وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته مشترکی در بیرخانه شورای عالی بیمه خبر داد و گفت: تا سه ماه آینده کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت را مورد بازنگری قرار می‌دهیم تا اگر نکاتی از قلم افتاده لحاظ شود.

بازنگری کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت تا سه ماه آینده/یکسان‌سازی اسناد پزشکی تا یک ماه آینده
به گزارش (ایسنا)، علی ربیعی در حاشیه نشستی که با انجمن‌های علمی و پزشکی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ترتیب داده شده بود با بیان اینکه با انجمن‌های علمی پزشکی مرتبط هستیم و باید برای سیاست‌گذاری‌ها و ادامه فعالیت‌ها با آنها تعامل و هماهنگی داشته باشیم، عنوان کرد: در این جلسه برخی انجمن‌های علمی و پزشکی چون علوم آزمایشگاهی، روانشناسی و... معتقد بودند که کتاب ارزش نسبی خدمات به درستی دیده نشده است.

وی ادامه داد: البته همه انجمن‌ها به اتفاق معتقد بودند که این طرح یک پارادایم جدید برای نگاه به مساله درمان در ایران است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل کمیته مشترکی در دبیرخانه شورای عالی بیمه خبر داد و گفت: کتاب ارزش نسبی خدمات تا سه ماه آینده یک بار دیگر مورد بازنگری قرار می‌گیرد تا اگر نکاتی از قلم افتاده لحاظ شود. آماده‌سازی کتاب ارزش نسبی خدمات دومین گام اجرای طرح تحول سلامت بود و ما عجله داشتیم که اجرا شود، اما مجدد نقاط ضعف را مرور کرده و مورد بازنگری قرار می‌دهیم.

ربیعی افزود: این کتاب ظرفیتی دارد و نیازمند بودجه است. بودجه‌ بیمه‌ها نیز با محدودیت مواجه است و باید با توجه به منابع موجود تصمیم‌گیری شود. سعی ما این است که همه افراد از بیماران گرفته تا پزشکان رضایت نسبی از اجرای تعرفه‌ها داشته باشند.

یکسان‌سازی اسناد پزشکی تا یک ماه آینده

وی همچنین از یکسان‌سازی اسناد پزشکی ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: رسیدگی به اسناد پزشکی ماه‌هاست که در وزارت رفاه آغاز شده است و در گام‌های بعدی با الکترونیکی کردن فعالیت‌ها بخش اعظمی از نظارت‌ها را سامان می‌دهیم.

سامانه‌ بررسی شکایات مردم از طرح تحول از امروز راه‌اندازی می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: امروز در وزارت بهداشت، سامانه‌ای راه‌اندازی می‌شود که مردم می‌توانند شکایات خود از طرح تحول اعلام کنند. علاوه بر این انجمن‌های علمی پزشکی و سازمان نظام پزشکی نقش بزرگی در نظارت بر اجرای تعرفه‌ها دارد.

ربیعی در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات بیمه‌های تکمیلی در مسیر اجرای طرح تحول سلامت عنوان کرد: مشکلات بیمه‌های تکمیلی در جلسه بعدی شورای عالی بیمه به بحث گذاشته می‌شود. به هرحال بیمه‌های تکمیلی ابتدای سال قرار داد بسته‌اند و براساس نرخ‌های قبل از اعلام کتاب ارزش نسبی خدمات فعالیت‌ می‌کنند. بیمه‌های تکمیلی با مشکلاتی از جمله قیمت‌های تعرفه‌ها روبه‌رو هستند که باید آنها را مدنظر قرار داد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.