رییس دانشگاه آزاداسلامی ، بر اجرای طرح های ماندگار فرهنگی، جذب هیات علمی، اجرای طرح های دانش بنیان و تامین 12 درصد از منابع مالی غیر از شهریه تاکید کرد و آنها را چهار اولویت اصلی دانشگاه آزاداسلامی برشمرد.

اصلاح نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه آزاد تا اردیبهشت 94

به گزارش  ایسنا ، دکتر حمیدمیرزاده در جلسه نمایندگان تام الاختیار درهیات های امنای استانی با اشاره به اولویت های دانشگاه آزاداسلامی اظهار داشت: تمامی روسای واحدها و نمایندگان تام الاختیار رییس دانشگاه در هیات های استانی موظفند اجرای طرح های ماندگار فرهنگی، اجرای طرح های اقتصادی دانش بنیان، جذب هیات علمی و تامین 12 درصد از منابع مالی غیر از شهریه را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

وی افزود: ما متعهد هستیم تا اردیبهشت 94 نسبت به اصلاح نسبت استاد به دانشجو اقدام کنیم در غیر اینصورت رشته –محل های فاقد استانداردهای لازم منحل و یا جابجا می شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاداسلامی خود را مقید به رعایت چارچوب ها و استانداردهای آموزش عالی می داند، ما به هر قیمتی بنا نداریم در دانشگاه آزاداسلامی اقدام به تاسیس دوره های دکترا و کارشناسی ارشد کنیم.

دکتر میرزاده با اشاره به ثبت تقاضای بیش از 9هزار نفر برای همکاری با دانشگاه آزاداسلامی به عنوان عضو هیات علمی، گفت: پرونده این افراد پس از بررسی به واحدهای معرفی می شود، واحدها نیز پس از بررسی و انجام مصاحبه های علمی می توانند با آنها قرارداد پیمانی منعقد کنند تا روند جذب آنها تکمیل شود.

وی توسعه علمی ایران را یکی از مهمترین اهداف دانشگاه آزاداسلامی دانست و گفت: تمامی اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاداسلامی اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان می توانند در بهبود کیفیت این دانشگاه موثر باشند و در این مسیر باید تمامی تلاش خود را مبذول کنند.

رییس دانشگاه آزاداسلامی افزود: ما وظیفه خودمان می دانیم که از حداکثر وقت خود استفاده کنیم، اگر چه ماموریتی چهار ساله به من سپرده شده است اما خود را متعهد می دانم که در این دوران به اندازه 8 سال کار کنم.

وی در ادامه، از نمایندگان تام الاختیار رییس دانشگاه درهیات های امنای استانی خواست تا با دقت بیشتری به بخشنامه ها و آیین نامه دانشگاه آزاداسلامی ورود پیدا کنند، چرا که بدون داشتن اشراف کامل به آن، نمی توانند به مهمترین وظیفه خود که همان نظارت است، عمل کنند.

دکتر میرزاده در این جلسه همچنین به ارائه چند پیشنهاد برای بهبود عملکرد نمایندگان تام الاختیار پرداخت و گفت: نمایندگان تام الاختیار کمیسیون های هفتگی را به صورت مرتب تشکیل دهند و راه های تفویض اختیار بیشتر را در این جلسات مورد بررسی قرار دهند. همچنین می توانند روابط بین معاون هماهنگی و دبیر هیات امنا را مورد بازنگری قرار دهند و پیشنهادهای خود را برای تقویت و تنظیم ارتباط کاری آنها مطرح سازند.

رییس دانشگاه آزاداسلامی با اشاره به تامین 12 درصد از منابع مالی واحدها غیر از شهریه گفت: تنها 3 درصد از 12 درصد مربوط به طرح های دانش بنیان است. درآمدزایی منحصر به راه اندازی کارهای اقتصادی نیست، روسای واحدها می توانند وارد فعالیت های اقتصادی متناسب با اهداف دانشگاه آزاداسلامی شوند به عنوان مثال دانشگاه آزاداسلامی با توجه به داشتن حدود 5 میلیون نفرفارغ التحصیل، می تواند برای حدود یک میلیون نفر از آنها دوره های باز آموزی برگزار کند.

دکتر میرزاده همچنین جذب کمک های خیرین را یکی دیگر از وظایف هیات های امنای استانی برشمرد و گفت: همان گونه که ستادی به عنوان خیرین مدرسه ساز وجود دارد، می توان ستادی مشابه آن با عنوان ستاد خیرین دانشگاه ساز تاسیس کنیم و با استفاده از کمک های مردمی به ساخت و توسعه آزمایشگاه های و زیربناهای علمی و پژوهشی اقدام کنیم.

وی افزود: جذب دانشجو از استان های مرزی یکی دیگر از اقداماتی است که هیات های امنای استانی می توانند برای آن برنامه ریزی کنند.

رییس دانشگاه آزاداسلامی، اجرای طرح های ماندگار فرهنگی را یکی دیگر از اولویت ها برشمرد و افزود: ایجاد بانکی اطلاعاتی از مفاخر استانی و برگزاری نکوداشت برای آنها، با هدف معرفی و شناساندن آنها به نسل جوان از مهمترین وظایف ما دانشگاهیان به شمار می رود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.