وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که قرار نیست تولیدکنندگان یارانه بگیرند و بحث پرداخت یارانه تنها مربوط به بخش کشاورزی می‌شود، گفت: برای کمک به صنایع 1200 میلیارد تومان تخصیص اعتبار در دولت تصویب شده که هنوز تامین نشده و معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری در تلاش برای تخصیص آن است.

تولیدکنندگان یارانه نمی‌گیرند/کاهش قیمت خودرو دست ما نیست

 به گزارش  (ایسنا)، محمدرضا نعمت زاده امروز - دوشنبه - در حاشیه نمایشگاه برق با بیان این‌که به دلیل کم بودن نرخ تسهیلات و ناچیزی رقم بودجه 1200 میلیارد تومان با اولویت پرداخت به صنایع صادراتی داده خواهد شد، در مورد گرانی قیمت مس نیز گفت: براساس دستورالعملی که داریم بنا است قیمت مس پنج درصد زیر نرخ صادراتی به بخش داخلی کشور از طریق بورس عرضه شود.

از سال 1389 تاکنون جایزه ندادیم

وی با اشاره به جوایز صادراتی نیز گفت:‌از میانه سال 1389 تاکنون هیچ ردیفی برای این موضوع در نظر گرفته نشده و تاکنون با وجود پیشنهاد اختصاص 100 میلیارد تومان به این بخش به خاطر محدودیت در بودجه عمومی تاکنون دیده نشده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در مورد واردات سیگار نیز با بیان این‌که من سیگاری نیستم و این موضوع را باید از افراد سیگاری بپرسید، گفت: با هر گونه قاچاق مخالفیم؛ برخی تلاش دارند با قاچاق، تعرفه و مالیات دولتی را دور بزنند.

نعمت‌زاده در مورد کاهش قیمت خودرو تا پایان سال نیز گفت:‌ این مساله دست ما نیست و بر مبنای تعرفه‌ها خودرو در داخل تولید می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.