهای دولتی حمایت شود تاثیر مثبت آن را در جامعه می توان شاهد بود.باید به نویسندگان فیلمناوه بهای بیشتری داد تا شاهد آثار خوب و قصه های جدید باشیم و دولت باید در این زمینه هنرمندان را حمایت مالی کند. همچنین دست و پای نویسندگان را در ارائه مسائل روز جامعه باز گذاشته شود تا میلمنامه هایی نوشته شود که دغدغه روز مردم است.

عباس غزالی (بازیگر)

بنظرم بايد كمي رفاقت و اعتماد بين اهالي سينما كه همه و همه خانواده هستيم و بايد هواي همو داشته باشيم نه اينكه پشت همو خالي كنيم و مسئولين نيز بايد بااعتماد بيشتري روبروي سينماگراشون باشن و كمي حساسيتاشون رو از روي فيلمنامه ها و آثاري كه ارائه ميدن كم كنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.