حزب حامی علی عبدالله صالح از طرفداران خود خواست تا امروز (جمعه) دست به تظاهراتی در حمایت از وی بزنند.

فراخوان حزب علی عبدالله صالح برای برگزاری تظاهرات در حمایت از وی

به گزارش ایسنا،به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حزب کنگره ملی یمن حامی علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق این کشور از طرفداران خود خواست تا امروز دست به تظاهراتی در حمایت از وی در اعتراض به تحریم‌های احتمالی سازمان ملل علیه صالح به اتهام کارشکنی در تلاش‌ها برای برقراری صلح بزنند.

حزب صالح نسبت به هرگونه اعمال تحریمی که ممکن است خطری برای یمن و کشورهای همجوار آن باشد هشدار دادند و اعلام کردند که با تمامی این تحریم ها مقابله خواهد کرد.

پیش از این مقامی در دفتر صالح گفته بود که سفیر آمریکا در یمن از طریق یک میانجی‌گر به صالح هشدار داده تا عصر امروز این کشور را ترک کند اما رییس هیات سابق دیپلماتیک آمریکا در یمن این هشدار را تکذیب کرد و گفت: واشنگتن ترجیح می‌دهد صالح در یمن نباشد چراکه این اقدام موجب کارشکنی در انتقال مسالمت‌آمیز قدرت می‌شود.

این در حالی است که براساس گزارش‌ها، شورای امنیت سازمان ملل تصمیم دارد تا علی عبدالله صالح و دو تن از رهبران حوثی را به اتهام کارشکنی در روند صلح در یمن تحریم کند.

از سوی دیگر حوثی‌ها توانستند کنترل کامل شهر ساحلی "الخوخه" در استان الحدیده واقع در غرب یمن را در دست بگیرند. حوثی‌ها پیش از این کنترل شهر العدین در استان "اب" را که به کنترل القاعده در آمده بود پس گرفتند.

همچنین در حمله برخی افراد مسلح به ایست بازرسی متعلق به حوثی‌ها در استان البیضاء در مرکز یمن، 10 حوثی کشته شدند.

 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.