رییس اتحادیه خواربارفروشان تهران گفت: با توجه به باز شدن فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای که تخفیفاتی نیز در اجناس خود می‌دهند، واحدهای صنفی خواربارفروشی فلج شده‌ و جوابگوی هزینه های خود نیستند.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خواربارفروشان را فلج کرده‌اند

صفر فرهمندجم در گفت‌وگو باایسنا با بیان اینکه خواربارفروشان با مشکلات زیادی مواجه هستند، اظهار کرد: فروشگاه‌های بزرگ که اجناس خود را معمولا پیش‌خرید کرده و تخفیفی نیز در برخی اجناس در نظر می‌گیرند، خریداران را به سمت خود جذب می‌کنند و این در حالی است که خرده فروشان اجناس خود را از بنکداران می‌خرند و با سود 10 تا 12 درصدی می‌فروشند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه خواربارفروشان ملزم شدند که برچسب قیمت را روی کالاهای خود نصب کنند، ماهانه نیز در این زمینه جرایمی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود و این در حالی است که 80 درصد کالاها قیمت مصرف کننده دارند و خریدار نیز می‌تواند قیمت مصرف کننده و تاریخ تولید و انقضای آن را مشاهده کند و دیگر نیاز نیست که خواربارفروش در یک مغازه کوچک دوباره کاری و قیمت را روی محصول نصب کند.

 

 

فرهمند جم یادآور شد: با توجه به این موضوع، ماهانه جرایمی برای برخی واحدهای صنفی در نظر گرفته می‌شود و همین امر مشکلاتی را برای آن‌ها به وجود آورده است. از طرفی بحث مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نیز از دیگر مشکلاتی است که خواربارفروشان از پرداخت آن ها درمانده و ناتوان شده اند.

 

رییس اتحادیه خواربارفروشان تهران با بیان اینکه در حال حاضر حدود 5000 واحد صنفی مجوزدار در تهران فعالیت می‌کنند، گفت: حداقل متراژ خواربارفروش 12 متر است و معمولا با واحدهای لبنیاتی یا عطاری اجناس مشابهی را به فروش می رسانند که این موازی‌کاری نیست و کاملا قانونی است.

 

وی خاطر نشان کرد: سوپرمارکت‌ها متفاوت از خواربارفروشان هستند و به عنوان واحدی مجزا در اتحادیه مربوط به خود فعالیت می‌کنند.

 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.